• johbeh
    Äldre 6 Feb 15:55
    16234 visningar
    91 svar
    91
    16234

    15 juni 2013

    Här kan kanske alla brudar och brudgummer samlas som ska gifta sig den 15 juni 2013! Tillsammans kanske vi kan bolla ideér eller problem som uppkommer på vägen fram! Kyss Eller bara tjata om allt möjligt..

  • Svar på tråden 15 juni 2013
  • Äldre 10 Mar 23:06
    #41

    Konstigt...jag kan inte ladda upp någon bild :/

  • johbeh
    Äldre 13 Mar 20:37
    #42

    Övi skrev 2013-03-10 22:53:40 följande:Inbjudningarna är skickade för flera veckor sedan, klänningen är köpt,festprogrammen är klara. Det är så mycket kvar som jag måste ta tag i. Eftersom festen hålls i en bystuga hade jag önskat att piffa rummet lite mysigare än allt furu men vet inte hur. Ev tyg men jag har inte lust att lägga ner hur mycket som helst på att pynta heller. Vi får se hur det blir. Någon som har förslag? Jag har pratat med florist angående den buketten jag har tänkt och blir besviken eftersom Ranunklerna tydligen har blommat över då. Så nu är jag inne på pioner. Jag har lyssnat med en gammal klasskompis till mig och Calle som är superduktg att sjunga och spela gitarr om hon vill spela i kyrkan. Så jag håller tummarna här hemma att hon inte jobbar med annat den helgen. Här är en bild på min ring.. Längtar tills jag får bära den på heltid :)Det är lite samma sak här med tråkig lokal. Men vi vill inte lägga ut massor på att fixa lokalen. Vad tråkigt med ranunklar för det hade jag en tanke om :( i min bukett. Annars så har vi utökat gästlistan och beställt catering till bröllopsdagen. I helgen köpte vi placeringskort på panduro och lite annat pyssel till bröllopet. Jag har tänkt att köpa servetter den lite tjockare varianten och rulla ihop med ett litet sidenband. Det närmar sig...... :))    

  • Äldre 14 Mar 11:35
    #43

    Det stämmer. Veckorna går så fort så jag känner att det skulle vara skönt att pricka av fler punkter.


    Vi har också beställt mat och tårtor. Och igår bokade vi även DJ och lyssnade över transport till festen.


    Men det vore skönt att veta exakt hur vi ska gör i lokalen för att det är så kal och tråkig. Det blir väl iochförsig något helt annat när man dukar upp borden och pyntat med blommor, då kanske det inte är så många som tänker på vad vi gjort runtomkring. Men för min egen del hade jag velat göra det mycket mysigare.


    Servetterna har jag inte tänkt på alls faktiskt. Men det låter ju bra att köpa lite tjockare variant och göra något snyggt med. =)

  • Burre
    Äldre 14 Mar 13:06
    #44

    Jag me, jag me, jag me :)


  • johbeh
    Äldre 27 Mar 07:47
    #45

    Hallooo!Vad händer hos alla ?Idag ska vi till lokalen och mäta bord och rum för att kunna börja så smått med bordsplacering jag räknar med att det tar tid. När det gäller bordsplaceringen tänker vi inte gå efter vett och etikett utan känsla. Så min och hans släkt kommer nog att vara uppdelad... vi får se hur borden kan stå.Nu på morgonen klickade jag hem ett par örhängen från etsy.com!  Hur tänker ni kring smycken.?  Jag tänkte bara har örhängen inget halsband. Velar fram och tillbaka gällande armband... vill inte se översmyckad ut ;).HAr ni skickat iväg hindersprövningen än ? Blanketterna ligger utdragna här ...känns stooort.. haha          

  • Burre
    Äldre 27 Mar 09:26
    #46

    Hallo! :)
    Här går de sisådär, Hindersprövning ligger också utskriven, har haft magsjuka barn här hemma så all bröllopsplaneringen har legat lite på is
    Lokalen får vi tillgång till under april nu, så vi ska också prov flytta alla bord och så :) vi har nog varit väldigt optimistiska gällande yta.. Men de löser sig nog :)
    mycken är ju beroende på klänning, jag vet inte om jag ska ha den som jag har på min bild(prinsess) eller om jag ska ha en mer stilren spetsklänning! Så kan inte beställa smycken förarens jag bestämt mig om klänning. Jag fullkomligt ÄLSKAR Etsy!! Finns så mycket fint där :)
    har sett ett par drop formade som har hur fina som helst, lutar åt som om jag tar spetsklänningen :)
    Kram :)


  • Tiotio­tio
    Äldre 27 Mar 09:30
    #47

    Hallå! Vad härligt! det börjar verkligen närma sig! Vi har redan fått hindersprövningen, grillarna till middagen är fixad så som bestick och glas. tallrikarna är inte helt komplett än. Jag är fundersam på brudbuketten..om jag ska göra den själv eller låta ngn annan göra den...blir ju dubbelt så dyrt o göra hos en florist hur gör ni? Samma sak gäller ju hår, smink, tårta , naglar osv..Hur ska ni göra? Inbjudningarna är skickade, men vi har inte fått några svar ännu hur har det gått för er? Förlåt för alla frågor:-P men som sagt...det börjar ju verkligen närma sig.

  • Tiotio­tio
    Äldre 27 Mar 09:33
    #48

    Åh jag kikade in på etsy..vilken superb sida! Jag har inte ens funderat på smycken....men jag får nog lov o börja. Planerar ni att ha slöja?

  • Burre
    Äldre 27 Mar 09:41
    #49

    Vi tar från florist, kommer att kosta 1700kr med coursage.. Men de blir bra gjort!
    De du kan göra är att åka själv till en florist på morgonen och säg att det ska vara en gåva bara.. Då kan du vara med och påverka själv :)
    Håret gör en kompis som är frisör for free :), smink betalar jag 1000kr för till en gamal barndomsvän, hon tar mycket mer annars, är utbildad MUA och huuuur duktig som helst! Då ingår lösfransar om man vill, och även prov make!
    naglar vet jag inte, men min syster har det som hobby att måla och göra naglar, hon har erbjudit sig att göra dom. Men vi får se, de är budgeterat för 400kr där vilket fall.
    Tårta gör bekant till min M2B 18kr biten... Känns jätte bra!
    Tallrikar och Bestick lånar vi från M2Bs jobb :) (skola)

    Kraaaam


  • johbeh
    Äldre 27 Mar 19:42
    #50

    Jag kommer också anlita florist ska träffa henne den 15:e maj. Om två veckor ska vi lämna in ringarna min ska bli mindre och sambons större ;). Samtidigt ska vigselringen få följa med hem. Idag var vi i lokalen den är brun och tråkig men det är bara att göra det bästa av situationen :))))      Brorsdotter som är sminkös, hennes kompis frisör :).. naglarna gör en kompis.... 

Svar på tråden 15 juni 2013