• Äldre 6 Feb 22:54
    82427 visningar
    487 svar
    487
    82427

    Bröllop 27 juli 2013

    Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.

  • Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013
  • mimmi
    Äldre 1 Mar 08:22
    #91

    Hihihihi!!


    Klockan 15 här med!!!!


    Å snygg duk!

  • Äldre 1 Mar 11:29
    #92
    Juli2013 skrev 2013-02-28 22:39:50 följande:
    Ja 15.00 är ju bra för det känns som att man kommer att ha gott om tid att göra sig iordning, och fota och så, men ändå är det inte för sent så att det inkräktar på festen :) Jonsar02: vilka vackra löpare, de ser ju jättefina ut, väldigt classy för att vara papper! Vi funderar på att beställa servetter därifrån, tror de hette dunilin? Kanske är samma typ. Vore ju grymt om de kändes som linneservetter.
    Jag lovar att komma med ett utlåtande när vi får dom. De ska redan ha skickats från deras lager så nästa vecka borde de dyka upp hos oss
  • CoG
    Äldre 1 Mar 20:39
    #93

    Å så fina!

    fanns dom i grönt?


    jonsar02 skrev 2013-02-28 22:11:23 följande:

    Våra färger är mörkblått, vitt och lite guld. Vi ska ha vita dukar i tyg, mest troligt blir det lakan, och blåa löpare. Nu ikväll beställde jag 2 rullar av dessa papperslöpare från duni.se. En rulle på 20 m kostade 124 kr. de ska tydligen vara lite linnekänsla i papperet. Nu hoppas jag att det blir bra.



  • CoG
    Äldre 1 Mar 20:48
    #94

    Såg just att dom var slut på lager just nu.

    Vi har köpt våra servetter från Duni och dom är superfina och kvalitén är väldigt bra.
    Men våra servetter är ljusgröna och jag har svårt att hitta en löpare som känns helt rätt.
    Jag vet inte om jag vill ha samma syans på både servetterna och duken....kanske hellre någon annan grönnyans som funkar med våra servetter.

  • CoG
    Äldre 1 Mar 20:51
    #95

    Det här är våra servetter från Duni.
    Dom känns mer som tyg än papper.

    Dunilin soft, Venezia Grön


  • CoG
    Äldre 1 Mar 20:56
    #96

    Vart kan jag hitta någon grön duk som ser ut så här?


  • Äldre 2 Mar 15:49
    #97
    CoG skrev 2013-03-01 20:56:46 följande:
    Vart kan jag hitta någon grön duk som ser ut så här?


    Det är svårt att veta. Har du sökt på internet, kanske ebay? det borde ju komma mer på dunis hemsida efter ett tag iaf även om de var slut på lagret just nu.
  • CoG
    Äldre 2 Mar 21:00
    #98
    jonsar02 skrev 2013-03-02 15:49:11 följande:
    Det är svårt att veta. Har du sökt på internet, kanske ebay? det borde ju komma mer på dunis hemsida efter ett tag iaf även om de var slut på lagret just nu.
    Jag har försökt googla på gröna löpare.
    Tur att det är ett litet tag kvar, någonstans ska jag hitta det som känns helt rätt :)
  • MTB
    Äldre 3 Mar 15:19
    #99

    Saker och ting börjar komma på plats :)

    Vigseln bokad
    Restaurang bokad
    Vigselring till mig är beställd och har lagt handpenning =)
    Bröllopsklänning köpt
    Ska till min frisör om ett par dagar och höra mig för om hon jobbar (27/7 är ju mitt i semestern...) annars kan säkert någon av hennes kollegor fixa till mig.

    så nu är det kostym till sambon kvar
    och skor o underkläder som drar in allt löst fläsk som syntes alldeles för tydligt i klänningen just nu, iiiihhh...
     Inbjudningskort måste vi formulera och skicka iväg också, men alla som vi tänkte bjuda har redan fått en muntlig inbjudan så det är nog lungt.

  • Äldre 4 Mar 10:00
    MTB skrev 2013-03-03 15:19:16 följande:
    Saker och ting börjar komma på plats :)

    Vigseln bokad
    Restaurang bokad
    Vigselring till mig är beställd och har lagt handpenning =)
    Bröllopsklänning köpt
    Ska till min frisör om ett par dagar och höra mig för om hon jobbar (27/7 är ju mitt i semestern...) annars kan säkert någon av hennes kollegor fixa till mig.

    så nu är det kostym till sambon kvar
    och skor o underkläder som drar in allt löst fläsk som syntes alldeles för tydligt i klänningen just nu, iiiihhh...
     Inbjudningskort måste vi formulera och skicka iväg också, men alla som vi tänkte bjuda har redan fått en muntlig inbjudan så det är nog lungt.

    Mycket ni har fatt gjort!


    Vad blev det för klänning?

Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013