• amerik­a
    Äldre 16 Mar 17:30
    31460 visningar
    82 svar
    82
    31460

    Hur gör ni med era naglar?

    Konstig fråga kanske, men jag blir bara så nyfiken....

    Jag själv har under alla år inte brytt mig nämnvärt om mina naglar, aldrig målat dem, bitit på både dem och nagelbanden och i stort sett skämts för mina fula fingrar.

    Men sedan ett par år tillbaka, så har jag börjat att måla mina naglar i alla möjliga olika färger och jag blir allt djärvare Tungan uteDet är så roligt med olika färger, att färgmatcha till kläder osv. Och naglarna bir ju oxå starkare av lack så de går inte sönder som de alltid gjort förut. Dessutom har jag slutat att bita på mina fingrar eftersom jag inte vill förstöra dem när jag har så fina naglar Glad

    Jag har redan börjat fundera på hur mina naglar ska se ut på bröllopet, jag tror det blir nåt i färgtemat och med nån stämpel, får väl öva några ggr innan så det blir bra!

    Hur gör ni m era naglar? Går på manikyr innan bröllopet? Lösnaglar? Färg eller fransk manikyr? Gör det själv eller hos nagelartist?

  • Svar på tråden Hur gör ni med era naglar?
  • amerik­a
    Äldre 22 Aug 10:10
    #51
    Lindlund skrev 2013-08-22 10:06:16 följande:
    Jo, Jag gör det på salong, men har funderat på om jag ska börja själv. Rinn-effekten får hon till genom att använda en "tandpetare" som hon doppar i lacket! Glad
    Mm, misstänkte det... Jag har provat som sagt men det vill sig inte riktigt. Kanske olika sorters lack oxå? Jaja,  öva, öva, öva!! Och tänk va synd att jag måste fixa o greja med naglarna så många ggr innan det är dax! Tungan ute
  • Ela
    Äldre 27 Aug 14:34
    #52

    Jag ska åka o göra mina bröllopsnaglar om 4 timmar!! Kommer nog en bild sen :) Ska bläddra igenom tråden o se om nån gjort nåt liknande nu.

  • stormh­elen
    Äldre 27 Aug 17:35
    #53

    Skojig tråd! =D Jag var som dig TS, då jag inte brydde mig om mina naglar tills för ett par år sedan då jag likt dig började måla naglarna.


     


    Jag har bokat tid för manikyr till mig och min "made of honor." Jag bjuder henne på det som tack för all hjälp hon gett mig.


    Jag har aldrig varit på mainkyr så det ska bli en kul upplevelse. Å´det ska bli så härligt att få dela det med min kusin/vän som är min "made of honor." ^_^


    Vi fixar naglarna dagen innan bröllopet.


     


    Jag tror att jag vill ha något liknande dessa fast kortare (franskmanekyr går bort då min m2b avskyr vita toppar på nageln - och även långa naglar.


    Vilket är synd för jag tycker det är fint. Men jag vill ju att han ska gilla mina naglar. Så jag får rätta mig efter honom).


  • amerik­a
    Äldre 27 Aug 18:51
    #54
    Ela skrev 2013-08-27 14:34:33 följande:
    Jag ska åka o göra mina bröllopsnaglar om 4 timmar!! Kommer nog en bild sen :) Ska bläddra igenom tråden o se om nån gjort nåt liknande nu.
    Ja, visa gärna! Gladstormhelen: vilka fina naglar du hittat, hoppas du blir nöjd! 
  • Ela
    Äldre 27 Aug 23:55
    #55

    Nu har jag varit o fixat bröllopsnaglarna!! :) elabelabus.blogg.se/2013/august/brollopsnaglar.html

  • amerik­a
    Äldre 28 Aug 21:40
    #56
    Ela skrev 2013-08-27 23:55:18 följande:
    Nu har jag varit o fixat bröllopsnaglarna!! :) elabelabus.blogg.se/2013/august/brollopsnagla...
    Åh, va häftiga!!! Riktigt läckert med svart!!
  • Ela
    Äldre 29 Aug 00:19
    #57

    Tack!! Är supernöjd :)

  • Äldre 29 Aug 07:29
    #58

    Jagcgår och fixarxmin naglar var femte vecka, har nästan alltid fransk manikyr. Funderar på att ha röda naglar på bröllopet, eller i färgen allure från Essie. Jag tycker nog egentligen att fransk är snyggast och mestvklassiskt ( vi kommer ha ett ganska klassiskt bröllop) men vill ju inte känns mig "som vanligt"...

  • Grunde­ll
    Äldre 29 Aug 10:56
    #59


    Så här såg mina naglar ut på bröllopet
  • linnea ros
    Äldre 9 Sep 18:03
    #60

    Gelé-förlängningar med shell-lack! Naturligt och vackert, ljusa helt eller så funderar jag på fransk. Klassiskt som passar fint på bröllop tyycker jag.

Svar på tråden Hur gör ni med era naglar?