• amerik­a
    Äldre 16 Mar 17:30
    31542 visningar
    82 svar
    82
    31542

    Hur gör ni med era naglar?

    Konstig fråga kanske, men jag blir bara så nyfiken....

    Jag själv har under alla år inte brytt mig nämnvärt om mina naglar, aldrig målat dem, bitit på både dem och nagelbanden och i stort sett skämts för mina fula fingrar.

    Men sedan ett par år tillbaka, så har jag börjat att måla mina naglar i alla möjliga olika färger och jag blir allt djärvare Tungan uteDet är så roligt med olika färger, att färgmatcha till kläder osv. Och naglarna bir ju oxå starkare av lack så de går inte sönder som de alltid gjort förut. Dessutom har jag slutat att bita på mina fingrar eftersom jag inte vill förstöra dem när jag har så fina naglar Glad

    Jag har redan börjat fundera på hur mina naglar ska se ut på bröllopet, jag tror det blir nåt i färgtemat och med nån stämpel, får väl öva några ggr innan så det blir bra!

    Hur gör ni m era naglar? Går på manikyr innan bröllopet? Lösnaglar? Färg eller fransk manikyr? Gör det själv eller hos nagelartist?

  • Svar på tråden Hur gör ni med era naglar?
  • Äldre 14 Aug 22:59
    #31

    amerika - jag funderar ju dock på fransk manikyr men med färg istället för vit ska lägga upp en bild imorgon när jag sitter vid datorn! :)


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Äldre 15 Aug 14:20
    #32

    Tyvärr fick jag ingen bild på mina naglar, men det blev snyggt. Köpte bara klistermärken som jag klistrade på, de var vita blommor typ till slut. Det blev riktigt snyggt iaf :D

  • Hannas­karlss­on
    Äldre 15 Aug 15:46
    #33

    Jag kommer att sätta gelenaglar, Gör dom själv då jag pysslat med det ett tag. Tyvärr blir mina nog bara franskmanikyr då de är så svårt att måla dom åt sig själv, speciellt om man som jag hade velat ha något speciellt... och inte bara enfärgade

  • amerik­a
    Äldre 15 Aug 16:21
    #34

    Jag tycker att fransk manikyr är tusen ggr svårare att göra snyggt på sig själv! Svårt att få en rak vit kant (ja, jag använder mallar) och att få den lika tjock på alla fingrar. Har man gjort det mycket och ofta går det säkert lättare, men jag är alltför skakig på hand så det blir helt enkelt inte snyggt Rynkar på näsan

    Personligen tycker jag det är enklare att måla naglarna, stämpla dem, glittra dem alt sätta på klistermärken, stenar eller pärlor. Men det är ju jag... Allt är ju enkelt när man kan det! 

  • Äldre 15 Aug 18:11
    #35

    Jag kommer köra med färg! Jag är inget fan av fransk manikyr (på mig) och älkskar starka och roliga färger. Genrellt har jag blått och grönt på naglarna men jag tror att ett riktigt rött nagellack blir snyggast till min gröna 50-talsinspirerade klänning.

    Jag har inte bestämt vilket ännu, det kan ju hinna komma ut något helt perfekt tills dess liksom. Men CND Poppy Field eller China Glaze Italian Red ligger bra till.

    Mina naglar kommer vara "mina egna" men relativt korta då rött och långa naglar får mig att tänka på klor  Flört

  • 0Carin­a0
    Äldre 16 Aug 16:35
    #36

    Jag tänker inte göra några lösnaglar, är så trött på att alla "brud-händer" ser likadana ut Tycker även det måste kännas skumt (och inte se helt rätt ut) om man tex aldrig har haft lösnaglar och bara har det på bröllopet.Nä, våga vara dig själv och ta på ett starkt nagellack som du trivs med eller ha helt omålade.   

  • afture­lding
    Äldre 16 Aug 16:45
    #37

    I slutändan så hade jag inte tid att göra så mycket åt dem, och ett par naglar gick av dagen innan eller på morgonen. Jag hann bara fila till dem och polera dem, men det blev inte så tokigt i slutändan :) 

  • Äldre 16 Aug 23:10
    #38

    Jag kommer definitivt köra på schellac, typ som extra hårt nagellack som håller ca 2-3 veckor. Gjorde det till syrrans student och var helnöjd! Inte en repa i dem efter två veckor, då jag tyvärr blev tvungen att ta bort dem. Körde på ett ljusrosa lack och stenar, som även dem satt som berget efter två veckor. Betalade 350:- på salong. Något jag kommer vara extra noga med innan är nagelbanden!


  • amerik­a
    Äldre 17 Aug 10:05
    #39
    Tillys skrev 2013-08-16 23:10:14 följande:
    Jag kommer definitivt köra på schellac, typ som extra hårt nagellack som håller ca 2-3 veckor. Gjorde det till syrrans student och var helnöjd! Inte en repa i dem efter två veckor, då jag tyvärr blev tvungen att ta bort dem. Körde på ett ljusrosa lack och stenar, som även dem satt som berget efter två veckor. Betalade 350:- på salong. Något jag kommer vara extra noga med innan är nagelbanden!
    Aha! Shellack har jag aldrig använt.... Kan man gör det själv hemma? Jag vill gärna pyssla själv m mina naglar, jag tycker det är kul Glad
  • Äldre 17 Aug 11:14
    #40


    Nu har jag bestämt att mina naglar ska se ut så här på vår bröllopsdag. Det är fransk manikyr i shellack på mina naturliga naglar.
Svar på tråden Hur gör ni med era naglar?