• Äldre 19 Feb 12:52
    13616 visningar
    28 svar
    28
    13616

    Bröllopsresa till Mauritius - någon med erfarenhet?

    Vill någon som varit i Mauritius dela med sig av sina erfarenheter?
    Vi är ute efter en sol & bad samt äventyr. Vi drömmer om vita stränder & turkosa hav, spännande kultur och god mat. Kan vi få detta i Mauritius eller ska vi satsa på ett annat resmål? 

    Hur är prisläget?

    Vi vill vara borta i tre veckor och funderar på att ev. också besöka öarna Reunion och Rodriques, som tillhör samma ögrupp. Någon som varit där också i samband med resan till Mauritius? 
     

  • Svar på tråden Bröllopsresa till Mauritius - någon med erfarenhet?
  • Akjson
    Äldre 19 Feb 14:32
    #1

    Jag har varit där. Var bara på Mauritius, i Troux au biches. Det var helt ok. Maten jättegod. Fina vatten för snorkling. Det jag saknade där var att det inte gick att promenera efter vägarna ( fanns inga trottoarer och bilarna körde fort ). Vi åkte runt lite grann och såg några vattenfall. Annars var vi mest på hotellen. Jag skulle nog åka både till Reunion och Rodriques om jag skulle åka dit igen och vara borta längre. HOppas ni får det bra!

  • Äldre 19 Feb 17:41
    #2

    Tack för ditt svar. Hur ser prisläget ut? Är stränderna så vita och vattnet så klart som det verkar på bilderna man ser på nätet när man googlar?

  • Akjson
    Äldre 19 Feb 18:05
    #3

    Vattnet var väldigt klart och fint. Sen var det lite olika på olika stränder. Det var oxå olika vitt på olika stränder. Vi hade mat inkl på våra hotell som vi bodde på. Det första hette Casuarina hotell i Troux à biches...något enklare och bra priser på dryck. Sen avslutade vi på sofitel ( www.sofitel.com ) där var det lite dyrare men sååååå fint! Vi var aldrig ut på andra ställen och åt. Det var 8 år sen jag var där....

  • malnil
    Äldre 20 Feb 08:21
    #4

    Hej!

    vad kul med en sådan här tråd! vi håller just nu på att kika på Bröllropsresa till Marurituius i oktober (gifter oss i maj). Vi har tittat på fritidsresor och hotell/resort Belle Mare Plage. Ser hur fint ut som helst!.

    Hur var/är vädret? Läste att det är vintersäsong i oktober, men att det är mindre regn då, något svalare men ändå varmt, ca 25-27 grader.

  • Äldre 20 Feb 14:18
    #5

    Hej malnil, 

    Vad kul! Vi har faktiskt också tänkt åka i oktober, vi gifter oss i september. Vad jag har läst/hört så är oktober en bra månad för att resa till Mauritius, eftersom regnperioden är mellan november-april. Och 25-27 grader är perfekt - inte för varmt, inte för svalt! :) 
    Och eftersom det är lågsäsong under maj-oktober, så är prisläget lite lägre och det är lättare att pruta på hotellpriser etc.

    Men det vore bra om fler som varit i Mauritius kan dela med sig av sina erfarenheter!  

  • Äldre 27 Feb 10:29
    #6

    Fler som vill dela med sig av sina erfarenheter? 

  • Lilla My 76
    Äldre 27 Feb 10:54
    #7

    Jag och min man var på Mauritius i dec -12, vi bodde på Lux Le Morne resort. Det var fint vatten och mijön likaså.
    Men vi blev lite besvikna på vissa saker som hade missats:( och vi är absolut inga personer som klagar i tid och otid. Jag tror att vi hade så höga förväntningar på hotellet och servicen att när det blev lite missar så blev vi som sagt lite besvikna.
    Men som jag skrev innan så är miljön fantastiskt vacker! Vi gjorde en kombo resa,vi åkte till Kenya först och var på safari och sen till Mauritius i 10 dagar. Det kan jag absolut rekommendera!! Däremot ångrade vi att vi stannade på Mauritius i 10 dar,hade räckt med 7 dar men det är lätt att vara efterklok:)
    Kan oxå rekommendera att ni åker ut till havs på en katamaran en hel dag,det var riktigt härligt. 
     

  • Äldre 28 Feb 13:43
    #8

    Lilla My 76,

    Bokade ni kombinationsresa på egen hand eller via resebyrå?

    Åkte ni runt mycket på Mauritius eller bodde ni på samma hotell i 10 dagar? Vi tänkte bo på ca tre olika hotell, på tre olika områden för att verkligen kunna se och uppleva hela ön! Åkte ni iväg på mycket utflykter?

    Vi tänkte nämligen vara borta på Mauritius i 20 dagar, så blir lite orolig när du säger att 10 dagar upplevdes som för mycket på den lilla ön! 

  • Lilla My 76
    Äldre 28 Feb 14:12
    #9
    kitkät skrev 2013-02-28 13:43:20 följande:
    Lilla My 76,

    Bokade ni kombinationsresa på egen hand eller via resebyrå?

    Åkte ni runt mycket på Mauritius eller bodde ni på samma hotell i 10 dagar? Vi tänkte bo på ca tre olika hotell, på tre olika områden för att verkligen kunna se och uppleva hela ön! Åkte ni iväg på mycket utflykter?

    Vi tänkte nämligen vara borta på Mauritius i 20 dagar, så blir lite orolig när du säger att 10 dagar upplevdes som för mycket på den lilla ön! 
    Vi bokade kombinationsresan via en resebyrå. Vi bodde på samma hotell och åkte ut på en dagstur på en katamaran och det var jättehärligt. Annars solade och badade vi bara,tog det lugnt. Det jag menar var att ska man bara göra det som vi gjorde tyckte vi att 10 dar är för länge. Vi hade hellre varit på safarin några extra dagar istället. Men eftersom ni ska bo på 3 olika hotell och se er omkring så tror jag  att 20 dar blir jättebra. 
  • Äldre 28 Feb 21:42
    #10

    Tack för att du delar med dig! Vi hr inte bokat någon resa dit ännu, men vi har nog bestämt oss för det! 

Svar på tråden Bröllopsresa till Mauritius - någon med erfarenhet?