• mirret­h
    Äldre 3 Mar 20:02
    2992 visningar
    8 svar
    8
    2992

    Tips på hur formulerar man presentönskan?

    Vi har bott ihop i 13 år och har det mesta och en hel del till. Hur formulerar man sej egentligen? Vi önskar oss presentkort på tex IKEA, Bauhause, Granngården, Åhlens....

  • Svar på tråden Tips på hur formulerar man presentönskan?
  • Äldre 3 Mar 20:07
    #1

    Det beror på hur ni vill framföra det.

    Enkelt och kortfattat?
    Med ett rim?
    Ska det stå i själva inbjudan eller på en hemsida/infoblad? 

  • mirret­h
    Äldre 3 Mar 20:12
    #2

    Det står på hemsidan, jag har börjat såhär "Eftersom vi levt under samma tak i 13 år så har vi nog det mesta av allt (och lite till som många vet....)." Inget rim, bara ganska enkelt om att vi önskar presentkort och lite förslag på varifrån.

  • Äldre 3 Mar 20:17
    #3

    Jamen då är det väl bara att fortsätta i samma stil Glad
    Typ: 
    ... Därför önskar vi inga fysiska saker att fylla upp hemmet mer med. Men om ni gärna vill ge en gåva så skulle vi bli glada för presentkort från IKEA, Bauhause, Granngården eller Åhléns

  • Äldre 3 Mar 20:20
    #4

    Jag hade nog bara valt att skriva precis som det är, tex "Eftersom vi levt under samma tak i 13 år, så har vi det mesta av allt (och lite till som många vet) och behöver därför inte fler saker. Vill ni ändå ge oss en bröllopspresent, så skulle vi uppskatta presentkort på tex Ikea, Bauhause, Granngården, Åhlens...".

    Ja, formuleringen går väl fila på, men mer att bara skriva det så enkelt, rakt och ärligt som möjligt. Sedan vet jag inte där om att rada upp flera butiker, men jag skulle då inte tycka att det var något konstigt.


  • mirret­h
    Äldre 3 Mar 20:29
    #5

    Ok, tack för svaren! Ska man speca upp fler butiker?

  • Äldre 3 Mar 20:31
    #6

    Jag skulle nog valt dom två-tre, max fyra, butikerna ni helst vill ha presentkort till.


  • Äldre 3 Mar 20:39
    #7

    Jag håller med daniiel.
    Less is more Flört 

    Ju fler företag ni skriver ut, destå mer kommer ju presentkorten att spreta.
    Att få några tusen på IKEA är ju bättre än att få 500 där, 700 på bauhause osv... 

  • mirret­h
    Äldre 3 Mar 20:48
    #8

    Ja, det blev de jag skrev ovan.

Svar på tråden Tips på hur formulerar man presentönskan?