• johbeh
    Äldre 6 Feb 15:55
    16135 visningar
    91 svar
    91
    16135

    15 juni 2013

    Här kan kanske alla brudar och brudgummer samlas som ska gifta sig den 15 juni 2013! Tillsammans kanske vi kan bolla ideér eller problem som uppkommer på vägen fram! Kyss Eller bara tjata om allt möjligt..

  • Svar på tråden 15 juni 2013
  • Äldre 8 Feb 16:56
    #21

    Jaha den är därifrån. Bra, då kommer jag nog att beställa en sådan.

    Vår tärna är florist, så hon kommer att göra alla buketter och dekorationer och vi betalar bara för materialet. Lite tur ska man ha. Ha de jag inte haft henne, hade jag nog ändå gått till florist, men kanske tagit en enklare bukett.

    Jag funderar på en rund bukett med röda och vita rosor och grönt runt. Lite tråkigt kanske men snyggt. Annars tycker jag det är snyggt med lite vintageblommor, typ aprikost eller ljuslila rosor och så.

  • johbeh
    Äldre 8 Feb 17:04
    #22

    Jag är jättenöjd med boleron förutom att det är lite svett varning i den ... haha vet inte om det är materialet eller jobbigt efter påklädningen.


    MariaochDaniel skrev 2013-02-08 16:56:52 följande:
    Jaha den är därifrån. Bra, då kommer jag nog att beställa en sådan.

    Vår tärna är florist, så hon kommer att göra alla buketter och dekorationer och vi betalar bara för materialet. Lite tur ska man ha. Ha de jag inte haft henne, hade jag nog ändå gått till florist, men kanske tagit en enklare bukett.

    Det är alltid bra med kontakter. Min brorsdotter är makeup artist så den delen fixar hon!


    Jag vill nog också ha en rund bukett och det enkla är ibland det snyggaste! Jag var inne på pioner men floristen berättade att en pion bukett förändras under dagen och är det varmt så slår de ut rätt så fort. Så det blir nog inga pioner..

  • Tiotio­tio
    Äldre 8 Feb 17:40
    #23

    Anemoner, de var riktigt fina, påminner lite om vallmo :)
    Jag funderade på pioner, rosor och ranunkel. Jag har satt ihop bukett tidigare och funderade på att göra det själv. En rundbukett i vitt och ljusrosa, men då kommer tidsaspekten in. Som brud är man rätt fullbokad till dagen efter bröllopet...så det kan faktiskt vara en bra idé att gå till en florist och be de sätta ihop en.

    Tror ni att man kan sätta ihop en dagen innan, dvs gå till floristen och be de sätta ihop buketten på plats och låta stå i vatten till dagen efter?

    Då väljer jag bland blommor som redan finns i sortimentet och slipper låta de ta in specifika blommor för just buketten som kan trissa upp priset...

    Men min stora fråga och problem inför den stora dagen är tårtan/tårtorna...

    Hur har ni tänkt göra med den biten?Foten i munnen

  • Tiotio­tio
    Äldre 8 Feb 17:41
    #24
    johbeh skrev 2013-02-08 16:48:43 följande:

    Jag surfade runt på blommor igår och fastnade för anemoner (lila, rosa), vita rosor och ranunkel och något grönt men jag vet inte riktigt. Jag har alltid sagt att jag vill ha liljonkonvaljer i min brudbukett men det verkar inte bli så {#emotions_dlg.tongue-out}. Du / ni då?


    Såg att bilden inte kom upp verkar inte funka!


    Klänning är svårt!! De flesta säger prinsessmodellen men jag gillar det enkla... ett alternativ är att använda marängen under vigseln och sedan byta om till den enklare modellen.


     


    Det var en bra idé att använda den med prinsessunderdelen först och sen byta till en enklare.
    Då får du använda båda på samma dag :)
  • johbeh
    Äldre 8 Feb 17:46
    #25

    Tårtan, ja!! Det lutar att vi beställer från Ica maxi. Vi har blivit bjudna på en jättefin bröllopstårta därifrån. Annars så tycker jag priserna är hutlösa och tårtan brukar inte gå åt :) många är mätta efter maten och drickan ..

  • johans­on
    Äldre 10 Feb 18:35
    #26

    Puh! Äntligen är inbjudningskorten klara. Ligger i sina kuvert och väntar på att bli skickade (på onsdag). Kul att fler kommit med i forumet. Johbeh: ta båda klänningarna. De är superficiell båda två. Brudbukett: jag har ingen aning om hur jag ska göra. Kanske kan en gäst göra den. Tårta: vi beställer ev bakelser. Var på ett bröllop där de löst det så. Jättetrevligt. Vi får se hur vi gör. Johbeh: vad har ni fått för pris på tårta från maxi? Har funderat på att beställa från dem. Tårta eller bakelse.

  • johans­on
    Äldre 10 Feb 18:36
    #27

    www.nixa.se/wp-content/gallery/cocktails_limited_edition/c935_brud.jpg Denna klänningen har jag köpt. Ska dock sy på axelband.

  • Äldre 10 Feb 18:57
    #28

    johbeh: oj då svettvarning, det lät inte bra =( antar att stress och nerver gör sitt också =)
    Men jag vill gärna dölja mina överarmar lite. Får se om det blir den.

    Tiotiotio:
    jag har beställt tårta ifrån ICA Maxi, inte till bröllop men till andra tillfällen och alltid varit nöjd.
    Jag antar att det blir betydligt billigare än på andra ställen.

  • johbeh
    Äldre 10 Feb 19:28
    #29

    Det står jättebra på Ica maxis hemsida både om bakelser och tårtor.


    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m4051113-30.html längst ner i denna länk är det en tjej som visar upp sin Ica maxi tårta och jag tycker den är jättefin!


    Våra inbjudningskort ligger också och väntar på att skickas. Vi beställde från brollopstryck.se och är nöjda

  • johbeh
    Äldre 10 Feb 19:30
    #30

    Skickade för fort ...Det går jättebra att läsa på Ica...... ska det stå!


    Valde ni att göra egna inbjudningskort eller? Jag är ju inte så pysslig av mig eller mitt tålamod är rätt så kort Glad


     

Svar på tråden 15 juni 2013