• amerik­a
    Äldre 16 Mar 17:30
    31223 visningar
    82 svar
    82
    31223

    Hur gör ni med era naglar?

    Konstig fråga kanske, men jag blir bara så nyfiken....

    Jag själv har under alla år inte brytt mig nämnvärt om mina naglar, aldrig målat dem, bitit på både dem och nagelbanden och i stort sett skämts för mina fula fingrar.

    Men sedan ett par år tillbaka, så har jag börjat att måla mina naglar i alla möjliga olika färger och jag blir allt djärvare Tungan uteDet är så roligt med olika färger, att färgmatcha till kläder osv. Och naglarna bir ju oxå starkare av lack så de går inte sönder som de alltid gjort förut. Dessutom har jag slutat att bita på mina fingrar eftersom jag inte vill förstöra dem när jag har så fina naglar Glad

    Jag har redan börjat fundera på hur mina naglar ska se ut på bröllopet, jag tror det blir nåt i färgtemat och med nån stämpel, får väl öva några ggr innan så det blir bra!

    Hur gör ni m era naglar? Går på manikyr innan bröllopet? Lösnaglar? Färg eller fransk manikyr? Gör det själv eller hos nagelartist?

  • Svar på tråden Hur gör ni med era naglar?
  • August­ibrud2­013
    Äldre 12 Aug 13:13
    #11

    Jag ska göra manikyr + shellac på mina egna naglar på salong. Gjorde detta för att testa innan semestern och det var väldigt bra! Det var ingen åverkan på lacket alls utan var lika glansigt och fint hela tiden. Det enda som blev fult var utväxten av den egna nageln efter 2-3 veckor.
    Kan rekommendera manikyr innan då nagelbanden "trycks ned" och det blir mest möjligt lack på nageln.
    Kan annars inte ha nagellack på jobbet så detta var extra lyx! Nu ska jag bara ha lacket i 4 dagar. Lite svårt att få bort så sätt av lite tid för det hemma..

  • paisle­y
    Äldre 12 Aug 13:15
    #12

    Jag går och gör gellish på mina naglar, helt underbart att alltid ha blanka, snygga och felfria naglar i fina färger På bröllopet kör jag på samma sak, kommer ha vinröda naglar för att passa in i vintagestilen som vi kör på.

  • Äldre 12 Aug 16:59
    #13

    Jag gör alltid nagelförlängning med akryl, brukar gå ca var 4:e vecka, kommer fortsätta med det fram till bröllopet och se till att de är hyfsat nygjorda och fräscha på den stora dagen :)

  • Oskars­dotter
    Äldre 12 Aug 18:14
    #14

    Jag kommer att göra gelénaglar med fransk manikyr några dagar innan :)

  • Äldre 12 Aug 19:51
    #15

    Jag kommer göra gelénaglar med franskmanikyr nu på onsdag Tror det blir gelé...har akryl just nu, och har aldrig haft gelé så jag vet inte vad som är bäst....

  • JIEB
    Äldre 13 Aug 18:16
    #16

    Jag hade tänkt gå och göra en nagelförlängning med gelé eftersom jag har väldigt klena naglar och för att jag är allmänt plockig och sitter och bryter av dem hela tiden . Har heller aldrig varit särskilt intresserad av naglar förr. Men sedan gav jag mig f-n på att jag skulle låta dem växa ut till bröllopet och det funkade faktiskt; har aldrig haft så långa (och fina!) naglar förr! Filade dock ner dem ganska rejält inför bröllopsdagen då jag tyckte att de trots allt blev för långa.. ^^ Köpte ett stärkande nagellack från Depend, tror att det fungerade rätt bra också.

    Ursprungsidén var att ha en klassisk fransk manikyr i ljusrosa, men sedan slutade det med att en god vän till mig tog sig an mina naglar och gjorde stampings. Jag blev supernöjd!

    Numera är jag lite halvt besatt av att ha snygga naglar, haha.

    Bifogar bild på hur resultatet blev på bröllopsdagen (stress inför fotograferingen gjorde dock att vi inte hann med att lägga ett överlack, men det höll sig under dagen ändå):


  • Äldre 13 Aug 18:36
    #17

    Jag har otroligt dålig kvalite på mina naglar pga dåliga hormonvärden och annat i kroppen som spökar och jag går var 4 vecka och förstäker mina naglar med gelé, jag ar alltså inga tippar på utan det är "bara" en förstärkning på min egen nagel. Jag har även ett gelélack som härdas med UV-lampa och detta lack håller sig fint till nästa gång jag ska dit på återbesök och jag använder ändå händerna en hel del!


    Till bröllopet, den 4 januari, kommer jag förmodligen ha en fransk manikyr men har ännu inte bestämt om det blir med vit eller färgad kant. Jag kommer förmodligen ha någon form av utsmyckning på ringfinger och tumme men vad det blir är heller ännu inte bestämt. Tror dock att min nagelteknolog får måla någon fin snöflinga eller så! :)


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Hobevi
    Äldre 13 Aug 18:41
    #18

    Har ni några frågar angående naglar så fråga på, här har ni en nagelteknolog Glad


  • MTB
    Äldre 13 Aug 21:16
    #19

    Jag målade själv mina korta naglar, hade helst velat att dom skulle vart lite längre men en av naglarna gick av strax innan D-day så då klippte jag av allihopa =)

  • Äldre 13 Aug 21:32
    #20

    Gele är jättebra! Det är som vanligt nagellack fast det håller bättre. Akryl måste du slipa bort.

Svar på tråden Hur gör ni med era naglar?