• amerik­a
    Äldre 16 Mar 17:30
    31464 visningar
    82 svar
    82
    31464

    Hur gör ni med era naglar?

    Konstig fråga kanske, men jag blir bara så nyfiken....

    Jag själv har under alla år inte brytt mig nämnvärt om mina naglar, aldrig målat dem, bitit på både dem och nagelbanden och i stort sett skämts för mina fula fingrar.

    Men sedan ett par år tillbaka, så har jag börjat att måla mina naglar i alla möjliga olika färger och jag blir allt djärvare Tungan uteDet är så roligt med olika färger, att färgmatcha till kläder osv. Och naglarna bir ju oxå starkare av lack så de går inte sönder som de alltid gjort förut. Dessutom har jag slutat att bita på mina fingrar eftersom jag inte vill förstöra dem när jag har så fina naglar Glad

    Jag har redan börjat fundera på hur mina naglar ska se ut på bröllopet, jag tror det blir nåt i färgtemat och med nån stämpel, får väl öva några ggr innan så det blir bra!

    Hur gör ni m era naglar? Går på manikyr innan bröllopet? Lösnaglar? Färg eller fransk manikyr? Gör det själv eller hos nagelartist?

  • Svar på tråden Hur gör ni med era naglar?
  • amerik­a
    Äldre 9 Sep 19:00
    #61
    Grundell skrev 2013-08-29 10:56:02 följande:
    Så här såg mina naglar ut på bröllopet
    Riktigt snygga!!!!
  • Äldre 9 Sep 19:01
    #62

    får man fråga vad era fina naglar kostade på ett ungefär? Glad

  • Grunde­ll
    Äldre 9 Sep 19:26
    #63

    Amerika: Tack

  • itsnat­tis
    Äldre 9 Oct 16:29
    #64

    Själv tycker jag inte att det är speciellt fint med konstgjorda naglar på bröllopsbilder (även om jag är nagelterapeut själv). Det ser ju så fake ut oavsett om de är korta eller naturella! Mitt tips är att köpa nagelförstärkaren TRIND från Kicks eller Åhlens och köra med den. Ingen nagelförstärkare funkar som den, det garanterar jag! När man fått upp längden på sina naglar kan man gå och göra en enkel manikyr dagarna innan den stora dagen. Glad

  • Äldre 9 Oct 17:00
    #65
    itsnattis skrev 2013-10-09 16:29:05 följande:
    Själv tycker jag inte att det är speciellt fint med konstgjorda naglar på bröllopsbilder (även om jag är nagelterapeut själv). Det ser ju så fake ut oavsett om de är korta eller naturella! Mitt tips är att köpa nagelförstärkaren TRIND från Kicks eller Åhlens och köra med den. Ingen nagelförstärkare funkar som den, det garanterar jag! När man fått upp längden på sina naglar kan man gå och göra en enkel manikyr dagarna innan den stora dagen. Glad
    Jag håller med dig. Ett par fejkade naglar ser alltid fejkade ut. Dessutom så tycker jag inte alls om alla fantasifulla dekorationer som görs på fejknaglarna, dom kanske passar på nattklubb, men på bröllop föredrar jag egna naglar. Jag kör på egna naglar (har aldrig gjort lösnaglar) som ser hälsosamma och välvårdade :)
  • Äldre 9 Oct 17:04
    #66
    jeanettejohansson skrev 2013-10-09 17:00:05 följande:
    Jag håller med dig. Ett par fejkade naglar ser alltid fejkade ut. Dessutom så tycker jag inte alls om alla fantasifulla dekorationer som görs på fejknaglarna, dom kanske passar på nattklubb, men på bröllop föredrar jag egna naglar. Jag kör på egna naglar (har aldrig gjort lösnaglar) som ser hälsosamma och välvårdade :)
    Men självklart så tycker jag att varje brud ska välja de naglar man trivs i. Trivs man bäst i dekorerade fejknaglar så är man vacker i det :)
  • Äldre 9 Oct 17:23
    #67

    Lösnaglar kan dock vara ett alternativ för t.ex mig som arbetar som tandläkare, vilket innebär att jag alltid måste hålla naglarna kortklippta, men ändå tycker det är väldigt snyggt med långa naglar.
    Hade jag haft möjlighet hade jag sparat ut mina egna, men jag tror inte patienterna skulle uppskatta det =p 

  • Äldre 9 Oct 17:30
    #68
    Trattkantarellen skrev 2013-10-09 17:23:24 följande:
    Lösnaglar kan dock vara ett alternativ för t.ex mig som arbetar som tandläkare, vilket innebär att jag alltid måste hålla naglarna kortklippta, men ändå tycker det är väldigt snyggt med långa naglar.
    Hade jag haft möjlighet hade jag sparat ut mina egna, men jag tror inte patienterna skulle uppskatta det =p 
    Men jag tycker att ett par korta och välvårdade naglar är 100 gånger vackrare än lösnaglar ;)
  • Äldre 9 Oct 18:12
    #69
    jeanettejohansson skrev 2013-10-09 17:30:38 följande:
    Men jag tycker att ett par korta och välvårdade naglar är 100 gånger vackrare än lösnaglar ;)
    Haha, okej =)
    Tur att man får bestämma över sina egna naglar då så alla får som dom vill =) 
  • Äldre 11 Oct 21:59
    #70

    Jag tycker det är fint med ganska korta naglar som är välvårdade och målade i en ljus rosabeige ton. Fransk manikyr känns inte längre rätt i tiden tycker jag. Det var klassiskt tidigare men nu tycker jag det förlorat sin plats till förmån för den enkla helmålade nageln i just rosabeige. Jag kommer köra på det i alla fall, har ett nagellack från Essie i färgen "Ballet slippers" som jag kommer måla med. Rekommenderas :)

Svar på tråden Hur gör ni med era naglar?