• Äldre 6 Feb 22:54
    82417 visningar
    487 svar
    487
    82417

    Bröllop 27 juli 2013

    Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.

  • Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013
  • Äldre 22 Feb 21:58
    #71

    Hmm. Kommer du från Umeå? Du skriver högtidskläder och det finns en sådan i Umeå. Jag r nämligen oxå från Umeå .


    CoG skrev 2013-02-22 18:38:31 följande:
    I onsdags stod jag i provrummet på Högtidskläder och fick klänningen nålad för att den ska kortas av en del.
    Overkligt!
  • CoG
    Äldre 22 Feb 22:05
    #72

    Japp, det gör jag! :)


    jonsar02 skrev 2013-02-22 21:58:07 följande:
    Hmm. Kommer du från Umeå? Du skriver högtidskläder och det finns en sådan i Umeå. Jag r nämligen oxå från Umeå .
  • Mustik­ka
    Äldre 22 Feb 22:31
    #73
    CoG skrev 2013-02-22 20:17:36 följande:
    Vilken läcker klänning!

    Jag såg din ring i en annan tråd.
    Den är verkligen fin.
    Vet du vad det är som du saknar med den, hur du tänkt dig en vigselring?
    Behövs mer stenar?
    Kanske en smal alliansring intill?

    Om den inte känns helt rätt måste du väl inte ta den, även om det är fint av din pappa.
    Tack så mycket =)
    Hade för att vara ärlig mer en princess ring med en sten i tanken. Har alltid tyckt om dem och känns ju mer som jag.
    Men tror jag måste få prova båda ringarna (pappas och princess ringen)med varsin slät ring innan jag kan bestämma mig. Dessutom har vi ju det problemet att vi båda är studenter och en ny ring kostar ju massor. Kollade lite på pantbanker och där är dem lite billigare men endå. Känns lite som onödigt när vi har en ring av pappa. Men den känns inte som jag. Det är ett litet dilemma.  
  • CoG
    Äldre 23 Feb 08:26
    #74

    Men om du skulle säga till din pappa att du gärna använder den ringen för en tid, tills ni har råd att köpa den ringen du så gärna önskar?
    Att det får bi din första vigselring.


    Mustikka skrev 2013-02-22 22:31:23 följande:
    Tack så mycket =)
    Hade för att vara ärlig mer en princess ring med en sten i tanken. Har alltid tyckt om dem och känns ju mer som jag.
    Men tror jag måste få prova båda ringarna (pappas och princess ringen)med varsin slät ring innan jag kan bestämma mig. Dessutom har vi ju det problemet att vi båda är studenter och en ny ring kostar ju massor. Kollade lite på pantbanker och där är dem lite billigare men endå. Känns lite som onödigt när vi har en ring av pappa. Men den känns inte som jag. Det är ett litet dilemma.
  • mimmi
    Äldre 24 Feb 17:28
    #75

    Vilken underbar klänning mustikka!! Verkligen prinsessa för en dag! Svårt med ringen, man vill ju att den ska vara för evigt! Vet inte än vad jag ska ha för vigselring, kanske dax att börja kika på sånt.. Men min blivande är så totalt ostressad så jag ligger lite lågt! :) Vet att det iaf blir från den guldsmed där han köpte förlovningsringen, de var så otroligt trevliga och hade en enorm service! Glad att min blivande hittade rätt med ringen oxå! Den är verkligen "jag"!

  • mimmi
    Äldre 25 Feb 12:40
    #76

    Nu är klänningen beställd!! Bara att vänta... olidligt!!

  • Mustik­ka
    Äldre 25 Feb 14:29
    #77

    CoG ska fundera ännu på det. Och som sagt så kan jag byta. Men känns lite fel när man vigs med den. Kanske ska dra in lite på festen som stolsöverdrag. Deras stolar är rätt fina men självklart blir det finare med överdrag på. Men är det mellan stolarna lr ringen så är ringen MYcket viktigare. :)

  • pamjof­re
    Äldre 25 Feb 16:39
    #78

    Idag har vi pratat med catring firman :), så nu är även maten beställd :D. NU är det bara lite små detaljer kvar, och bara sådär 5 månader kvar...

  • Äldre 26 Feb 21:21
    #79

    Vi skickade ut inbjudningarna förra veckan. Vi satte osa till den 16/6 eftersom vi gör maten själva och vi har redan börjat få in några svar från folk vilket känns roligt. Jag har lämnat över huvudansvaret för tårtorna till min lillasyster. Hon älskar att baka och jag måste lära mig att släppa mitt kontrollbehov .

  • mimmi
    Äldre 27 Feb 08:30
    #80

    Idag är det bara 150 dagar kvar!!

Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013