• Äldre 18 Mar 13:13
    27042 visningar
    187 svar
    187
    27042

    21-dagars utmaning, någon som är med?

    Tänkte se om det är någon som hakar på en utmaning som jag tänker ställa:
     
     
    21 dagar utan följande saker:
     
    - Godis
    - Chips
    - Kakor
    - Snabbmat
    - Alkohol
    - Dricka
      
    Samt 21 dagar med:
     
    - 30 min motion dagligen, promenad, löpning, vad du vill
     
     
    Vikt före och efter de 21 dagarna, och midjemått före och efter (tas i navelhöjd). Måste inte postas på BT men kan vara kul för egen del att kolla detta, hur mycket som händer mm.
     
    Utmaningen börjar den 19 mars! Någon som är på?
     
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-07 16:06
    Grupp nummer 1 som börjar den 19 mars och som håller på till den 9 april.

    Grupp nummer 2 som börjar den 2 april och håller på till den 23 april.
  • Svar på tråden 21-dagars utmaning, någon som är med?
  • Plätti­s
    Äldre 20 Mar 12:50
    #61

    Jag tränade i måndags, först ett entimmes pilates-pass och sedan en halvtimme på gymmet eftersom min syster inte tyckte att pilates var träning. Så jag har ont i mina sneda magmuskler och mina triceps. Jag visste inte ens att det kunde göra ont i bara de musklerna!
    Igår syndade jag, åt ute med min sambo och en kompis. Så min utmaning börjar idag :) Det känns bättre att börja en dag senare än att börja med att misslyckas... 

    Måste dessutom fundera på om jag ska posta mina mått här när jag är större nu än jag någonsin varit tidigare. Typ sådär 10 kilo större...  

  • Äldre 20 Mar 13:04
    #62
    Plättis skrev 2013-03-20 12:50:31 följande:
    Jag tränade i måndags, först ett entimmes pilates-pass och sedan en halvtimme på gymmet eftersom min syster inte tyckte att pilates var träning. Så jag har ont i mina sneda magmuskler och mina triceps. Jag visste inte ens att det kunde göra ont i bara de musklerna!
    Igår syndade jag, åt ute med min sambo och en kompis. Så min utmaning börjar idag :) Det känns bättre att börja en dag senare än att börja med att misslyckas... 

    Måste dessutom fundera på om jag ska posta mina mått här när jag är större nu än jag någonsin varit tidigare. Typ sådär 10 kilo större...  
    Självklart måste man inte posta det officiellt, mne håll koll på det för egen skull och sedan kan du ju posta skillnaden (typ - 3 kg, -7 cm i midjan) när perioden är klar. =)
  • Alylly­ra
    Äldre 20 Mar 14:03
    #63
    NeutronStar skrev 2013-03-20 10:41:11 följande:
    Jag har haft gymkort på Sportlife/Nordic Wellness (men har tyvärr fått säga upp det nu pga flytt till område utan detta), och då jag hade gymkort körde jag deras bodycombat pass, som är en perfekt blandning av styrka och kondition, och jag älskar det verkligen! =) Så det är ett tips om du någonsin skaffar Sportlife kort. ^^

    Önskar att jag hade haft nära till en simhall, och att jag hade haft en hud som tålt att ha simning som träning (har haft eksem sedan jag var 4 år). =/
    Drygt med eksem! Min hud blir mest torr, men så är det ju när man är i vatten.

    Min syster är instruktör i Bodycombat, får kanske be henne att köra ett pass med mig i påsk! Hon har f.ö. jobbat på Sportlife i GBG som instruktör Tungan ute 
  • Äldre 20 Mar 14:26
    #64
    Alyllyra skrev 2013-03-20 14:03:18 följande:
    Drygt med eksem! Min hud blir mest torr, men så är det ju när man är i vatten.

    Min syster är instruktör i Bodycombat, får kanske be henne att köra ett pass med mig i påsk! Hon har f.ö. jobbat på Sportlife i GBG som instruktör Tungan ute 
    Oj då, small world. ^^ Jag har bara varit på Sportlife Lindholmen, och där har de iaf en jätteduktig kille som är instruktör. =) Är verkligen jätteskoj, så om du kan tycker jag du ska testa iaf. ^^
  • Plätti­s
    Äldre 20 Mar 17:24
    #65
    NeutronStar skrev 2013-03-20 13:04:46 följande:
    Självklart måste man inte posta det officiellt, mne håll koll på det för egen skull och sedan kan du ju posta skillnaden (typ - 3 kg, -7 cm i midjan) när perioden är klar. =)
    Jag får gå hem och damma av badrumsvågen då. Bokstavligt talat. 
    Min kusin och jag mätte oss för någon vecka sedan, och då hade jag ett midjemått på 80 cm. Har alltid haft jättesmal midja med timglasfigur, men efter de senaste 15 kilona (som smög sig på under en depression) så känner jag mig inte som ett timglas längre. Snarare en gammaldags väckarklocka. 
    Diskuterade vikt med min sambo igår som sa att han tycker kvinnor är finast när de trivs med sig själva. Diplomatiskt och så, men han vet att jag inte trivs med att mina favoritkläder ligger längst in i garderoben för att jag inte får på mig dem. Har ett par jeans jag hade jämt när vi träffades, nu tror jag inte att jag får dem över fötterna ens :P 
  • Helena­Fredri­k
    Äldre 21 Mar 09:29
    #66
    NeutronStar skrev 2013-03-19 21:01:39 följande:
    Oj va roligt att det är så många som vill vara med, verkar dock som att det kommer bli mest i grupp 2 när det gäller deltagande. ^^Kör aldrig med maskiner när jag kör styrka, mest använder jag min kropp som egen vikt, och annars är det väl 5 kg hantlar. ^^ När jag kör cardio brukar jag köra 10 min mellantempo, och 10 min lite lugnare, ibland kör jag 10 min i slutet eller helt enkelt maxar tills jag inte orkar. ^^

    Är lite nyfiken på det där med supersetta, har hört det tidigare men inte riktigt forskat mer i det, men ska kolla lite mer på det. =)
    Jag kör inte heller med maskiner. Använder mig i stort sett bara av fria vikter eftersom det ger mer :0)

    Ja kolla upp det där med att supersetta. Jag brukar köra 2-3 övningar samtidigt och det är helt perfekt.
  • Äldre 21 Mar 09:44
    #67
    Plättis skrev 2013-03-20 17:24:38 följande:
    Jag får gå hem och damma av badrumsvågen då. Bokstavligt talat. 
    Min kusin och jag mätte oss för någon vecka sedan, och då hade jag ett midjemått på 80 cm. Har alltid haft jättesmal midja med timglasfigur, men efter de senaste 15 kilona (som smög sig på under en depression) så känner jag mig inte som ett timglas längre. Snarare en gammaldags väckarklocka. 
    Diskuterade vikt med min sambo igår som sa att han tycker kvinnor är finast när de trivs med sig själva. Diplomatiskt och så, men han vet att jag inte trivs med att mina favoritkläder ligger längst in i garderoben för att jag inte får på mig dem. Har ett par jeans jag hade jämt när vi träffades, nu tror jag inte att jag får dem över fötterna ens :P 
    Det viktigaste är ju hur man själv känner sig och trivs med sig själv, därför jag känner att jag behöver ta tag i det. Mina favoritkläder ligger också längst in i garderoben, och vissa har jag inte kunnat använda ens efter att jag köpt dem. Men min största motivation just nu är att gå ner i vikt tillräckligt mycket för att kunna ha på mig en klänning som jag köpt från Soaked in Luxurym och kunna ha på mig den till min och min sambos 4 års dag den 31 juli i sommar. ^^ Krävs nog iaf 5-6 kg innan den går på, men det ska gå tills den dagen! ^^
  • Helena­Fredri­k
    Äldre 21 Mar 09:46
    #68
    Alyllyra skrev 2013-03-20 10:00:03 följande:
    Nja... Jo, jag har väl lite jävlar anama i mig. Fast jag tävlar mest mot mig själv, mot andra förlorar jag bara :-P Vad har du för förslag? Vad kör du?
    Jag tävlar också bara mot mig själv :0) Jag är en person som avskyr att träna kondition och styrka egentligen. Dock kan jag inte träna sådant som jag helst hade velat eftersom jag int hinner träna innan 8-9 på kvällen och då finns det inte så mycket att välja på. Så för att jag ska få tummarna ur och röra å mig så handlar det väldigt mycket om att utmana mig själv hela tiden. Jag är nämligen en extrem tävlingsmänniska.

    Till skillnad från min sambo (och många med honom) så kan jag inte bara dra till gymmet och köra lite på måfå eller dra på mig löparskorna och ta en trevlig tur för jag tycker verkligen inte att det är roligt. Om jag ska tycka att ngt är roligt så måste jag hela tiden förbättra mig. Tex på gymmet så tar jag alltid en rep mer än sist eller lägger på lite lite mer vikt.

    När det kommer till konditionsträning så är löpning och simning bäst (för mig), när jag gjorde tjejklassikern så cyklade jag också men det är inte riktigt min grej om vi inte pratar ett spinningpass tex.

    Så till löpning och simning. jag simmar ca en dag i veckan och för varje gång lägger jag till några extra meter. Inför Vansbrosimmet lade jag till 100m för var gång jag simmade upp till 2000m, därefter bestämde jag mig för att hålla en viss totaltid och simma längre och längre inom den (bli snabbare alltså). Slutligen simmade vi mellan pirarna i Malmö och körde först kortare sträckor och sedan snabbare tid.

    Vad det gäller löpning så finns det 2 upplägg. Antingen springer du distans och då rekommenderar jag starkt att du anmäler dig till ett lopp så att du helt enkelt måste träna inför detta. Om du går in på MyAsics så kan du välja en sträcka, ett datum, en tid du vill klara sträckan på samt hur ofta i veckan du vill springa och så räknar den ut ett träningsschema till dig.

    Alternativ 2 är att springa intervaller. Din kondis blir bättre oerhört fort. Det bränner mycket kalorier och du behöver inte hålla på så länge. Det finns ett riktigt bra intervallprogram här där du går/springer max 20min.
    http://www.bantasnabbt.com/vecka-1

    För egen del så använder jag mig av en kombination. Jag har anmält mig till ungefär ett terränglopp i månaden (terräng för att det är lite mindre tråkigt + bättre för lederna). Jag tränar distanspass ca 3 gånger i veckan, 3 intervallpass i veckan, 3 styrkepass (samtidigt som intervallpassen) + 1 simning i veckan.

    Min poäng är att det inte är säkert att du hittar ngt du tycker är roligt. Då får man istället se om man hittar ett upplägg mans tår ut med tex intervaller då som snabbt är överstökat åtminstone ;0)
  • Äldre 21 Mar 09:47
    #69

    Klänningen från soaked in luxury är denna fast i marinblått och med svart/mörkblå paljetter.


  • Helena­Fredri­k
    Äldre 21 Mar 09:55
    #70

    Glömde ju bort att skriva att även om jag inte tycker att träningen i sig är särskilt rolig så får jag alltid en kick efteråt när jag inser att jag är lite bättre än jag var igår. Då är det plötsligt värt slitet ;0)


Svar på tråden 21-dagars utmaning, någon som är med?