• Äldre 23 Mar 07:51
    241842 visningar
    1032 svar
    1032
    241842

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • PoS
    Äldre 27 Mar 22:22
    #21

    WinterWonderland, jag tror det måste vara norrland - jag har också norrländska gener


    Hur tänker ni kring accessoarer? Jag tänker att man måste kanske ha varma skor och jacka för fotografering och transporter? Har varit sugen på att köpa vita vinterkängor länge och nu har jag ju en utmärkt anledning


    Sen är jag sugen på att köpa nåt riktigt fluffigt att ha på mig men jag vet inte om jag kommer hitta nåt jag gillar. Jag har tänkt köpa det mesta second hand så det gäller ju att man har tur och springer på något som känns rätt. Jag söker på blocket och tradera när andan faller på och från maj och framåt ska jag börja luskamma alla vintagebutiker värda namnet här i stan. Men det är ju en chansning helt klart.


    MH2014, du har sagt att det är ett museiföremål. Har ni fått helt klart bekräftat nu så du kan berätta mer eller vill du hålla lite på spänningen ?


     

  • Äldre 28 Mar 07:37
    #22

    PoS - själv skulle jag vilja ha en pälsstola,,fast helst inte äkta päls...?... Jag kommer vänta med att köpa sådant när jag har bestämt klänning, för att få en enhetlighet!
    Angående platsen, har vi inte skrivit kontraktet än, har en bokningsbekräftelse, MEN de har inte beslutat om en ombyggnation till hösten så det är fortf ovisst...Fast ändå har vi fått ett JA,,men vi vet inte i vilket skick ;) Det är ett museiföremål, fast egentligen inte en jätte speciell plats, eller jo. Är ju gammal svensk historia!

  • Äldre 2 Apr 10:13
    #23

    Vi har nu istort sett bestämt all dekoration nu,,känns så skönt!! Det som ska pysslas kommer vi att göra i sommar och höst,,har nästan allt hemma och jag skulle kunna börja redan nu men vad ska jag då pyssla med i höst??! ;)
    Är skönt att kunna bocka av det på listan iaf!
    nästa steg är att prova klänningar igen :O

  • Fannyp­etters­son
    Äldre 2 Apr 16:43
    #24

    Hoppar in! haha Vi har också bokat in ett vinterbröllop! 14/12-13 vår fem årsdag! Vi tyckte det passade sig och även att vi tycker vintern är fantastisk! :) hur långt har folk kommit i sina planeringar? Vi är helt färdiga nu ska det bara genomföras! :) har någon tips på blommor som INTE är jul inspirerande? :) jag har varit inne på sukulenter och kål! Tycker de är så vackert! Är de någon som kommit så långt? SPARTIPS är ju alltid kul tycker jag, har någon något tips?

  • svorsk­an
    Äldre 2 Apr 18:29
    #25

    Hej! Jag slänger mig också in här! Jag har drömt om vinterbröllop sedan jag var liten och nu hoppas jag att det snart är dags. Min kille friade till mig på toppen av ett berg 30/3. Vi har inte planerat något datum eller år ännu, men vill gärna hänga här med er och drömma mig bort, få  tips och höra hur ni andra kommer göra med allt som hör vinterbröllop till. 

  • svorsk­an
    Äldre 2 Apr 20:49
    #26
  • Äldre 2 Apr 20:58
    #27

    Välkomna tjejer!!

  • Äldre 2 Apr 20:59
    #28

    Fannypettersson - redan klara, vad skönt :) Har ni skickat inbjudningar och pysslat klart??

  • Fannyp­etters­son
    Äldre 2 Apr 22:20
    #29

    MH2014 - Nej inte riktigt det ska klippas till lite! Jag gör allt själv, man spar pengar och man får se precis som man vill! :) inbjudningar skickas ut nu om 3 månader! Långväga gäster nämligen! :) pysslet är färdig planerat iaf! Nu ska de bara genomföras! Har hittat en massa rolig inspiration på bibblan faktiskt! Ett tips till alla brudar därute! Låna alla böcker som finns på bibblan! Den bästa jag lånat heter en praktisk handledning inför bröllopet. Och etsy har jag använt mig av till inbjudningarna! MYCKET billigare än att köpa på någon hobbyaffär ( om man ska göra de själv! )

  • Äldre 3 Apr 19:54
    #30

    Ok, jag läste det som att ALLT va klart :)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014