• Äldre 6 Feb 22:54
    82433 visningar
    487 svar
    487
    82433

    Bröllop 27 juli 2013

    Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.

  • Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013
  • CoG
    Äldre 22 Mar 14:37

    Jag tar hans efternamn eftersom att det är mer ovanligt.
    Just nu finns det en annan i Sverige med samma namn som mig efter att jag bytt.

    Idag bokade/ beställde jag min brudbukett och mannens lilla blomma
    samt ny frisör där smink också blir gjort.
    Jag hade inte tänkt ut det hela så bra tidigare så jag får avboka den första frisören.

    I helgen ska jag göra klart inbjudnignskorten hoppas jag så att dom kommer iväg....

    Måste boka hotellövernattning och sen hoppas jag att sambon lyckas fåtag på den vi vill ha som grillmästare på vår dag, samt hans dotter som gärna får basa i köket :)
    Jag hoppas att dom ill och har möjlighet, för dom har vana på stället.

  • pamjof­re
    Äldre 23 Mar 07:54

    Vi båda vill ha kvar våra efternamn, men samtidigt vill båda att vi ska heta samma :P. Även sambon har ett lite ovanligare efternamn. Efter många om och men, har jag dock deslutat´att ta hans efetrnamn och behålla mitt eget som mellannamn, jag är nöjd med beslutet. Dock hade jag önskat att även våra kommande namn fick ha mitt efternamn som mellannamn, tyvärr får de dock inte det enligt nuvarande namnlag :(

    Igår provade jag min klänning, med alla accosearer; smycken, underkjol, slöja hår och smink. Blev verkligen super nöjd, (har varigt tveksam om valet av klänningen innan). Min älskade syster satte upp håret så som jag vill ha det (dock inte hon som ska göra håret på bröllopsdagen). Och sminket gjorde jag själv. Enda negativa var att slöjan tyvärr inte alls passade till klänningen! :(

  • Äldre 23 Mar 11:21
    mimmi skrev 2013-03-22 08:56:58 följande:

    Hahahahahahahahah!!!


    Jag skulel aldrig ha sagt något!! Nu har det hänt mig oxå det som hände för dig Jonsar!


    När mamma skulle ringa till det stället där vi ska bo/festa så hade de minnsan ingen bröllopsbokning..


    Jag ringde genast upp å näää, det var inte inbokat, varken lokalen eller min å sambons hotellnätter..


    Jag tror att ägarinnan blev mer nervös än mig... Det är dessutom marknadshelg i byn den helgen så allt var ju liksom fullt...Eventuellt måste hon flytta ut några till annexet så jag och mannen får riktiga rum..


    Å lokalen skulle ju användas till buffé den dagen..


    Hon skulle kolla bygdegården som ligger intill och återkomma..


    Kan säga att jag inte fått mkt sömn inatt..


    dessutom kom min klänning från kina igår.. och den var fin, bara inte 100% som jag tänkt mig.. så det har oxå orsakat sömnsvårigheter.. Jag tror den blir bra med lite ändringar dock!


    Skräcken blir ju enorm när man inser att de har glömt bort en. Man planerar ju efter att man fakltiskt är inbokad. 

    Men hur har det gått för er?  Har det löst sig?????
  • Äldre 24 Mar 11:15

    Va kul att få höra hur ni andra resonerar runt namnen. Min blivande anser att namnet är jätteviktigt medan jag inte tycker att det är lika viktigt. Han tycker att det är jättestort att byta namn medan jag är mer neutral i känslorna kring namnet. Nu när jag kommer att byta blir jag ju i princip helt ensam med att heta detta i Sverige vilket kanske gör att jag kommer att börja tycka att det är viktigare?

  • CoG
    Äldre 24 Mar 12:02

    Jag tycker inte är så viktigt just vilket namn man tar,
    men för mig är det viktigt att vi heter samma sak hela familjen :)

    Just nu sitter jag och skriver adresserna på¨våra inbjudningar och tidigare idag köpte jag frimärken.
    Mannen i kassan plockade fram ark med påskfrimärken och då frågade jag om dom inte hade några andra också och det hade dom!

    Jag blev jätteglad, dom hade nämligen kvar serien "hjärtat i naturen".
    Alla frimärken är med stenar, blommor och blad och dom har formen av hjärtan.
    Passar jätte bra till dessa inbjudningar tycker jag :)


    jonsar02 skrev 2013-03-24 11:15:50 följande:
    Va kul att få höra hur ni andra resonerar runt namnen. Min blivande anser att namnet är jätteviktigt medan jag inte tycker att det är lika viktigt. Han tycker att det är jättestort att byta namn medan jag är mer neutral i känslorna kring namnet. Nu när jag kommer att byta blir jag ju i princip helt ensam med att heta detta i Sverige vilket kanske gör att jag kommer att börja tycka att det är viktigare?
  • mimmi
    Äldre 25 Mar 19:59

    Tja.. Nu börjar jag bli nervös, för hon har inte hört av sig än.. Åker upp på lördag och hem igen på onsdag, och då känns det som om det måste vara löst..
    Angående namn så tar jag mannens. Har inget speciellt efternamn, eller tja söder om Umeå är det väl hyfsat ovanligt ;) Men har ett ovanligt förnamn så presenterar mig själv oftast bara med förnamn. Sambon har ett halvovanligt efternamn som i kombination med mitt förnamn blir väldigt välklingande. Dessutom finns det en liten ort på landet som heter som mitt för och hans efternamn, så när jag var liten skojade jag å sa att jag skulle gifta mig med nån som hette så och flytta dit! :) ödet?

  • Sara20­13
    Äldre 26 Mar 10:38

    Vi gifter oss också den 27/7 2013. Just nu går det segt med planeringen har tappat farten , det känns som det är så mycket kvar att göra och rätt så lite tid. Vi började med planeringen i julas och under den tiden har vi ändrat oss hur vi vill ha vårt bröllop från att gifta oss på en strand utomlands, hyra lokal men nu har vi bestämt oss att gifta oss i kyrkan med släkt och vänner och ha festen på en restaurang. Så här långt har vi kommit i planeringen: Kyrkan bokad Restaurang bokad Ringar köpt ( ska graveras) Nytt efternamn taget ( väntar på att det ska bli godkänt) Brudklänning beställd kommer i början av juli Brudgummens kläder eventuellt klart om han väljer att ha sin mässdräkt Inbjudningskorten skickade Bokat fotograf Kvar att göra ( om jag har glömt något viktigt säg gärna till!) Beställning av tårta Boka frisör Boka naglar Transport Bröllopsresa Välja meny Välja brudbukett Underkläder Slöja Skor Tärnklänningar

  • Sara20­13
    Äldre 26 Mar 10:40

    Oj så där såg det inte ut när jag skrev , jag hade radbrytningar. Ber om ursäkt har inte lärt mig än att hantera paddan .

  • Äldre 26 Mar 12:46

    Det blir alltid sådär med iPad! Via har kommit lika långt som er ungefär och då har vi ändå planerat sedan maj förra året,hehe. Kanske borde börja bli stressad! :) Min blivande ska också ha mässdräkt, snyggt, tycker jag!

  • Äldre 26 Mar 18:42
    mimmi skrev 2013-03-25 19:59:17 följande:
    Tja.. Nu börjar jag bli nervös, för hon har inte hört av sig än.. Åker upp på lördag och hem igen på onsdag, och då känns det som om det måste vara löst..
    Angående namn så tar jag mannens. Har inget speciellt efternamn, eller tja söder om Umeå är det väl hyfsat ovanligt ;) Men har ett ovanligt förnamn så presenterar mig själv oftast bara med förnamn. Sambon har ett halvovanligt efternamn som i kombination med mitt förnamn blir väldigt välklingande. Dessutom finns det en liten ort på landet som heter som mitt för och hans efternamn, så när jag var liten skojade jag å sa att jag skulle gifta mig med nån som hette så och flytta dit! :) ödet?
    Har det löst sig än???

    Det är klart att det är ödet
Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013