• sofial­amouri
    Äldre 25 Feb 01:36
    44521 visningar
    41 svar
    +1
    41
    44521

    Makeup store förstörde nästan min stora dag!

    Hej allihopa! Här kommer en liten berättelse som gjorde mig väldigt ledsen men som slutade bra! Jag gifte mig i fredags och hade bokat tid i en makeupstore butik i Stockholm över telefon. Jag berättade att jag skulle gifta mig och tjejen som svarade sa grattis. Hon sa även att jag skulle få en av dom två bästa makeupartisterna som jobbade i butiken. Jag frågade om priset och hon sa att det kostade 300kr utan produkter. Hon dubbelkollade med sin kollega också. Vi la på luren och jag såg väldigt mycket fram emot att bli sminkad av ett proffs på min stora dag. Stora dagen kom och jag hade fixat håret hos frisören när jag kom till makeup store. Jag hälsade på tjejen som skulle sminka mig och jag frågade om det ingick lösfransar i sminkningen. Hon frågade då vad det var för sminkning jag ville göra. Ja brudsminkning sa jag? Jaha nej då ingår det inte svarade hon. Så jag kollade på lösfransarna och frågade vad dom kostade. Jag hade endast 500kr med mig i kontanter och inget kort eftersom jag skulle byta om hos min brudtärna efter makeup och åka direkt så tog jag inte med mig någon plånbok. 1500 kr kostar brudsminkningen svarar tjejen. Jag fick en chock och började förklara att jag hade fått ett annat pris i telefonen. Hon var väldigt nonchalant och svarade att jag måste ha hört fel. Jag berättade om hela samtalet för henne och bad henne kolla vem som hade tagit emot mitt samtal. Hon var väldigt otrevlig och gick för att ringa sin chef. Hon kom tillbaka och sa bara.. Jag kan sminka för tre hundra kronor men då kommer jag inte använda bra produkter som det är i brudsminkning. Jag försökte förklara att det var min stora dag och att det bara var några timmar kvar. Hon svarade att det måste varit en praktikant som svarade i telefon när jag ringde och bokade. Det slutade med att mina tårar sprutade och jag gick därifrån. Jag gick och köpte lösfransar och åkte hem och sminkade mig själv. Tur att jag har läst sminkbloggar länge och är intresserad av smink så jag blev rätt nöjd ändå. Det var inte priset som var fel tycker jag utan hennes bemötande på min stora dag. Det hade kunnat förstöra min dag.. Aldrig mer makeup store!!


    Brudsminkning
  • Svar på tråden Makeup store förstörde nästan min stora dag!
  • Aniara­4
    Äldre 25 Feb 09:24
    #1

    Så vad hon säger är att i den vanliga sminkningen använder de dåliga produkter? Man måste betala 1500:- för att få bra produkter.

    Det var ju strålande reklam för deras egna produkter!!!

  • stormh­elen
    Äldre 25 Feb 09:45
    #2

    Men herre gud vad dåligt gjort av dem.


    Snacka om att handla helt fel i denna situation! På andra ställen brukar företaget om de har gjort fel försöka att kompensera kunden på något sätt, inte skylla ifrån sig.


     


    Och som Aniara4 säger: Väldigt dålig reklam de gör för sig själva då de enligt den personen använder sig av dåliga produkkter vid andra sminkningar än brudsminkningen.

  • Äldre 25 Feb 09:57
    #3

    Usch! Detta borde du skriva till butiksansvarig, det får inte hända. Tycker det var otroligt starkt av dig att du gick hem och gjorde det själv!

  • Äldre 25 Feb 10:01
    #4

    Nä FY FASIKEN vad dåligt bemötande!!!

    Håller med "snuffran", ring eller maila till en ansvarig på Make Up Store!!!!
    vad sa hon när du började gråta??

    Men, du... Berätta det roliga också!!! Hur gick det på den stora dagen i övrigt??? Visa bilder vettja!!! :)

  • Äldre 25 Feb 11:33
    #5

    Fy vad tråkigt! Jag tycker absolut att du ska höra av dig till någon som är ansvarig!


  • Äldre 25 Feb 11:44
    #6

    Vilken otroligt dålig stil! Jag tycker de får ta ansvar över sina anställda, även om det skulle handla om en praktikant.... Vissa personer är verkligen omöjliga att ha att göra med, ingen kundservice alls.


     


    Tur att det löste sig till slut iaf :)

  • Äldre 25 Feb 12:50
    #7

    Sådär gör inte en serviceinriktad person som är rädd om sitt förretags namn och rykte. man löser inte en situation genom att skylla på praktikanten eller extrapersonalen ehller-förbaskat dålig stil mot dem man jobbar ihop med! Man ska inte inför kunden hänga ut någon, och har ett fel blivit begånget så får man faktiskt lösa det för kundens del och ta skäll coh genomgång av rutiner med berörd personal helt utan att andra hör.

    Jag är säker på att ansvarig högre upp vill höra om detta, för just den här sortens misstag är viktiga att man medvetet har strategier för. 


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 25 Feb 13:06
    #8

    Sånna här berättelser är anledningen till att jag väljer att fixa smink o hår själv!


    Inte nog med att det ofta är dyrt, personalen som kallar sig "make-up artister" är ofta 19 åriga småtjejer som saknar vettig utbildning på området. Nä jag sminkar mig hemma med produkter som jag är bekväm med och använder min erfarenhet jag fått av att smika mitt ansikte varje morgon i 15 år ;)


    Fy fan för dålig personal på bröllopsdagen!

  • Äldre 25 Feb 13:39
    #9

    Fy vad dåligt! Man bemöter inte en kund på det viset och speciellt inte en som skall gifta sig samma dag! Gå vidare med det det här för det är verkligen inte ok.

  • Äldre 25 Feb 15:35
    #10

    Men usch vilket dåligt bemötande! Tycker precis som flera andra här i tråden att du ska gå vidare med detta, för det här är ju otroligt pinsamt för Make up store. Det här känns inte okej. Man kan inte skylla på praktikanter! TUR att det gick bra ändå och att du kunde sminka dig själv hemma.

    Om hon inte kunde göra en brudsminkning för 300 kr hade hon i alla fall kunnat erbjuda faktura eller kredit på något sätt. Dessutom, ska du betala 1500 kr måste väl provsminkning ingå?! Annars ser jag ingen anledning till att en brudsminkning ska vara fem gånger dyrare än en vanlig sminkning....

Svar på tråden Makeup store förstörde nästan min stora dag!