• mirre0­1
    Äldre 14 Mar 14:01
    16125 visningar
    62 svar
    62
    16125

    snälla hjälp mig svärmor är psykiskt sjuk & nu är vi osams vi ej leva

    jag & svärmor har haft en aknon relation innan till nu denna helg då hon skcikade jätte påhoppande sms till mig pga va ett bilköp, jag vart upprörd och svarade tillbaka och detta skall komma från din köft? i smsm anklagade hon mig för att ha förstört min blivande man och vänd honom ut och in, jag vart arg & ringde upp för att prata då skriker hon alla möjliga olika saker hora fitta ja allt man kan tänka sig och slänger luren i örat. 

    hon vägra be omursäkt för hon hävdar att hon skyddat sin son, min kille fattar att jag är ledsen menHAR INTE stått upp för mig anser jag, :S han säger bara att vi bråkar & båda är omogna trots att hon hoppade på mig brutal utan jag ens gjort nåt, han är blind, 

    han vill leva med mig men fattar INGET hur sårad jag är & hur illa vid mig jag tog, jag har gråtit i 3 dagar nu och inte ätit mer än 3 glas yoghurt,
     
    tack vare hans mamma har han & jag bråkat sonm aldrig förr, jag har gjort klart för honom att jag INTE kommer gifta mig med honom om hon kommer på brölloper med tanke på hennes påhopp & de hon kallade mig, detta förstår han, jag sa ber hon om ursäkt är hon välkommen men jag vägrar ha med henne att göra, jag är helt knäkt och känner mig kränkt påhoppad & att min kille inte står upp för mig, han står mer på sin mammas sida som gjort fel än min & han kräver ej en ursäkt av henne, jag vet faktiskt inte vad jag ska göra, bröllopet är om 5 veckor, 

    ska jag gifta mig med honom & bara aldrig ha med hans mamma & göra hon är blockerad på facebook och via min mobil så hon kan ej kontakta mig,  hon kommer inte komma på sins sons bröllop pga va mig heller 

    eller ska jag lämna honom ? han vill leva med mig & har gråtit då jag sa att vi borde skit ai allt  

  • Svar på tråden snälla hjälp mig svärmor är psykiskt sjuk & nu är vi osams vi ej leva
  • Äldre 14 Mar 14:12
    #1

    I rubriken skriver du att din blivande svärmor är psykiskt sjuk, är hon verkligen det, eller är det något du bara säger?

    Det låter ju som att ni har allt annat än en bra relation tillvarandra och det är väldigt tråkigt tycker jag. Man behöver inte vara bästa vän med sin svärmor, men att inte hamna i konflikter känns ju ganska viktigt. Även om du kommer bli din makes fru, så är ju hon faktiskt hans mamma och det är klart att det blir svårt för honom att hamna mitt mellan er.

    Nu är det ju svårt att få sig en bild av vad som hände riktigt och vi vet ju inte heller hur relation sett ut tidigare. Hur det har blivit såhär, eller om det alltid varit såhär.

    Jag tycker absolut inte att du ska behöva ta att hon är otrevlig mot dig, men frågan är ju vad du/ni kan göra åt saken, om ni kan göra något.

    Nu har ni inte länge kvar till bröllopet alls och det är ju hög tid att bestämma sig, men kan ni (du och din blivande) kanske gå och prata med någon tillsammans om det här? Så att han kanske kan förstå dig bättre, hur du känner och vad du tycker och tänker och för dig att kanske förstå bättre varför han inte tar dig i försvar som du tycker att han borde osv.


  • Äldre 14 Mar 14:14
    #2

    Nu vet jag inte vad det var för påhopp hon skrev till dig i första smset, men jag hade personligen aldrig skrivit "Och det ska komma från din käft?" till min svärmor. Jag hade nog istället skrivit lugnt och sansat att jag inte accepterar sådana påhopp och att hon kan höra av sig när hon lugnat ner sig och vill prata med mig som en vuxen människa till en annan. Då hade du framstått som den mer mogna och då hade du också kunnat påvisa till din fästman att det inte alls är NI som bråkar, utan att det är hans mor som bråkar med dig. 
    Men alla är vi olika och jag vet som sagt inte vad hon skrivit till dig som kanske gjort att det brustit för dig! Så jag dömer inte ut ditt agerande. 

    Men du kan nog tyvärr inte förvänta dig att din fästman ska bryta helt och hållet med sin mor, förr eller senare måste du ha med henne att göra... Har ni barn eller funderar på att skaffa barn? Säkerligen kommer din fästman vilja att barnen träffar farmor! 
    Det bästa vore om din fästman kan prata med sin mor och tala om för henne att du mår väldigt dåligt av hennes påhopp och att hon borde be om ursäkt! Och kan han inte göra det, ja då vet jag inte! Jag skulle ta väldigt illa upp om min fästman inte åtminstone kunde prata med sin mor och tala om för henne att hon borde be om ursäkt till mig, om hon kallat mig för diverse otrevligheter! 

    Om ni ska gifta er eller inte kan ingen här på forumet tala om för dig, men om ni har det bra i övrigt så skulle i alla fall inte jag lämna min fästman för ett tjafs mellan mig och hans mor. Då får ju hon som hon vill uppenbarligen, eftersom hon anser att du förstör hennes son och att han har det bättre utan dig. 

  • mirre0­1
    Äldre 14 Mar 14:24
    #3

    hon hoppade på mig i 5 dagar med dess alla olika påhopp i telefon tillslut fick jag nog, och sa ifrån, jag har blivi oerhört kränkt  & kallad dess olika saker , detta tar jag inte från någon människa , de får bli så att vi går skillda vägar, det handlade inte om att han skulle bryta med sin mamma det handlade om att han skulle säga ifrån och säga ATT HON HAR GjORT FEL OCH STÄLLT TILL ETT HELVETE FÖR OSS och mellan oss men jag ser ingen untväg på detta för jag kommer aldrig tilltala denna männsika igen om jag så ska dö på vägen efter de hon sagt & gjort 

  • Äldre 14 Mar 14:30
    #4

    Om det är så du känner, så är det så du känner.

    Vi kan ju som sagt inte veta vad hon har sagt, vad du har sagt och vad som har hänt. Vi kan inte tala om för dig hur du ska göra. Väljer du att ställa in bröllopet och gå ifrån din blivande, så är det upp till dig.


  • Äldre 14 Mar 14:31
    #5

    mirre01, 

    Jag förstår att du är arg och frustrerad på din fästman eftersom han inte står upp för dig. Han har väl sett att du varit ledsen dom senaste dagarna, ända sedan detta skedde? Vad har han sagt till dig då? Vill han inte prata med sin mamma överhuvudtaget om det som hänt?
    Jag förstår om han inte vill välja mellan dig och sin mor, men jag tycker ändå att han kunde stå upp för dig och tala om för henne att det hon gjort och sagt inte är acceptabelt och att han inte accepterar att hon behandlar dig på det sättet! 

     

  • mirre0­1
    Äldre 14 Mar 15:08
    #6

    kan man leva med att hon & jag inte har någor med varandra att göra, han anser oxå att hon inte ska komma på bröllopet & ska informera henne om de efter de hon gjorde mot mig, så vi gifter oss slipper ha henne där som endå¨bara skulle förstöra den dagen för mig, det här hon som kallade mig fula saker & anklagade mig hon säger att hon ångrar de och att det var fel men vägrar be om ursäkt

  • mirre0­1
    Äldre 14 Mar 15:10
    #7

    tack kitkät, anser oxå att han borde sagt ifrån att det inte va okey att hon sa si och så som hon gjorde för jag hade faktiskt bara sagt att han inte fick sälja min bil och byta mot en polo :( utan ac två dörrar osv då jag är handikappad kan jag ej pka med nedragna rutor pendlar 160 min på en dag 4 gr i månaden och måste ha en bil jag kan ta mig ut i med kryckor 6 rullstol men då va jag nån jävla prinssessa som satt på en tron & förstörde honom

  • Äldre 14 Mar 15:37
    #8

    Det är klart att han bör tala om för sin mamma att han inte tolererar att hon behandlar dig som du gör, men du har också ett eget ansvar att inte, hur svårt det än kan vara, att sjunka till hennes nivå.

    Att ni är överens om att hon inte är välkommen på bröllopet om hon inte ber om ursäkt, är ju en väldigt bra början. Där har ni något gemensamt alltså, ni båda tycker att hon har agerat fel i samtalet med dig angående bilen. Ni kan säkerligen föra samtalet vidare från det.

    Har du frågat honom hur han skulle vilja att du och hans mamma löser er situation? Om han har några tips och synpunkter att komma med. Du behöver ju inte göra som han vill, men att bara kunna samtala om det visar att man kommit en bra bit på vägen.

    Och du behöver inte ha någon kontakt med din blivande svärmor tycker jag, så länge han får ha det om han vill och du verkar ju inte hindra honom i den saken.


  • mirre0­1
    Äldre 14 Mar 15:42
    #9

    han säger då hon absolut inte tänker be om ursäkt eller vill prata eller ha någonsom helst  relation med mig så finns det inget att göra 

  • Äldre 14 Mar 15:58
    #10

    Vad tycker han om det då, att er relation är så dålig? Vad tycker han om att hans mamma talar oförskämt till hans blivande fru? Och kanske vice versa.

    Ni kan ju göra något åt det, om ni vill, men då måste ju både du och hon vara villiga till det och det kan ju bli svårt.


Svar på tråden snälla hjälp mig svärmor är psykiskt sjuk & nu är vi osams vi ej leva