• Äldre 23 Mar 07:51
    240908 visningar
    1032 svar
    1032
    240908

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Äldre 29 Apr 11:28
    #81

    annapia - Tack för tipset ;) svorskan - Var på etsy inspirationen började. Men har alltid varit ett fan av närproducerat, så får se vad man isf ska kunna pussla ner priset till!

  • svorsk­an
    Äldre 30 Apr 10:24
    #82
    MH2014 skrev 2013-04-28 20:11:00 följande:
    Svorskan - tyvärr inte! Va fotoförbud på brudbutiken :( men kan länka till en liknande stil,,kan leta på google :) vänta..... www.phoebebridal.com/forever-yours-promparty-... här är en liknande,,,,,
    Så tjusig! :) Har du tittat på fler paljettklänningar? Har faktiskt inte tänkt på det förr :) Jag tror jag ska titta på en paljettklänning att ha till bröllopsfesten. Kanske en vit paljettklänning? :)

    www.festtid.se/images/Brollopsklanningar/Charmig-Mantel-Kolumn-Enda-Axelrem-Mini-Paljetter-Brudklanning_3.jpg 
  • svorsk­an
    Äldre 30 Apr 10:28
    #83
    dinkaru skrev 2013-04-29 11:28:11 följande:
    annapia - Tack för tipset ;) svorskan - Var på etsy inspirationen började. Men har alltid varit ett fan av närproducerat, så får se vad man isf ska kunna pussla ner priset till!
    Förstår om du vill ha närproducerat :) Blir spännande och se vad ni kommer fram till tillsammans med designern.

    Blev lite sugen på att beställa egna broscher och göra en egen bukett. Hittade en tjej på Etsy som säljer jättefina snöflingebroscher.
  • Äldre 30 Apr 10:55
    #84
    svorskan skrev 2013-04-30 10:24:02 följande:
    Så tjusig! :) Har du tittat på fler paljettklänningar? Har faktiskt inte tänkt på det förr :) Jag tror jag ska titta på en paljettklänning att ha till bröllopsfesten. Kanske en vit paljettklänning? :)

    www.festtid.se/images/Brollopsklanningar/Char... 
    Har inte provat några fler, men i mitt huvud så har jag massor med inspiration Flört Det enda problemet är att de jag hittar ligger i prisklasser jag inte är villig att lägga (typ 40 000.- och högre).
    De färgar jag funderat över är,,vit, ljus silver, blush, nude och silver... får se om jag hittar nån tillslut eller om det blir ett brudklänning,,nån liten twist iaf hoppas jag att jag hittar.
    Vill se ut som en filmstjärna, en liten Bond-brud  Kyss
  • Äldre 30 Apr 10:57
    #85
    WinterWonderland skrev 2013-04-29 09:55:45 följande:
    Helt lungt!Glad
    Japp helt nytt upplägg. Jag som har haft så spesifica önskemål om allt.. Vet inte hur mycket man får bestämma allt ingår? Någon som vet?
    Inspirationsbilderna är min willow  (det är min typ av klänning på alla sätt) blandad med en reem acra klänning.
    Den är klar på onsdag så när jag får möjlighet lägger jag upp en bild.
    Skorna skulle jag vilja att de såg ut ungefär såhär men i guld/champagne.


     Klänningen som jag syr upp blir en blandning mellan dessa:


     


    För att slutföra bildbombningen har jag även hittat vår tårta (fast utan blommor).


    och min bukett..


    Thats it!
    Som du och jag kommit på innan,,,,vi har lite samma smakSkålser kalas bra ut!! så spännande att få se sen om vi lyckades med all planering...
  • Äldre 30 Apr 11:01
    #86
    svorskan skrev 2013-04-30 10:24:02 följande:
    Så tjusig! :) Har du tittat på fler paljettklänningar? Har faktiskt inte tänkt på det förr :) Jag tror jag ska titta på en paljettklänning att ha till bröllopsfesten. Kanske en vit paljettklänning? :)
    Denna färg är underbar tycker jag!


    super läcker,,fast vi har inte guld i tema så i silver för mig


    Vacker siluett..och jag kommer med 99% säkerhet att ha en sjöjungfru, alt en tight sheat 


    En "riktig" brudklänning jag tycker är bedårande!


    Lite klänninginspiration från mig Glad
  • svorsk­an
    Äldre 30 Apr 12:01
    #87
    MH2014 skrev 2013-04-30 11:01:40 följande:
    Denna färg är underbar tycker jag!


    super läcker,,fast vi har inte guld i tema så i silver för mig


    Vacker siluett..och jag kommer med 99% säkerhet att ha en sjöjungfru, alt en tight sheat 


    En "riktig" brudklänning jag tycker är bedårande!


    Lite klänninginspiration från mig Glad
    Tycker absolut att du ska försöka kombinera färgen/tyget på första klänningen/klänningarna med en sjöjungfrumodell! Kommer bli supersnyggt och passar perfekt till ett vinterbröllop!  :D 

    Hade du tänkt få en klänning uppsydd? 
  • Äldre 30 Apr 12:18
    #88

    Hoppas att jag ska hitta en liknande färdig,,,om inte än som jag känner mig slående vacker i!!
     

  • Äldre 1 May 16:20
    #89
    MH2014 skrev 2013-04-30 10:55:50 följande:
    Har inte provat några fler, men i mitt huvud så har jag massor med inspiration Flört Det enda problemet är att de jag hittar ligger i prisklasser jag inte är villig att lägga (typ 40 000.- och högre).
    De färgar jag funderat över är,,vit, ljus silver, blush, nude och silver... får se om jag hittar nån tillslut eller om det blir ett brudklänning,,nån liten twist iaf hoppas jag att jag hittar.
    Vill se ut som en filmstjärna, en liten Bond-brud  Kyss
    Bond-brud, gud så fränt! På tal om det, har du sett nyaste kollektionen nagellack från OPI? Den heter Bond Girls ;)


    Jag köpte Solitaire (det vita), med en gång! Funderar på att ev ha en klassisk manikyr, fast med just Solitaire som tipp! Jag köpte även Tiffany Case (blå), men bara för att den var snygg dock :)
  • Äldre 1 May 16:21
    #90
    svorskan skrev 2013-04-30 10:28:20 följande:
    Förstår om du vill ha närproducerat :) Blir spännande och se vad ni kommer fram till tillsammans med designern.

    Blev lite sugen på att beställa egna broscher och göra en egen bukett. Hittade en tjej på Etsy som säljer jättefina snöflingebroscher.
    SKulle man kunna få en länk till tjejen med snöflingebroscherna tro? :)
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014