• Äldre 6 Feb 22:54
    82434 visningar
    487 svar
    487
    82434

    Bröllop 27 juli 2013

    Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.

  • Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013
  • mimmi
    Äldre 21 Feb 10:54
    #61

    Fniss, ja det kan ju inte mer än gå åt helvete! Kan ju sy så får jag bara hyfsat material att jobba med fixar jag ju det!


    Annars får jag väl sälja och köpa nåt annat..


     

  • Äldre 21 Feb 12:56
    #62
    mimmi skrev 2013-02-21 09:13:22 följande:

    Nu har jag knåpat ihop min önskeklänning i photoshop... frågan är om jag törs skicka iväg den till Kina?


    Blir så in i bomben nervös..


    Men som jag vill ha den finns liksom inte! Å ingen annan duger..


    Jag tycker att du ska testa och beställa. Som du sedan skriver: Du kan sy. Jag hoppas verkligen att din klänning blir som du har tänkt dig.
  • Äldre 21 Feb 13:03
    #63

    Idag lägger vi inbjudningarna på brevlådan. Nervös, nervös, nervös!!! Jag är ju som sagt lite orolig för om det ska komma någon över huvud taget.


    Det blev dessutom några fler inbjudna än vi tänkt oss för vi bjöd min sambos kollegor vilket känns självklart för mig för jag anser att flera av dessa personer är mina vänner men som min sambo inte tyckte vi skulle bjuda först eftersom vi inte bjuder några av mina kollegor. Jag fick övertala honom om att det var ok att bjuda hans kollegor.


    Jag jobbar på flera olika jobb vilket betyder att om vi skulle bjuda mina kollegor så behöver vi ett separat bröllop enbart för dom för jag har så många olika kollegor .

  • mimmi
    Äldre 21 Feb 13:53
    #64

    Klart folk kommer!! Bröllop är ju det roligaste som finns!!


    Önskar jag hade några att gå på, men har bara varit på 3 i "vuxen ålder", varav 2 av dem var utan vigsel och bara party.

    Jag har bjudit två kollegor, den ena med familj och den andra singel. Singeltjejen är en rätt ny bekantskap men jag gillar henne verkligen och hon får höra så mkt bröllopsrelaterat så det hade kännts jättekonstigt att inte bjuda henne!


    Sambon bjuder inga kollegor alls..

  • Äldre 21 Feb 19:18
    #65
    mimmi skrev 2013-02-21 13:53:05 följande:

    Klart folk kommer!! Bröllop är ju det roligaste som finns!!


    Önskar jag hade några att gå på, men har bara varit på 3 i "vuxen ålder", varav 2 av dem var utan vigsel och bara party.

    Jag har bjudit två kollegor, den ena med familj och den andra singel. Singeltjejen är en rätt ny bekantskap men jag gillar henne verkligen och hon får höra så mkt bröllopsrelaterat så det hade kännts jättekonstigt att inte bjuda henne!


    Sambon bjuder inga kollegor alls..


    Jo men jag är alltid lite orolig när vi bjuder till fest av olika slag och nu blir det ju så seriöst. Vi har bara pratat om det innan men nu är det ju allvar.


    Har varit på 2 bröllop i vuxen ålder men kommer nog ha några till att gå på då vi är det andra paret bland alla våra vänner som gifter oss. Vi vet att det är 2 andra par som ligger i startgroparna och som snart vill gifta sig. Vi tar det ett bröllop per år brukar vi alla skoja om bland våra vänner.

  • CoG
    Äldre 22 Feb 18:38
    #66

    Nu pirrade det till i magen då jag tänkte på att det faktsikt kommer en så speciell dag i sommar, en härlig dag fylld med kärlek och det är ju så härligt att ha den dagen framför sig!

    I onsdags stod jag i provrummet på Högtidskläder och fick klänningen nålad för att den ska kortas av en del.
    Overkligt!

    Idag köpte jag lite till material till placeringskorten, det var en del som tagit slut nämligen och nyss pysslade jag ihop dom som var kvar att göra.

    Vad roligt det ska bli att ställa fram de där hemgjorda placeringskorten till varje kuvert.
    Det är bara en gång jag gör dom, en gång jag placerar ut dom, en gång personen sitter där och ser sitt namn...bara en gång.
    Så det känns bra att det inte är dags än, att man får suga på karamellen ett par månader till.
    Jag älskar känslan!
    Tids nog är det dags och dagen försvinner snabbt, endast minnena består.
    Därför är det så mysigt med alla små förberedelser som förlänger den härliga känslan :)

    Hur mår ni andra blivande brudar?

  • Äldre 22 Feb 19:21
    #67

    Vad kul att så många gifter sig det här datumet! Nu hoppar även jag in i tråden :)


    Klänning och ringar inköpta. Save the date-korten skickades i december, så nästa steg är att skicka ut alla inbjudningskort!

  • Mustik­ka
    Äldre 22 Feb 19:27
    #68
    jonsar02 skrev 2013-02-06 22:54:57 följande:
    Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.
    27/7 här i stockholms området :D
    Vi har bokat catering, beställt klänning. Klara med korten och har nästan ringar. VI ska ha ca 300 gäster och gifter oss i kyrkan. Båda är fattiga studerande så detta kommer bli intressant. Ringarna måste vi typ spara ihop till. Börjar kännas av att man inte har en ring ännu. Har en som jag fått av min pappa men är lite osäker på den, får se om jag ska köra med den eller att jag väljer en egen. Visserligen är pappas ring väldigt fin men den är inte vad jag föreställt mig ha när jag gifter mig.

    Hur går det för er :D??

    Måste visa min klänning, är så sjukt stolt över att få bära den. Läängtaaar efter att få se den, men får vänta tills Maj :(


     
  • CoG
    Äldre 22 Feb 20:15
    #69

    Vad kul att du också hittat hit!

    Vi skickade också ut save the date, eller "Boka in den..." kort i december och har ringar och klänning färdiga.

    Vi kommer att skicka ut inbjudningarna i slutet på mars eller början på april.
    Det kommer att bli så roligt att få posta inbjudningarna, det är ju nästa stora steg som gör det hela mer verkligt!


    Ri 2013 skrev 2013-02-22 19:21:05 följande:

    Vad kul att så många gifter sig det här datumet! Nu hoppar även jag in i tråden :)


    Klänning och ringar inköpta. Save the date-korten skickades i december, så nästa steg är att skicka ut alla inbjudningskort!


  • CoG
    Äldre 22 Feb 20:17
    #70

    Vilken läcker klänning!

    Jag såg din ring i en annan tråd.
    Den är verkligen fin.
    Vet du vad det är som du saknar med den, hur du tänkt dig en vigselring?
    Behövs mer stenar?
    Kanske en smal alliansring intill?

    Om den inte känns helt rätt måste du väl inte ta den, även om det är fint av din pappa.


    Mustikka skrev 2013-02-22 19:27:13 följande:
    27/7 här i stockholms området :D
    Vi har bokat catering, beställt klänning. Klara med korten och har nästan ringar. VI ska ha ca 300 gäster och gifter oss i kyrkan. Båda är fattiga studerande så detta kommer bli intressant. Ringarna måste vi typ spara ihop till. Börjar kännas av att man inte har en ring ännu. Har en som jag fått av min pappa men är lite osäker på den, får se om jag ska köra med den eller att jag väljer en egen. Visserligen är pappas ring väldigt fin men den är inte vad jag föreställt mig ha när jag gifter mig.

    Hur går det för er :D??

    Måste visa min klänning, är så sjukt stolt över att få bära den. Läängtaaar efter att få se den, men får vänta tills Maj :(


Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013