• johbeh
    Äldre 6 Feb 15:55
    16134 visningar
    91 svar
    91
    16134

    15 juni 2013

    Här kan kanske alla brudar och brudgummer samlas som ska gifta sig den 15 juni 2013! Tillsammans kanske vi kan bolla ideér eller problem som uppkommer på vägen fram! Kyss Eller bara tjata om allt möjligt..

  • Svar på tråden 15 juni 2013
  • johans­on
    Äldre 6 Feb 17:50
    #1

    Jag hänger på!

  • johbeh
    Äldre 6 Feb 20:26
    #2

     


    johanson skrev 2013-02-06 17:50:04 följande:
    Jag hänger på!

    Vad roligt!


    Hur långt har ni kommit i planeringen då?


    Vi har fixat:


    Lokal
    Kyrka, präst
    Klänning (Jag har två jag väljer mellan)
    Smink, hår
    Brudbukett bestäms i maj
    Ring beställd
    Catering
    Solosång
    Bil


    Jag känner att det är lite långsamt vill att det ska dra igång på riktigt ;)

  • johans­on
    Äldre 6 Feb 20:44
    #3

    Vi (eller jag) har fixat Klänning (ska bara göras lite ändringar) Bil Barnvakt Lokal med mat, personal, dukning Vigselförättare (väntar dock på svar) Solosång och gitarrist Inbjudningskort ska skrivar ut och monteras. Ska skicka dem om en vecka så de kommer fram på alla hjärtans dag. Börjat på festprogram Har ev en gäst som ska göra brudbuketten Har material till placeringskortshållarna Har bett till vädergudarna då vi ska gifta oss utomhus Känns som om det är mycket kvar att göra! Drömmer ofta om bröllopet. Nåt som går fel. Men det blir nog bättre desto mer man har klart. Hoppas jag iallafall. Har ni skickat era inbjudningar? Blir ni många?

  • johans­on
    Äldre 6 Feb 20:45
    #4

    Skriver från iPad och då fungerar tyvärr inte styckesindelningen.

  • johbeh
    Äldre 6 Feb 21:14
    #5

    Inbjudningskorten beställde vi från brollopstryck.se ! De ligger och väntar på att skickas iväg :). Hur många gäster ska ni bjuda ? Vi är uppe i 53 men då är några småbarn inräknade.

  • johbeh
    Äldre 6 Feb 21:16
    #6

    Vad spännande med utomhusbröllop. Vi var lite sugna på det men blev inte så i slutändan.

  • johans­on
    Äldre 8 Feb 10:50
    #7

    Vi kommer bjuda 62 (inkl våra två små barn). Vi har beslutat att inga andra barn ska få vara med (hade blivit 21 barn till). Det är en chansning med utebröllop men det finns tak över oss (gästerna får ta med paraply om det behövs).

  • Tiotio­tio
    Äldre 8 Feb 14:13
    #8

    Åh här vill jag också vara med! Vi  har också planerat in 15/6. Solig

    Vi har fixat
    middags"lokal"-kommer vara i trädgården
    vigselplats-också i trädgården
    klänningen
    vigselringen
    vigselförrättare

    Vi är på gång med
    maten
    inbjudningskorten
    eventuellt inhyrning av kock

    Men jag har ingen aning angående brudbuketten, håret, sminkning, slöja, bröllopstårta...ja och små dekorationsdetaljer till dukningen...

    Vi kommer med andra ord också ha ett utomhusbröllop. Vi funderar på att antingen försöka få tag på partytält till ett skäligt pris eller så reser vi lite reglar och sätter ut dukar från biltema(ser ut som små segel).

    Vill också att det ska komma igång mer..
    Sen har jag bänkat mig bakom skolbänken igen och måste plugga större delen av dagarna. Ock det funkar ju inte riktigt med bröllopsplaner igång. sitter och slösurfar om bröllop hela tiden...
    Tänker ni också på bröllop hela tiden? Eller är det bara jag...?

  • Äldre 8 Feb 15:41
    #9

    Jag hänger också på!

    Snart 4 månader till den stora dagen! =) vad tiden gått fort....
    Jag tänker, surfar och drömmer bröllop. Inte så konstigt kanske. =)

    Vi har klart med frisör, kyrka, festlokal, klänning, ring, tärnklänningar. Inbjudan utskickade. Vi kommer att bjuda 45 st. Det känns lagom.

    Vi ska bestämma musik för kvällen, blommor, tårta, håruppsättning. Oj vad mycket det var kvar när man skrev ut det så här. Men vi har en bra aning om alla dessa saker. Det gäller bara att bestämma oss.

    Vi har också valt bort barn på festen. Dock kommer våran son vara med. Får se hur det går =)

  • johbeh
    Äldre 8 Feb 16:26
    #10

    Vad roligt att vi det kom till lite flera 15 juni brudar!!


    Jag har också funderingar kring brudbuketten! Vill ha alla möjliga olika sorter.. haha.. hur tänker ni kring färger och så i buketten? Min sambo valde en slips i lila / cerise så jag vill nog ha buketten i samma färger!


    images.jpeg


    Sedan har jag två klänningar jag väljer mellan och jag tycker valet av klänning påverkar valet av brudbukett!?! Men jag kanske är helt bridezilla angående detta.. haha


     

Svar på tråden 15 juni 2013