• Äldre 18 Mar 13:13
    27068 visningar
    187 svar
    187
    27068

    21-dagars utmaning, någon som är med?

    Tänkte se om det är någon som hakar på en utmaning som jag tänker ställa:
     
     
    21 dagar utan följande saker:
     
    - Godis
    - Chips
    - Kakor
    - Snabbmat
    - Alkohol
    - Dricka
      
    Samt 21 dagar med:
     
    - 30 min motion dagligen, promenad, löpning, vad du vill
     
     
    Vikt före och efter de 21 dagarna, och midjemått före och efter (tas i navelhöjd). Måste inte postas på BT men kan vara kul för egen del att kolla detta, hur mycket som händer mm.
     
    Utmaningen börjar den 19 mars! Någon som är på?
     
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-07 16:06
    Grupp nummer 1 som börjar den 19 mars och som håller på till den 9 april.

    Grupp nummer 2 som börjar den 2 april och håller på till den 23 april.
  • Svar på tråden 21-dagars utmaning, någon som är med?
  • Äldre 2 Apr 12:18

    Idag börjar jag också! Det kommer bli jobbigt med allt överblivet påskgodis liggandes i lägenheten. Jag har ätit alldeles för mycket godis nu i påsk, men det är så svårt när det finns överallt. Jag ska kämpa och visa för mig själv att jag kan klara det. :) Det är bra att utmaningen kommer nu, för min sambo ska veckopendla med sitt nya jobb de kommande fyra veckorna. Då vet jag att jag kommer kämpa med kosten generellt, så jag kan behöva allt stöd som går att få från er andra här!

    Jag tänkte att jag ska ut o ta en promenad strax i det fina vädret. Det är ju strålande sol i Göteborg idag. :) 

  • Plätti­s
    Äldre 2 Apr 13:15
    HelenaFredrik skrev 2013-04-02 10:36:53 följande:
    Sådär :) Nu är jag med på helfart.

    Får nog ta och införskaffa en egenv åg bara. Någon som har förslag på en bra (tillförlitlig) och billig sådan? Den gamla åkte ut när vi flyttade för där kunde vikten pendla 5kg upp och ned om man vägde sig med ngn minuts mellanrum..
    Jag köpte en OBH Nordica för något år sedan, och den fungerar jättebra. Den är dessutom fin att ha framme  http://www.obhnordica.se/personv%C3%A5gar-95.aspx?ProductID=2622 ¨
    Tror jag lyckades hitta den på rea på Mediamarkt eller något sådant. I början var jag lite nervös för att använda den eftersom den är i glas, men nu har det gått över. Håller den för min sambo som är 197 cm och liiite tyngre än mig (tack och lov för det) så håller den garanterat för mig! 
  • Äldre 2 Apr 13:19
    Plättis skrev 2013-04-02 13:15:47 följande:
    Jag köpte en OBH Nordica för något år sedan, och den fungerar jättebra. Den är dessutom fin att ha framme  www.obhnordica.se/personv%C3%A5gar-95.aspx?Pr... ¨
    Tror jag lyckades hitta den på rea på Mediamarkt eller något sådant. I början var jag lite nervös för att använda den eftersom den är i glas, men nu har det gått över. Håller den för min sambo som är 197 cm och liiite tyngre än mig (tack och lov för det) så håller den garanterat för mig! 

    Den vågen har jag med och den fungerar jättebra! =)


     


  • Plätti­s
    Äldre 2 Apr 14:29
    NeutronStar skrev 2013-04-02 13:19:32 följande:

    Den vågen har jag med och den fungerar jättebra! =)


    Mitt enda problem är siffrorna den visar Det går inte ställa om den så att den visar fem kilo mindre heller. Brutal sanning är allt den kan. 

    På tal om det har jag inte lyckats över huvud taget med att låta bli socker i helgen. Satt hemma och deppade eftersom vi inte kunde åka till mina föräldrar när min sambo fick en superförkylning med jättehög feber. Han tyckte jag skulle åka själv, men jag kunde inte lämna honom ensam hela långa helgen med 39 graders feber bara för att få åka skidor.
    Så vi åt godis och såg film istället. Tog en promenad med min kusin ena dagen och igår bestämde jag mig för att det var nog med elände, gick på gymmet och tränade en timme.

    Insåg dessutom att det bara är två månader kvar av min visstidsanställning, och jag ska gå/lunka Blodomloppet sista dagen med jobbet. Så det är mitt mål. Fram till dess ska jag låta bli socker, lägga om kosten och träna regelbundet. Jag är så illa tvungen för mitt träningskort är via jobbet, så om jag ska träna måste jag passa på! Då kanske jag kan ta ut all "åh herregud jag blir snart arbetslös-ångest" på träningen istället för på min stackars karl. (Som för övrigt ska skaffa träningskort så fort han blivit frisk och börja följa med mig och träna!) 
  • Äldre 2 Apr 19:00

    Det blev en 45 min lång promenad i solskenet. Jag lagade pannbiff med potatis och morötter till middag. Det blev väldigt gott, husmanskost är ju ganska nyttigt iaf. 

    Hur har det gått för er andra idag? Hoppas ni också tagit vara på det fina vädret här på västkusten.

  • Alylly­ra
    Äldre 2 Apr 20:46

    Grymt, nu kör vi!
    Började dagen med mitt sedvanliga vattengympapass kl 7, så nu är vi igång...

  • Äldre 2 Apr 20:50

    Bra jobbat Alyllyra! Vi får kämpa på ordentligt nu. Det blir nog svårast första veckan. Men det är ju "bara" 3 veckor iaf.

  • sponta­n bruden
    Äldre 2 Apr 20:58

    80 dagar kvar tills jag ska vara i mitt livs form. Inte ätit något socker och väldigt lite kolhydrater sen nyår, utan att vara nasiztisk utan äter det som bjuds när man är bortbjuden. 
    Hade 7 kg att gå ner. Bara 1kg kvar så här handlar det inte om att gå ner i vikt utan att tok träna o FORMA kroppen.
    Inte kul att vara en stl 32/34 i midjan och en 42 över låren. 100% omöljigt att köpa byxor.
    Tur att det finns kläningar som släppet redan i midjan så kan man ju gömma det oönskade i tyll Flört 
    Nu väntar jag bara på förkylningen som hindrat mej från gym besök i 2v. INTE bra timeing....
    KÖR HÅRT ALLA BRUDAR o tänk på att det finns en dag efter den stora oxå, så tänk långsiktigt = max 0,5 kg/v 

  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 2 Apr 23:29
    spontan bruden skrev 2013-04-02 20:58:53 följande:
    80 dagar kvar tills jag ska vara i mitt livs form. Inte ätit något socker och väldigt lite kolhydrater sen nyår, utan att vara nasiztisk utan äter det som bjuds när man är bortbjuden. 
    Hade 7 kg att gå ner. Bara 1kg kvar så här handlar det inte om att gå ner i vikt utan att tok träna o FORMA kroppen.
    Inte kul att vara en stl 32/34 i midjan och en 42 över låren. 100% omöljigt att köpa byxor.
    Tur att det finns kläningar som släppet redan i midjan så kan man ju gömma det oönskade i tyll Flört 
    Nu väntar jag bara på förkylningen som hindrat mej från gym besök i 2v. INTE bra timeing....
    KÖR HÅRT ALLA BRUDAR o tänk på att det finns en dag efter den stora oxå, så tänk långsiktigt = max 0,5 kg/v 
    Förstår ditt problem!! Det är väll ett "trevligt" problem, men jag är för kurvig, stor byst, rumpa och lår, smal midja. Visst, snyggt i klänningar - hopplöst i allt annat!! Kör stenhårt!! 1 kg klarar du!! och att forma kroppen är faktiskt kul. :) Man kan se snabba resultat med rätt övningar.
  • Helena­Fredri­k
    Äldre 3 Apr 10:44
    spontan bruden skrev 2013-04-02 20:58:53 följande:
    80 dagar kvar tills jag ska vara i mitt livs form. Inte ätit något socker och väldigt lite kolhydrater sen nyår, utan att vara nasiztisk utan äter det som bjuds när man är bortbjuden. 
    Hade 7 kg att gå ner. Bara 1kg kvar så här handlar det inte om att gå ner i vikt utan att tok träna o FORMA kroppen.
    Inte kul att vara en stl 32/34 i midjan och en 42 över låren. 100% omöljigt att köpa byxor.
    Tur att det finns kläningar som släppet redan i midjan så kan man ju gömma det oönskade i tyll Flört 
    Det där känner jag igen. Folk pratar om päronform. Jag ser mig mer som ett äpple där överkroppen representeras av den lilla pinnen högst upp.

    För egen del så körde jag styrka på gymmet igår + 20 min snabb gång/ lätt jogg i motlut till uppvärmning. Kändes riktigt bra faktiskt. Förutom att jag i natt sträckte ut armen väldigt snabbt och eftersom jag är hypermobil så böjdes den även åt fel håll. Högg till vansinningt i armbågen och nu kan jag inte räta armen utan att det hugger. Skrikandes

    Tur jag ska springa idag så får vi hoppas armen är bättre i morgon.
Svar på tråden 21-dagars utmaning, någon som är med?