• Tuvest­am
    Äldre 11 Feb 17:15
    10682 visningar
    31 svar
    31
    10682

    Binda blommor själv?!

    Va ute på stan ihelgen och gick in på interflora bara för att höra vad det skulle kosta med alla blommor som behövs, jag hade fattat att det skulle kosta en del, men jag tyckte att det förslaget jag fick va lite för mycket så jag har funderat på att köpa långstjälkade rosor och binda ihop dem själv. Jag vill inte ha nån jätte bukett utan en liten en går alldeles utmärkt. Min fråga är nu, om det finns några andra som har bundit ihop sina egna buketter?

  • Svar på tråden Binda blommor själv?!
  • Yousof­in
    Äldre 11 Feb 18:10
    #1

    Jag tänker göra det samma, tar också tacksamt emot lite tips.

  • söt nöt
    Äldre 11 Feb 18:13
    #2

    även jag kommer att bilda min egna bukett.
    Jag har bundit en del buketter och mitt tips är att öva och öva. Det är lite klurigt att få det tätt.
    Min största fundering just nu är hur jag ska fästa hjärtan på tråd. Jag vill gärna ha det i min bukett.  

  • Alvsti­na
    Äldre 11 Feb 18:34
    #3

    Länk med beskrivning av hur man gör:

    www.youtube.com/watch&v=ieP97FqZo5U
     

  • Äldre 11 Feb 19:38
    #4


    Inte den bästa bilden direkt men kanske kan den inspirera ngn. Min egenbunda bukett av rosa liljor och stora gröna blad som manschett(kommer inte ihåg vad de heter). Sydde ihop en massa blandade band i grönt och rosa som jag knöt kring buketten.

  • Tuvest­am
    Äldre 11 Feb 20:04
    #5

    Va skönt att det inte bara är jag som ska binda själv. Eller ja, detär inte jag som ska binda, min farmor har erbjudit sig att göra det, hon har även erbjudit sig att stå för förrätten så den biten slipper vi, vilket känns ganska skönt... Jag hade tänkt mig att jag skulle ha vita rosor i min bukett, tycker ni att tärnorna ska ha likadant eller man kan ta en annan färg till dem???

  • Äldre 11 Feb 20:11
    #6
  • Thea
    Äldre 11 Feb 20:12
    #7

    ett tips om du ska göra en rundbunden bukett med rosor och vill få den bra är att träna på spiralsystemet innan. 

    Själv kommer jag inte binda min egen bukett trots att jag är florist ^^ törs inte :p (skrock) 

  • Tuvest­am
    Äldre 11 Feb 20:19
    #8
    Thea skrev 2013-02-11 20:12:17 följande:
    ett tips om du ska göra en rundbunden bukett med rosor och vill få den bra är att träna på spiralsystemet innan.

    Själv kommer jag inte binda min egen bukett trots att jag är florist ^^ törs inte :p (skrock)
    Vad menas med "spiralsystemet"?
  • Tuvest­am
    Äldre 11 Feb 20:19
    #9
    AnnelieK skrev 2013-02-11 20:11:57 följande:

    Här har ni några tips och steg för steg sidor:


    www.brollopsinspiration.se/bind-din-egen-brud...


    anjaslillagrona.se/blommor/busenkel-brudbuket...


    anjaslillagrona.se/blommor/stavbukett-med-kal...


    Tack, jag ska in och kolla :)
  • Thea
    Äldre 11 Feb 20:23
    #10

    Det är en grund för att binda en bra bukett. Man använder spiralsystemet jämt som florist när man binder bukett. 
    Du lägger stjälkarna i en spiral, svårt att förklara... googla du får säkert fram något.  

Svar på tråden Binda blommor själv?!