• Äldre 6 Feb 22:54
    83407 visningar
    487 svar
    487
    83407

    Bröllop 27 juli 2013

    Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.

  • Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013
  • Äldre 8 Feb 20:42
    #11

    pamjofre:


    Vi kommer att bjuda in ca 50 personer. Vi kommer att muta, diskutera smöra och göra allt vi kan för att vara på god fot med vädergudarna.


    Jo det är sån mat som man kan frysas ned och vi kör bara med tårta.

  • pamjof­re
    Äldre 9 Feb 10:00
    #12

    hehe de där med att muta vädergudarna låter super bra!!

  • Jennie­2013
    Äldre 9 Feb 11:15
    #13

    Vi gifter oss också den 27e. :) Men jag får nog lite magsår när jag ser hur långt ni hunnit i era planeringar. :)) Jag är av typen som tror det löser sig med tiden, haha. Vi gifter oss borgerligt  i stadens gästhamn i en fin park vid vattnet, med max 30 gäster. Det är våra närmaste familjer och några få nära vänner. Enkelt och avslappnat är mitt motto. En enkel sommarbuffé med underhållning som det redan bjuds på i hamnen varje lördag. Det innebär ett avslappnat mingel efteråt med människor utifrån om man vill, men vi har också vår egen lokal. 

    Jag har bara hunnit titta ut klänning, ej beställt. Vigselförrättare och lokal är klar, hår och smink bokat. Inbjudningskort på G, save the date är ute. Maten diskuteras med anordnarna på onsdag. Jag VET att det är massor att göra i samband med bröllop, men jag försöker hålla det så enkelt som möjligt. Stora, avancerade fester med trerätters är vi inte ute efter.  :) Dessutom har jag ingen aning om hur tidigt man bör leta blommor men jag antar att det löser sig. Haha, jag kommer ångra mig så när sommaren närmar sig och jag ligger tre steg efter er andra! :D :D

    Herregud, varför har jag inte mer koll. :)))) 

    (Jobbar som kock och anser dock att jag är van vid att anordna event och tror kanske att jag har lite gratis, då jag som yrke anordnar fester och middagar. Men vi får väl se hur det går. Huvudsaken är väl att vi är två på plats som säger Ja :) 

  • CoG
    Äldre 9 Feb 13:08
    #14

    Vad mysigt med en tråd för oss som har valt den 27/7 :)

  • Jennie­2013
    Äldre 9 Feb 13:49
    #15

    Kan ju tillägga att vi valde den 28/7 till att börja med eftersom det är vårt förlovningsdatum. Men det sprack eftersom det är en söndag och restaurangen vi ville ha höll stängt. Vi fick snabbt tänka om, efter att Save-the-date-korten med den 28e som datum redan gått ut! Nu är vi jättenöjda med den 27e och kommer ha två dagar i följd att fira. Först vår bröllopsdag och sedan vår förlovning. Blir härligt för framtiden!

    Bara ett litet farthinder bland andra i planeringen... :)) 

  • mimmi
    Äldre 9 Feb 16:15
    #16

    Åhhjälp! Provade klänningar idag.. Hittade först rätt modell, en slimmad a-linje med drapering vid midjan. Smickrande för figuren så provade flera olika av sen typen. Sen gick jag till nästa butik där jag hittade DEN!! En Alfred Angelo för 14tusen vilket är väldigt mkt mer än min budget! Suck!! Nån som vill köpa en njure? :D

  • Jennie­2013
    Äldre 9 Feb 17:24
    #17
    mimmi skrev 2013-02-09 16:15:50 följande:
    Åhhjälp! Provade klänningar idag.. Hittade först rätt modell, en slimmad a-linje med drapering vid midjan. Smickrande för figuren så provade flera olika av sen typen. Sen gick jag till nästa butik där jag hittade DEN!! En Alfred Angelo för 14tusen vilket är väldigt mkt mer än min budget! Suck!! Nån som vill köpa en njure? :D
    Jag kan köpa en njure om du tar fem av mina överviktskilon på köpet så JAG kommer i MIN klänning. Deal? :)
  • mimmi
    Äldre 9 Feb 18:02
    #18

    Fniss Jennie! Själv har jag 8 kvar att gå ner! (Av 11 från början så det tar sig!!)

  • 737dag­ar
    Äldre 10 Feb 08:21
    #19

    Mimmi- du vet väl att du kan beställa vilken klänning du vill på www.dindromklanning.se för mycket billigare? ^^ jag funderar på att beställa min därifrån.

  • mimmi
    Äldre 10 Feb 08:44
    #20

    737dagar: ja jo jag funderar på att beställa den från någon kinasida om jag törs.. Har beställt tygprover iaf så ska kolla kvalitén först! Då kan jag ju dessutom passa på att göra några ändringar, tex inget släp.. Men den sidan hade jag inte sett förr! Ska genast spanas in!!

Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013