• Äldre 6 Feb 22:54
    83352 visningar
    487 svar
    487
    83352

    Bröllop 27 juli 2013

    Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.

  • Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013
  • Mustik­ka
    Äldre 4 Mar 15:03

    ♥♥♥4 månader 22 dagar♥♥♥

  • MTB
    Äldre 4 Mar 18:54

    Ri 2013:
    Det blev en vit kort fodral-aktig klänning inköpt på vanlig butik. Vi ska ju vigas i stadshuset och sen gå på restaurang så jag ville inte ha något alltför "brudigt" när man ska gå runt bland vanligt folk.

  • CoG
    Äldre 4 Mar 19:10

    Vi har inte gjort så mycket nu på slutet.
    Det blev en flytt vid årsskiftet så jag har inte haft tid att pyssla direkt :)

    Det som är klart är:

    Klänning
    Ringar
    Mina skor
    Mina underkläder

    Vi vet vad vi ska hyra för kläder till honom
    vet vad vi ska köpa för klänning till dottern
    kläder till sonen

    Bokat kyrka
    Bokat lokal
    Bestämt färgtema
    Bokat fotograf
    Bokat solist till vigseln
    Bokat frisör (vet inte hur jag ska göra med sminket än)

    Inbjudningskorten (bara själva infot kvar men vi tänker skicka dom i slutet på mars eller början på april)
    Placeringskorten klara, bara namnen kvar att skriva
    Köpt servetter
    Planerat vad vi ska bjuda på för mat

    Det kan vara något mer, men det har jag glömt just nu...

  • Äldre 4 Mar 21:31

    Jag höll på att få ett totalt sammanbrott nu ikväll!!!

    Bygdegårdsföreningen som vi ska hyra av har haft ett årsmöte och en ny bokningsansvarig blev utvald. Jag bad min mamma som var den som bokade byggdegården före jul till vår fest (eftersom det är halva priset att hyra huset för medlemmar och min familj är medlemmar men inte jag och min sambo) att ringa och dubbelkolla att allt verkligen var klart med bokningen för han som skrev upp bokningen före jul var jätterörig och förvirrad och jag var orolig att han helt enkelt tappat bort vår bokning. Jag var så orolig p.g.a. att denna bygdegård firar 100 år i sommar så det ska vara program hela sommaren och var ju så klart orolig att de hunnit planera in något på vår helg om han hade tappat bort vår bokning.

    Mycket riktigt. Han hade tappat bort vår bokning för den nya bokningsansvariga kunde inte hitta vår den. Som tur var så var vår helg fortfarande ledig så nu är vi inbokade igen. 

    När min mamma ringde och berättade detta kände jag hur mina huggtänder och horn växte ut och bridezillan i mig ruska lite på sig och börja växa sig stark. Som tur var behövde jag inte släppa lös bridezillan utan kunde till slut slappna av och hoppas nu att vi slipper mer av problem som detta. 

     

  • mimmi
    Äldre 5 Mar 08:29

    Vad långt ni kommit tjejer!!


    Å vilken mardröm Jonsar!! Jag har ständiga små panikattacker för att sånt ska hända.. att kyrkan eller lokalen glömt bort oss... att vår hotellbokning försvunnit etc..


    Snart är det iallafall påsk och då åker vi upp för att dubbelkolla och slutbestämma saker! Ska bli så skönt att ha varit på plats!


     


    Klart:
    Kyrkan


    Lokalen med catering och boende (mat bestäms i påsk)


    Tårta (exakt fyllning utseende bestäms i påsk)


    Min klänning och dotterns näbbklänning beställd


    Fotografen bokad (tar first-look bilder innan vigseln, sedan fotografering efter)


    save-the-date skickade


    Inbjudningskorten är designade (nu ska de bara göras, men all info får vi ju i påsk då vi även sätter schemat)


     


     

  • Äldre 6 Mar 22:05

    Jag fick hämta paketet med duni-löparna igår. Jag tycker att de var fina och det tycker min sambo också. Det är inte prassligt papper utan ganska tjockt och kommer att ligga fint på borden. 

    Vad vi har klart:


    Borgerlig vigselförättare och dessutom är allt klart med kommunens samordnare för vigslar. Vigselplats min barndoms strand. Lokal för festen. En bygdegård där jag också har gått i skola när jag var liten. Den är 100 år i år. Brudskålen med utvalda snittar. Vi måste iofs köpa in bubblet i Finland. Menyn är klar, vi gör allt själva. Tårtan, min syster har huvudansvaret och vi kommer att bestämma fyllning senare i vår. Inbjudningarna är utskickade Fotograf. Min bror och hans flickvän ska fota oss Min frisyr: Ska min brors flickvän hjälpa mig med. Frågade henne nu ikväll Min sambos kläder: Han har en uppsydd kostym klar med skor och skjorta klart. Dekorationer: Hittade 15 stora vita dukar på en loppis för 8 kr st, kan iofs behövas några fler. Vita ljus ska köpas. Färgtema: marinblått, vitt och lite guld. Mina smycken till klänningen. Min brudväska
    Det som är kvar:
    Hindersprövningen Min klänning, utvald men ej beställd Min ring, utvald men ej beställd Blommor, utvalda men ej beställda Mina skor. Vet inte vad jag ska ha eftersom vi ska vara på stranden. Min underkläder. Men har pratat med vår stads bästa underklädesbutik och de har sagt att jag gärna                                    får ringa och boka en tid för att få en expedit som hjälper mig att hitta de perfekta                                          underkläderna. Köpa in alkoholen. Vi kommer att köpa på Systemet eftersom vi bor i Norrland och det är så smidigt att                                    man kan lämna tillbaka det som inte dricks upp. Göra all mat. Men vi har valt mat som håller bra i frysen och som man kan göra i förväg.  Göra servettringar Göra vigselblad och festhäfte på två språk  
    Sen är det säkert fler saker som jag har glömt  
  • mimmi
    Äldre 13 Mar 10:58

    Åh hurra!!


    Sambons bästa kompisar tänker komma upp!! Inget vi hade räknat med! Men nu verkar det som om de kommer hela gänget och stannar i flera dagar för att passa på att semestra lite! Så glad för hans skull! (och min oxå, eftersom de faktiskt är mina kompisar oxå!)

  • Äldre 17 Mar 20:17
    mimmi skrev 2013-03-13 10:58:42 följande:

    Åh hurra!!


    Sambons bästa kompisar tänker komma upp!! Inget vi hade räknat med! Men nu verkar det som om de kommer hela gänget och stannar i flera dagar för att passa på att semestra lite! Så glad för hans skull! (och min oxå, eftersom de faktiskt är mina kompisar oxå!)


    Kul att era kompisar ska komma. Jag 

    Vi har börjat  få en del svar på om folk ska komma. Flera av våra kompisar som bor långt bort i t.ex. Danmark  och Skövde (vi bor i Norrland) ska komma vilket känns jättekul så jag förstår din glädje. 
  • mimmi
    Äldre 19 Mar 09:33

    130 dagar kvar!!


     


    Ojojoj vad fort det rullar på nu!

  • LadyTe­ague
    Äldre 19 Mar 11:19

    Här är en till som gifter sig den 27 juli!

    Vi har kommit ganska långt i planeringen:

    Kyrka och lokal är bokad
    När jag var och kollade på lokalen så fick jag veta att där finns tallrikar och assietter, vin- och vattenglas, bestick, kaffekoppar, uppläggningsfat, termosar, ljusstakar, vaser, karaffer, ALLT, för 100 personer. Perfekt för där sparade man en hel del pengar! Så nu fattas bara champagneglasen.

    Klänning och kostym är köpta så nu fattas bara skor och småfix, mina underkläder och smycken är fixade

    Jag väntar på svar om priser från kocken (helt underbart att ha en bra kock i släkten!)

    Servetter och liknande är köpt (jag viker då och då, då vi har ca 100 gäster så det finns ingen chans att man hinner det när man dukar, jag gör dessutom små servettblommor att knyta runt varje). Jag ska dessutom bestämma mig för om jag ska köpa dukar eller använda de som finns i lokalen.

    Bordsplacering är i stort sett klar

    Inbjudningar ska bara printas och skickas ut, designen är klar

    Jag har bestämt vad vi ska ha för blommor

    Fotografen är fixad (jag har en bror som är fotograf och dessutom flera fotografer bland släkt och vänner)

    Ringar är köpta

    Färgtema är klart

    Tärnans klänning var klar, men jag ångrade mig och ska köpa en ny till henne

    Min mamma ska fixa tårtorna, så vi ska baka en provtårta snart

    Mina föräldrar ska köpa in all alkohol när de åker till danmark tidigt i sommar

    Jag ska fixa mitt eget smink, naglar och hår samt tärnans. Tärnans smycken är klara

    Egentligen finns det inte jättemycket för mig kvar att göra, jag ska bara vänta på att alla andra blir klara. Men det är så klart jättesvårt att inte lägga sig i!
    Vi har bara planerat i ca tre månader så jag har kommit ganska långt på den tiden! 

Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013