• amerik­a
    Äldre 16 Mar 17:30
    31222 visningar
    82 svar
    82
    31222

    Hur gör ni med era naglar?

    Konstig fråga kanske, men jag blir bara så nyfiken....

    Jag själv har under alla år inte brytt mig nämnvärt om mina naglar, aldrig målat dem, bitit på både dem och nagelbanden och i stort sett skämts för mina fula fingrar.

    Men sedan ett par år tillbaka, så har jag börjat att måla mina naglar i alla möjliga olika färger och jag blir allt djärvare Tungan uteDet är så roligt med olika färger, att färgmatcha till kläder osv. Och naglarna bir ju oxå starkare av lack så de går inte sönder som de alltid gjort förut. Dessutom har jag slutat att bita på mina fingrar eftersom jag inte vill förstöra dem när jag har så fina naglar Glad

    Jag har redan börjat fundera på hur mina naglar ska se ut på bröllopet, jag tror det blir nåt i färgtemat och med nån stämpel, får väl öva några ggr innan så det blir bra!

    Hur gör ni m era naglar? Går på manikyr innan bröllopet? Lösnaglar? Färg eller fransk manikyr? Gör det själv eller hos nagelartist?

  • Svar på tråden Hur gör ni med era naglar?
  • Äldre 4 Nov 00:06
    #71

    Rekommenderar varmt enda Proffesional Essie nail bar salong www.fingersandtoes.se som finns vid Stureplan , manikyren kostar 325 kr och lackningen håller mer än 4 dagar på mig, tror det finns mer än 25 st olika rosa nyanser, man behöver inte alls ha franskt.   Ibland brukar jag göra deras Shellac som håller flera veckor och d'r har man mer än 100 färger att välja , shellac ligger runt 350 kr. 

    Man kan också gå flera samtidigt och deras fotvård är det bästa. 

    Tips , ring inte salongen för bokning utan använd SMS-tjänsten som finns på deras hemsida. 

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 4 Nov 01:25
    #72

    Jag kommer troligtvis ha korta naglar filade lite runda och ett silver metallic/glitter nagellack då det passar in i vårat färgtema så bra :)

  • Sebast­iána
    Äldre 21 May 13:52
    #73

    Jag har långa naglar och hade bara ett diskret ljusrosa lack på dem på bröllopsdagen eftersom jag var rädd att det skulle flagna. Året efter att jag gift mig fick jag höra talas om gelénagellack. Om jag gift mig nu hade jag gått och fått dem lackade i knallrött gelélack

  • Äldre 21 May 14:08
    #74

    Jag målar mina egna naglar, är nagelnörd så har vanan inne. Ska ha China Glaze cranberry splash och ett gel top coat.

  • Äldre 21 May 18:54
    #75

    Jag har inte gått utan nagellack på flera år, ääälskar naglar och brukar kunna få till långa fina. Men jag vill ändå göra gele med tippar.

    Hittade den här bilden hos en nagelstudio i min stad, bokade tid direkt och skrev att jag ville ha likadana :)


  • Äldre 21 May 21:36
    #76
    MrsP93 skrev 2014-05-21 18:54:19 följande:

    Jag har inte gått utan nagellack på flera år, ääälskar naglar och brukar kunna få till långa fina. Men jag vill ändå göra gele med tippar.

    Hittade den här bilden hos en nagelstudio i min stad, bokade tid direkt och skrev att jag ville ha likadana :)


    Supersnygga!
  • Äldre 22 May 09:11
    #77

    Hur nära inpå måste man göra naglarna om man vill ha enkla, naturliga naglar? Kan jag göra dem på onsdagen redan? Har lite svårt att få till tiden...

  • Sebast­iána
    Äldre 22 May 09:52
    #78
    jessi85 skrev 2014-05-21 14:08:20 följande:

    Jag målar mina egna naglar, är nagelnörd så har vanan inne. Ska ha China Glaze cranberry splash och ett gel top coat.


    När du målar gel-lack över vanligt nagellack, målar du direkt med det lacket eller har du gel-baslack på först?
  • Äldre 23 May 15:22
    #79
    Sebastiána skrev 2014-05-22 09:52:48 följande:
    När du målar gel-lack över vanligt nagellack, målar du direkt med det lacket eller har du gel-baslack på först?
    Aha inser att jag skrev lite otydligt, det är inte ett vanligt sånt där gel-lack som härdar i uv-ljus utan ett top coat som ska efterlikna den där bulliga släta finishen som gel-lack har. Så man kan måla med det på vanligt lack, men jag vet inte om man kan måla med uv härdande gel-lack på vanliga lack.
  • Maj12
    Äldre 23 May 17:37
    #80
    Linster skrev 2014-05-22 09:11:58 följande:

    Hur nära inpå måste man göra naglarna om man vill ha enkla, naturliga naglar? Kan jag göra dem på onsdagen redan? Har lite svårt att få till tiden...


    Det beror väl lite på vilket jobb du har? Finns det risk att du stöter i kan skada nageln? Nu gjorde jag visserligen en gelförlägning (fransk manikyr) men mina va jättefina i ca 1.5-2 veckor sen började dom bli tråkiga. Jag jobbar inom vården och har handskar på mig när jag är hos dom boende.
  • Äldre 23 May 19:26
    #81

    Jag har bokat en shellack behandling på torsdagen, vi gifter oss på lördagen.

    Har dock ingen aning om hur dom ska se ut? Tips mottages tacksamt!

  • LinaNo­rdstro­m
    Äldre 4 Jul 10:34
    #82

    Jag gjorde mina naglar på salong några dagar innan bröllopet såhär blev det Jag är jättenöjd! På den här bilden är det 12 dagar sen naglarna blev gjorda. Om det inte syns så är det alltså franskt med glitter.

Svar på tråden Hur gör ni med era naglar?