• Blivan­deBrud­en
    Äldre 23 Mar 09:15
    17900 visningar
    25 svar
    25
    17900

    Ni som har 3 ringar! Kan ni visa era ringar *bildtråd*

    Det finns ju några som väljer att ha 3 ringar istället för dom vanliga 2 ( förlovning och vigselring). Kan ni inte visa era 3 ringar och gärna berätta varför ni har 3

  • Svar på tråden Ni som har 3 ringar! Kan ni visa era ringar *bildtråd*
  • Margau­x
    Äldre 23 Mar 09:51
    #1

    Jag har 3. Av praktiska och estetiska skäl.... Min man är från Sydamerika och dit reser jag gärna inte med dyra smycken. Trots det ville jag ha en "större" diamant och vi valde då en helt slät vigselring som man alltid kan ha på och förlovningsring med små princessdiamanter. Enstensringen fick jag i morgongåva. När vi reser lämnar  jag den hemma!


  • Blivan­deBrud­en
    Äldre 24 Mar 08:34
    #2

    Jättefina ringar

  • Blivan­deBrud­en
    Äldre 24 Mar 08:34
    #3

    Finns det ingen mer som vill visa sina ringar?

  • CoG
    Äldre 24 Mar 14:27
    #4

    Jag tänkte ha 3 ringar

    Jag ville ha en hamrad med text på kanten,
    en slät med ett hjärta och
    en hamrad med stenar.
    Men då jag testat dom ett par gånger tyckte jag att dom trots rätt storlek, rörde sig för mkt och snurrade åt olika håll.

    Så jag valde att sätta in stenar i den första hamrade och sätta ihop den med hjärtringen.
    Så det blir bara två ändå.

    Men det är snyggt med 3 ringar som passar ihop och kompliterar varandra :)


  • Blivan­deBrud­en
    Äldre 24 Mar 14:42
    #5
    CoG skrev 2013-03-24 14:27:55 följande:
    Jag tänkte ha 3 ringar

    Jag ville ha en hamrad med text på kanten,
    en slät med ett hjärta och
    en hamrad med stenar.
    Men då jag testat dom ett par gånger tyckte jag att dom trots rätt storlek, rörde sig för mkt och snurrade åt olika håll.

    Så jag valde att sätta in stenar i den första hamrade och sätta ihop den med hjärtringen.
    Så det blir bara två ändå.

    Men det är snyggt med 3 ringar som passar ihop och kompliterar varandra :)


    Åhh jag blev helt kär i dina ringar! Jag vill också ha med ett hjärta och text på sidan som du har men vet inte om jag får till det fint med min solitärring som är min förlovningsring.
  • Äldre 24 Mar 15:16
    #6

    Jag kommer också ha tre stycken ringar. den i mitten är min förlovningsring med en 1.08 carat safir och på sidorna diamanter på 0.52 carat. I vitguld
    sen är det mina vigselringar en på verdera sida också i vitguld med diamanter.
    Jag kommer ha tre ringar eftersom att vi har ett blandbröllop och därmed två vigslar. vi har en kristen vigsel i kyrkan och en traditionell persisk vigsel. därför kommer jag ha tre ringar.


  • Blivan­deBrud­en
    Äldre 24 Mar 15:28
    #7
    Pagnie skrev 2013-03-24 15:16:27 följande:
    Jag kommer också ha tre stycken ringar. den i mitten är min förlovningsring med en 1.08 carat safir och på sidorna diamanter på 0.52 carat. I vitguld
    sen är det mina vigselringar en på verdera sida också i vitguld med diamanter.
    Jag kommer ha tre ringar eftersom att vi har ett blandbröllop och därmed två vigslar. vi har en kristen vigsel i kyrkan och en traditionell persisk vigsel. därför kommer jag ha tre ringar.


    Jättefina ringar, jag gillar din förlovningsring jättemycket. Är blå en färg som du tycker mycket om? Vi kommer också ha två vigslar för vi ska gifta oss både borgligt och hos en imam för min blivande är turk.
  • Äldre 24 Mar 15:37
    #8
    BlivandeBruden skrev 2013-03-24 15:28:25 följande:
    Jättefina ringar, jag gillar din förlovningsring jättemycket. Är blå en färg som du tycker mycket om? Vi kommer också ha två vigslar för vi ska gifta oss både borgligt och hos en imam för min blivande är turk.
    jag älskar blått, hela bröllopet kommer gå i blått och sen älskar jag allt som safiren står för och så. Så det var ett självklart val känner jag. :D men det tog väldigt lång tid att hitta den perfekta ringen.
  • Blivan­deBrud­en
    Äldre 24 Mar 15:43
    #9
    Pagnie skrev 2013-03-24 15:37:33 följande:
    jag älskar blått, hela bröllopet kommer gå i blått och sen älskar jag allt som safiren står för och så. Så det var ett självklart val känner jag. :D men det tog väldigt lång tid att hitta den perfekta ringen.
    Själv är jag galen i rosa, mest ljusrosa. Om jag vågade skulle jag vilja ha det i min ring på nåt sätt, men jag är rädd att jag ska tröttna. Även om jag älskar det nu så kanske jag inte gör det om 10-20 år. Vad tycker ni, kan man ha rosa stenar i sina ringar?
  • Äldre 24 Mar 16:03
    #10
    BlivandeBruden skrev 2013-03-24 15:43:38 följande:
    Själv är jag galen i rosa, mest ljusrosa. Om jag vågade skulle jag vilja ha det i min ring på nåt sätt, men jag är rädd att jag ska tröttna. Även om jag älskar det nu så kanske jag inte gör det om 10-20 år. Vad tycker ni, kan man ha rosa stenar i sina ringar?
    Självklart ska du ha rosa om du är galen i rosa. Det representerar just dig! Dessutom blir det så personligt. Antingen väljer du rosa diamanter eller kanske en rosa Morganit. Du kan koplettera med andra stenar, ex vanliga diamater eller något annat så det inte blir för mycket rosa om du är rädd för det. Gå till en guldsmed och prata idéer!
Svar på tråden Ni som har 3 ringar! Kan ni visa era ringar *bildtråd*