• Äldre 24 Feb 16:42
    8769 visningar
    36 svar
    36
    8769

    Tips på bröllopsresa! Ös på med förslag :-)

    Jag och min sambo ska gifta oss i sommar och tänkte åka på bröllopsresa till jul, men vi vet inte vart och tar tacksamt emot tips från er som varit iväg, haft vänner och bekanta som varit iväg eller ni som kanske bokat för att åka längre fram.

    Lite av våra förutsättningar:
    - Vi tänkte vara borta i 3-4 veckor (över jul och nyår)
    - Vi planerar att spara ihop så att vi kan lägga kring 50-60tusen
    - Planerar att skaffa barn sedan och ser detta lite som en chans att ha en riktig "get-away" innan
    - Vi gillar båda sol och bad men vill gärna blanda det med annat roligt/spännande/kanske lite ovanligt (inte ligga på stranden i 3 veckor i sträck, hur fin den än må vara)
     
    Dröm på och kom med förslag, ingenting är fel. Kanske kan vi inspirera varandra! 

  • Svar på tråden Tips på bröllopsresa! Ös på med förslag :-)
  • Äldre 24 Feb 17:20
    #1

    Australien? Vi har tänkt ungefär som ni och eftersom min fästman är lärare får man passa på på julen. Där finns hur mkt som helst att göra!

  • Äldre 24 Feb 17:52
    #2
    Tessla skrev 2013-02-24 17:20:56 följande:
    Australien? Vi har tänkt ungefär som ni och eftersom min fästman är lärare får man passa på på julen. Där finns hur mkt som helst att göra!
    Tack för ditt förslag. Har dock valt bort just Australien eftersom jag bott där och vi vill passa på att åka någon annanstans. För er del kan jag dock verklgen rekommendera detta underbara land!

    Fler förslag alla brudar? 
  • AgnesB
    Äldre 24 Feb 17:58
    #3

    Cuba? Indien? Där finns massor av strand och massor av annat. Indien kan kanske vara extra bra eftersom man kan göra så himla många olika grejer där. Bada, vandra, yoga-retreat, historiska ställen, supermoderna städer och väldigt rurala byar, koola djur och fantastisk natur.

    Hehe, jag har superlyst till Indien som du kanske ser. Men för oss blir det Jordanien och Libanon eftersom jag bott i Jordanien som barn och vill visa upp det för min make, samt att min mamma ger oss smekmånad i bröllopspresent- och hon har en kärlek till mellanöstern eftersom hon jobbat där.

    Vad har ni tänkt på? Supernyfiken!

  • Äldre 24 Feb 18:03
    #4
    AgnesB skrev 2013-02-24 17:58:22 följande:
    Vad har ni tänkt på? Supernyfiken!
    Vi hade faktiskt planerat att åka till Australien för att hälsa på mina vänner där, men nu har vi nyligen fått reda på att de gärna vill komma på bröllopet istället och det är vi superglada över. Men då känner vi att vi ville åka någon annanstans på bröllopsresa så vi är just nu tillbaka på ruta 1. Känns dock som man ska boka snart för att få bästa möjliga priser. Leker lite med tanken på att kanske åka på kryssning i Karibien...
  • Äldre 24 Feb 19:25
    #5

    Kanske kan hitta något på de här två sidorna? Ni kan säkert hitta något bra med tanke på summan ni tänkt lägga ut. Behöver inte resa till endast ett ställe utan man kan säkert kombinera lite:

    www.kenzantours.se/traveloffer.cfm

    www.facebook.com/pages/Lime-travel-skr%C3%A4ddarsydda-resor/110820172278544?ref=ts&fref=ts

    Hoppas ni hittar något!

  • Chinch­illi
    Äldre 24 Feb 19:28
    #6

    Brasilien eller chile? Safari och strandhäng i afrika? Florida?

  • Angeli­ca och Engin
    Äldre 24 Feb 19:39
    #7

    Hawaii !!Solig

  • Äldre 24 Feb 20:55
    #8

    Goli: tusen tack, ska kolla sidorna!

  • Äldre 24 Feb 22:51
    #9

    Mauritius.
    Det är jämnt klimat året om, runt 30 grader varmt. Prisläget: ca 42% billigare än i Sverige. 
    Vita stränder, turkosa hav och mycket att se och uppleva! :)  

    Mexico, kanske? 

    Eller, vad sägs om Filippinerna? 

  • Förvän­tansfu­ll
    Äldre 24 Feb 22:59
    #10

    Hawaii

Svar på tråden Tips på bröllopsresa! Ös på med förslag :-)