• EmmaGr­aciosa
    Äldre 19 Feb 23:23
    8043 visningar
    11 svar
    11
    8043

    Brudbukett för 150:-200:-

    Undrar om någon haft en enkel brudbukett för ca 150:- till 200:-. Vi ska ha ett jätteneklet bröllop och jag vill inte lägga mkt pengar på blommor. Visa gärna era billiga buketter med bild och pris.
  • Svar på tråden Brudbukett för 150:-200:-
  • fayefa­ye
    Äldre 20 Feb 11:56
    #1

    Det bästa är nog att plocka blommor själv tror jag. Det kan ju bli en jättefin bukett! Tror inte man får så mycket för 200kr i butik :(


  • Äldre 20 Feb 12:23
    #2

    Du kan ju alltid köpa en vanlig bukett hos en florist och inte nämna att det ska vara en brudbukett. Säg att den får kosta max 200 kr så får du en bukett i den prisklassen. Det blir kanske inte så mycket blommor men det blir ju ändå en "proffsbunden" bukett. Det som du inte får är själva hantverket kring en brudbukett, som binds för att den ska hållas fin under en längre tid och utan vas, till skillnad från en vanlig bukett som ska stå i en vas.

    Om du vill komma riktigt billigt undan kan du kanske köpa blommor på torget, där kan du ju få riktigt mycket blommor för 200 kr. Blommorna kan du sen binda fint själv. Glad

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 20 Feb 12:55
    #3

    Enklast är att gå till en florist och säga att du vill ha en bukett för max 200kr. Säsongsblommor kostar inte så mycket, grönt lullull brukar kosta mer än det är värt så säg att du vill ha minimalt med sådant om du nu absolut vill ha det i buketten.


    Du kanske kan ha en bukett med bara några få blommor?


    Lättast är nog gå til floristen och prata med dem om du har önskemål om hur den ska se ut. Vissa etablerade florister har färdigbunda buketter som är alldeles underbara och brukar ligga runt 200lappen.


    Hur stort utbud av florister har du där du bor? Gå runt och kolla vad de har och vad de kan erbjuda dig för de pengarna du vill lägga.

  • Thea
    Äldre 20 Feb 13:01
    #4

    du kan ju välja att ha en enkel men exklusivare blomma som är något dekorerad?
    t.ex. en Kalla ?
    Det kan jag tycka vara snyggast istället för en halvdan bukett...  

  • Äldre 20 Feb 13:31
    #5

    Hej! Gå till din florist och förklara rakt och ärligt att du vill ha en brudbukett, men inte vill lägga speciellt mycket pengar på de. Ta upp om du har några speciella önskemål på färger eller ge henne fria händer. Jag jobbar själv som florist och vi uppskattar betydligt mer om man är ärlig med vad buketten är till, eftersom vi vid bröllop alltid vill göra den lite extra fin. Man vinner ingenting på att undanhålla den biten, de blir varken finare eller billigare. :)

  • sommar­vinter
    Äldre 20 Feb 13:35
    #6

    Har sett söta buketter med bara brudslöja och dom kostar väl inte så mycket skulle jag tro. Så kan man ju själv binda något fint sidenband runt stjälkarna.

    Jag själv kommer nog att springa ner på torget och se vad som finns där. Men annars finns det en chans att jag kör på en sån med brudslöja :)

  • Gwenni­e
    Äldre 20 Feb 13:55
    #7

    Band denna bukett med huvudsakligen storblommig brudslöja för under 200 kr. Köpte blommorna på en plantskola, vilket blev mycket billigare än hos floristerna i stan som jag pratade med.


  • charlo­ttev
    Äldre 22 Feb 18:10
    #8

    Jagt ville inte heller lägga 1500kr på bukett så jag gick till floristen dagen innan och sa at jag ville ha en enkel bukett till bröllop. Sa att jag ändå ska kasta iväg den och vill inte lägga ner en massa pengar på de och hon skrattade gott och sa: gud vad härlig att någon fortfarande gör så! Helt rätt tänkt =) Tyvärr har jag ingen bild ännu men jag fick betala ca 600kr för min bukett, en näbb och en brudtärnebukett. Buketten blev jättefin, precis som jag ville ha =)

  • sensom­marbru­d
    Äldre 1 Mar 12:59
    #9

    som florist kan jag medela att för 150 kr får du inget värt att ha! Lägg på några hundra så får du iallafall en anständig bukett

  • Sagaka­tt
    Äldre 4 Mar 20:26
    #10

    Här är min bröllopsbukett som jag hade igår när vi gifte oss hemma. Den inköptes dagen innan i en blomsterbutik i Stockholm för 265 kr. Vi hade en enkel borglig cermoni med endast 2 vittnen närvarande.


  • Äldre 4 Mar 20:32
    #11

    Den här vill jag ha. Finns även som "liten" och kostar då 275 kr. Man borde kunna gå till interflora eller annan florist som flera redan föreslagit och få något för max 200kr. Det finns några buketter på interfloras hemsida som ligger inom din budget. Kolla där och gå sedan till butik och säg att du vill ha något liknande, så borde det ju kosta typ som på nätet (tycker man!).



     
Svar på tråden Brudbukett för 150:-200:-