• Ankan2­013
    Äldre 9 Feb 19:52
    2291 visningar
    4 svar
    4
    2291

    Florister please help

    Jag har en vag aning om hur min bukett skall se ut när jag gifter mig den 25 maj.
    Den skall vara ganska vit men med cerisa inslag eftersom mina tärnor skall ha cerisa klänningar.
    Temat på bröllopet är spets och mina tärnor kommer ha buketter med endast brudslöja. Därför måste väl det vara med i min bukett också.

    De blommor jag vill ha med är:
    Anemoner
    Pioner
    Brudslöja
    syren

    Skall man kanske ha ngt grönt inslag också...några andra blommor som komplement.
    Är detta en bra kombi anser ni? 

  • Svar på tråden Florister please help
  • Äldre 10 Feb 13:59
    #1

    Jag tror att brudslöjan och syren kan konkurerra lite formmässigt då de båda är mycket småblommiga. Skulle välja det ena eller det andra inte bägge, kan upplevas rörigt.

  • Ankan2­013
    Äldre 10 Feb 14:01
    #2
    20th century fox skrev 2013-02-10 13:59:22 följande:
    Jag tror att brudslöjan och syren kan konkurerra lite formmässigt då de båda är mycket småblommiga. Skulle välja det ena eller det andra inte bägge, kan upplevas rörigt.
    Bra tips!
    Mera, mera 
  • Äldre 10 Feb 22:02
    #3

    jag är rätt säker på att säsongen för anemoner typ är slut när du gifter dig och tycker du ska satsa på ranunkel istället...minns inte om det oxå är på håret iof...det kan variera lite från år till år

    Pioner, ranunkel, syren, blir snyggt rosa, lila kanske något fontängräs eller daggkåpa om det kommit om du vill ha grönt i.
    Tycker tärnorna kan ha bara pioner istället för brudslöja! Mkt elegantare och romantiskt

  • Äldre 10 Feb 22:04
    #4

    om temat är spets så får man ju självklart dekorera alla buketter med fina spetsband!!!

Svar på tråden Florister please help