• Äldre 18 Mar 13:13
    26847 visningar
    187 svar
    187
    26847

    21-dagars utmaning, någon som är med?

    Tänkte se om det är någon som hakar på en utmaning som jag tänker ställa:
     
     
    21 dagar utan följande saker:
     
    - Godis
    - Chips
    - Kakor
    - Snabbmat
    - Alkohol
    - Dricka
      
    Samt 21 dagar med:
     
    - 30 min motion dagligen, promenad, löpning, vad du vill
     
     
    Vikt före och efter de 21 dagarna, och midjemått före och efter (tas i navelhöjd). Måste inte postas på BT men kan vara kul för egen del att kolla detta, hur mycket som händer mm.
     
    Utmaningen börjar den 19 mars! Någon som är på?
     
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-07 16:06
    Grupp nummer 1 som börjar den 19 mars och som håller på till den 9 april.

    Grupp nummer 2 som börjar den 2 april och håller på till den 23 april.
  • Svar på tråden 21-dagars utmaning, någon som är med?
  • Äldre 18 Mar 16:01
    #1

    Tänkte att denna tråd kunde vara till för pepp och motivation och stöd i kampen mot sockerberoendet. ^^

    Jag och en kompis börjar imorgon, hoppas att någon hakar på! =)


  • amerik­a
    Äldre 18 Mar 17:19
    #2

    Jag är på!! Det är dax nu Flört kommer inte posta mina midjemått offentligt haha men för egen del så är det ju bra...

    Bara nyfiken: 21 dagar just, av vilken anledning?

  • Äldre 18 Mar 19:53
    #3

    Kände att tre veckor var ett bra mått, en månad kan kännas långt i vissa fall, lättare att motivera sig hela tiden igenom om det är lite kortare. ^^


  • Burre
    Äldre 18 Mar 19:57
    #4
  • Äldre 18 Mar 21:16
    #5
    Burre skrev 2013-03-18 19:57:00 följande:
    Jag är på :)
    Gött! Heja oss! =)
  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 18 Mar 22:16
    #6
    amerika skrev 2013-03-18 17:19:46 följande:
    Jag är på!! Det är dax nu Flört kommer inte posta mina midjemått offentligt haha men för egen del så är det ju bra...

    Bara nyfiken: 21 dagar just, av vilken anledning?
    Det är dokumenterat att det tar 21 dagar att bryta en vana. Flört

    Kul idé!! Jag känner att en sådan grej efter påsk hade varit en bra idé för mig, men med tanke på påsk, tentaplugg och att jag dessutom fyller år gör att jag redan idag vet att jag inte kunnat hålla mig. Men om ni förlänger det till efter påsk är jag PÅ! Skrattande
  • Äldre 18 Mar 22:29
    #7

    Om vi kör efter påsk så jag med på detta!! Vill dock kunna äta några marsipanägg, för de är ju SÅ goda och finns ju bara vid påsk.

    Annars är det en jättebra idé. Idag är det 16 månader kvar till vårt bröllop, och jag har tänkt gå ner 10 kg till årsskiftet då det är dags att börja prova klänningar. Motivationen är ju att hitta den perfekta klänningen och inte behöva känna att jag är för stor. Men det är ju alltid bra med lite extra pepp från andra. :)

  • Mammar­tina
    Äldre 19 Mar 10:28
    #8

    Jag vill gärna vara med!
    Bestämde mig häromdagen för träning varje dag, så jag har redan kört tre dagar ;)

    Perfekt med 21 dagar, jag gifter mig 15/5 så det är inte länge kvaaaar!

  • Plätti­s
    Äldre 19 Mar 10:50
    #9

    Jag skulle också vilja vara med, men jag fyller år om två veckor och kommer inte kunna hålla mig borta från att äta något gott då :) Men jag är med ändå, på villkor att jag får fira att jag är ett år närmare att bli urgammal!

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 19 Mar 11:02
    #10

    Hade jätte gärna varit med ska på "fest" på lördag och för en gångs skull dricka vin FörvånadGlad och sen är det påsk nästa vecka och det är lika heligt som julen att då får man unna sig lite gottit.

    Men någon annan kanske vill dra igång detta i vecka 14? För då hinner jag vara med innan min födelsedag Skrattande

Svar på tråden 21-dagars utmaning, någon som är med?