• Tussan
    Äldre 13 Mar 22:17
    2993 visningar
    5 svar
    5
    2993

    24 augusti 2013

    Vårt bröllop är 24 augusti och jag funderar på så många saker. Vi ska ha festen på våran loge och jag är osäker på hur man ska lösa det med maten.

    Har funderat på buffe men det är inte lätt till ca 70 vuxna och 14 barn.
    Finns det några bra tips på mat, dukning, och piff så är jag jätte tacksam.

    Tärgtemat är vitt,rött,gult och grönt. ( Vi ska ha massor med solrosor i färgerna vit,röd och gul)

    Mvh Therese

  • Svar på tråden 24 augusti 2013
  • Emolin­e
    Äldre 19 Mar 18:13
    #1

    VI  gifter oss oxå 24 augusti och ska oxå vara i en loge.
    Vi kommer att bli 60pers med 8 barn men vi anser att buffe är det absolut smidigaste.

    Vi har valt en lokal catering firma som kommer köra ut samt ställa upp maten, sen har vi några tjejer som ska agera servitriser. Vi anser att det är lättare med buffe med tanke på att det behöv rejält med serveringspersonal om alla annars ska få hyfsat samtidigt + att vid buffe får alla komma upp o röra på sig, mingla lite.

     

  • Carina­10
    Äldre 23 Mar 23:56
    #2

    Hej!

    Gifter också oss den 24 augusti :)

    Vi blir ca 25 personer.

  • Alvsti­na
    Äldre 24 Mar 10:06
    #3

    Samma hä, också den 24/8. Vi har bjudit 99 gäster, men inväntar fortfarande svar från de flesta. Om resten tackar jag blir vi 89 st totalt, inga barn på festen. Vi kommer att ha vår fest i en bygdegård, och vi ska ha buffé. När vi blir så många gäster (och ni också) så ska jag se till att våra toastmasters håller lite koll på borden så att alla inte stormar buffén samtidigt, utan att alla får ta i ordning, samt att alla vid samma bord får äta ungefär samtidigt.

  • Epilob­ia
    Äldre 10 Apr 15:23
    #4

    Jag och min fästman bestämde oss för den 24e augusti nu för någon dag sedan :)

    Vi kommer ha vigsel och fest i samma lokal, våran studentpub, med ca 65 gäster. 
    Vi kommer ha knytis med temat paj. Jag tror att buffe eller knytis kan vara bra för dig med. Det är ju bara att delegera lite matlagning till släktingar och sen blir det gemytligt och trevligt när alla ska ta mat ;P
    Ju mer interaktioner mellan vänner och familj desto bättre.

    När det gäller dukning så tycker jag bara att du ska göra så som ni vill. Jag tänker ha ett bord med maten och sen får ett bord i taget gå och ta mat. Och så kan du smycka borden med blommor (solrosor) och annat som kanske speglar dig och din partners intressen.  


    Bröllop den 24e Augusti 2013
  • Eleya
    Äldre 22 Jul 12:47
    #5

    Också 24 aug, samma dag som vi förlovade oss för 8 år sedan..vi blir 58st.


    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
Svar på tråden 24 augusti 2013