• Äldre 18 Mar 13:13
    26963 visningar
    187 svar
    187
    26963

    21-dagars utmaning, någon som är med?

    Tänkte se om det är någon som hakar på en utmaning som jag tänker ställa:
     
     
    21 dagar utan följande saker:
     
    - Godis
    - Chips
    - Kakor
    - Snabbmat
    - Alkohol
    - Dricka
      
    Samt 21 dagar med:
     
    - 30 min motion dagligen, promenad, löpning, vad du vill
     
     
    Vikt före och efter de 21 dagarna, och midjemått före och efter (tas i navelhöjd). Måste inte postas på BT men kan vara kul för egen del att kolla detta, hur mycket som händer mm.
     
    Utmaningen börjar den 19 mars! Någon som är på?
     
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-07 16:06
    Grupp nummer 1 som börjar den 19 mars och som håller på till den 9 april.

    Grupp nummer 2 som börjar den 2 april och håller på till den 23 april.
  • Svar på tråden 21-dagars utmaning, någon som är med?
  • Äldre 21 Mar 21:01
    #71

    Jag hittade denna tråd igår och hänger på!

    Det blir ett glas vin i helgen med middag ute på stan och lite! godis under påsken, men annars kör jag på 21 dagar utan godis, chips, läsk, alkohol och träning varje dag!!!

    Tränade idag ett jobbigt pass på gymmet med styrka och 30 minuter på löpbandet, gång och joggning.
    Varje kväll kör jag och sambon plankan.

    Men min fråga är, hur ska man kunna låta bli gotte och snask i hela 21 dagar??? Hjälp!
    Jag är redan sugen! Kan tillägga att jag är gottegris och ända sedan jag var gravid då jag åt väldigt mycket sötsaker, har jag ätit något onyttigt varje dag. Det är ju inte okej.

    Jag väljer att inte skriva ut mina siffror här, men kan skriva efter de 21 dagarna vad som hänt.

  • Äldre 22 Mar 12:29
    #72
    MariaochDaniel skrev 2013-03-21 21:01:49 följande:
    Jag hittade denna tråd igår och hänger på!

    Det blir ett glas vin i helgen med middag ute på stan och lite! godis under påsken, men annars kör jag på 21 dagar utan godis, chips, läsk, alkohol och träning varje dag!!!

    Tränade idag ett jobbigt pass på gymmet med styrka och 30 minuter på löpbandet, gång och joggning.
    Varje kväll kör jag och sambon plankan.

    Men min fråga är, hur ska man kunna låta bli gotte och snask i hela 21 dagar??? Hjälp!
    Jag är redan sugen! Kan tillägga att jag är gottegris och ända sedan jag var gravid då jag åt väldigt mycket sötsaker, har jag ätit något onyttigt varje dag. Det är ju inte okej.

    Jag väljer att inte skriva ut mina siffror här, men kan skriva efter de 21 dagarna vad som hänt.
    Låter bra! Tricket är att se till att alltid vara mätt, dricka massa vatten och inte låta hjärnan lura en till att man är sugen på socker och onyttigheter när man egentligen är hungrig eller törstig. ^^ Dock lättare sagt än gjort. ^^

    Grymt att du kör träning varje dag! =)
  • Äldre 22 Mar 12:46
    #73

    Min belöning till mig själv (möjliggjord av en mycket generösare skatteåterbäring än förväntat) blir en provdocka och tyger. Jag vill ha en ny underbar klänning att komma i sedan, men jag hittar verkligen inget jag gillar någonstans! Så nu är det dags att återuppta mitt gamla syintresse tänkte jag :) för mig är det bra med belöningar som absolut inte rör mat...

  • Burre
    Äldre 23 Mar 09:40
    #74

    Blä, minstingen är sjuk här hemma :( blir inte mycket träning för min del... :(


  • amerik­a
    Äldre 24 Mar 10:07
    #75

    Jag vågar knappt säga det för då jinxar jag väl allt, men det går bättre och lättare än jag trodde!! Har avstått fikabröd när barnen & jag fikade på stan,  ignorerat påskägget på jobbet och inte ens tittat åt lördagsgodiset här hemma! Lightläsk har jag unnat mig dock men det är ju kalorifritt. 

    Minst 30 minuter rask promenad (i snö i skogen) varje dag har det blivit oxå, oftast mer. Jag kan inte påstå att jag känt mig vare sig piggare efteråt eller särskilt sugen på att ge mig ut där på kvällen när det blåser kallt men jag har gjort det ändå. Och känner mig duktig Glad Jag räknar inte med något märkbart resultat imorgon när jag ska väga/mäta mig igen men jag vet ju själv att jag gjort det jag ska. Så ja, änså länge är jag nöjd och klappar mig själv på axeln!

  • Äldre 24 Mar 20:56
    #76
    NeutronStar skrev 2013-03-22 12:29:35 följande:
    Låter bra! Tricket är att se till att alltid vara mätt, dricka massa vatten och inte låta hjärnan lura en till att man är sugen på socker och onyttigheter när man egentligen är hungrig eller törstig. ^^ Dock lättare sagt än gjort. ^^

    Grymt att du kör träning varje dag! =)
    Just nu går det ganska bra. Jag äter nötter, russin och frukt på kvällen istället för godsaker.
    Läsk och chips och dylikt är lättare att motstå tycker jag, än fikabröd! =)
    Nån som känner igen sig och kan tipsa om hur man kan minska sitt sötsug?
    Tycker faktiskt att sötsugen minskat lite, vilket är jätteskönt.

    Har gjort mina dagliga övningar hemma och imorrn blir det fuego på gymmet, ska bli skoj! =)
  • Äldre 25 Mar 10:09
    #77
    amerika skrev 2013-03-24 10:07:46 följande:
    Jag vågar knappt säga det för då jinxar jag väl allt, men det går bättre och lättare än jag trodde!! Har avstått fikabröd när barnen & jag fikade på stan,  ignorerat påskägget på jobbet och inte ens tittat åt lördagsgodiset här hemma! Lightläsk har jag unnat mig dock men det är ju kalorifritt. 

    Minst 30 minuter rask promenad (i snö i skogen) varje dag har det blivit oxå, oftast mer. Jag kan inte påstå att jag känt mig vare sig piggare efteråt eller särskilt sugen på att ge mig ut där på kvällen när det blåser kallt men jag har gjort det ändå. Och känner mig duktig Glad Jag räknar inte med något märkbart resultat imorgon när jag ska väga/mäta mig igen men jag vet ju själv att jag gjort det jag ska. Så ja, änså länge är jag nöjd och klappar mig själv på axeln!
    Ju längre man klarar sig utan ju lättare blir det tycker iaf jag. ^^ Jag och min kompis var ute på en promenad på 2,5 h igår, gick bort till Delsjöarna i raskt tempo, så var ganska möra men väldigt nöjda med oss själva sedan efteråt. =)

    Ser fram emot vägning imorgon, ska bli intressant att se om det hänt något! =)
    MariaochDaniel skrev 2013-03-24 20:56:58 följande:
    Just nu går det ganska bra. Jag äter nötter, russin och frukt på kvällen istället för godsaker.
    Läsk och chips och dylikt är lättare att motstå tycker jag, än fikabröd! =)
    Nån som känner igen sig och kan tipsa om hur man kan minska sitt sötsug?
    Tycker faktiskt att sötsugen minskat lite, vilket är jätteskönt.

    Har gjort mina dagliga övningar hemma och imorrn blir det fuego på gymmet, ska bli skoj! =)
    Ja du, det är nog tyvärr bara att hålla ut, och som sagt var äta frukt och andra "naturliga" sötsaker, så man inser att det faktiskt finns saker som inte är godis som är lika söta och goda. ^^ Jag har iaf inte upptäckt någon magisk genväg till att bli av med sötsuget, och om det är någon som kommer på något får ni gärna höra av er. ^^

    Idag är tanken att det ska bli promenad, men kanske en lite kortare än den igår. ^^
  • Äldre 25 Mar 13:46
    #78

    Precis, Neutron Star. Finns inga enkla sätt att gå ner i vikt eller få bort sötsuget. Bara att kämpa och hålla ut!

    Kämpa på med träningen därute!
    Idag blev det promenad en timme och ska på fuego ikväll =)

  • Äldre 25 Mar 14:03
    #79
    MariaochDaniel skrev 2013-03-25 13:46:04 följande:
    Precis, Neutron Star. Finns inga enkla sätt att gå ner i vikt eller få bort sötsuget. Bara att kämpa och hålla ut!

    Kämpa på med träningen därute!
    Idag blev det promenad en timme och ska på fuego ikväll =)
    Göttans!

    Jag har precis bestämt mig för att det inte ska bli någon halvdan promenad i snigeltempo idag, utan det blir ut på en 6 km löprunda. =) Kanske inte så långt tycker ni, men det är faktiskt ganska långt för mig, vilket kanske rimmar illa med att jag ska springa Midnattsloppet i sommar men jaja. Det är ju ett tag kvar tills dess. ^^
  • Äldre 25 Mar 14:10
    #80

    Jag tycker det är långt =) men då är jag ingen löpare heller.
    Ska dock börja jogga nu när det blir vår i förhoppningen att gå ner nåt gram.

    Hur gör ni? väger ni er varje dag eller vecka?

Svar på tråden 21-dagars utmaning, någon som är med?