• Pilla8­4
    Äldre 5 Feb 14:30
    12176 visningar
    26 svar
    26
    12176

    Vad köpte ni till toastmadame i present?

    Hej!
    Jag sitter och funderar på va vi ska ge till våran toastmadame i pesent. Vill ju så gärna ge ´henne något speciellt...Kan ni hjälpa mig med lite förslag så vore jag jätte glad:)


    Mvh Pernilla

  • Svar på tråden Vad köpte ni till toastmadame i present?
  • Äldre 5 Feb 19:50
    #1

    Vår toastmadame är gift med bestman så dom får sova på hotell efter bröllopet (bor inte i samma stad). Plingan som hon har vid bordet tänkte jag gravera in någon fin text till henne.

  • MiaMin­iMe
    Äldre 5 Feb 19:59
    #2

    Wow jag blev lite sådär... Ska man ge dem en present?! Hade jag ingen aning om Nu behöver jag tps!

  • Tuvest­am
    Äldre 5 Feb 20:01
    #3

    Precis som miaminime så blev jag oxå sådär, whaaat, ska man ge dem presenter??? Det har vi inte ens tänkt på.....

  • Aug 2013
    Äldre 5 Feb 20:11
    #4

    Man brukar ge en pressent om uppskattning för att hjälp osv :)
    Vi kommer att ge våran toastmadame ett personligt halsband/smycke som tack då jag gör egna smycken. Småhjärtegryndesgin.se

  • Äldre 5 Feb 21:49
    #5
    MiaMiniMe skrev 2013-02-05 19:59:33 följande:
    Wow jag blev lite sådär... Ska man ge dem en present?! Hade jag ingen aning om Nu behöver jag tps!
    Jag känner precis likadant...... Min blivande mans syster är vår toastmadme. Förslag?
    Hur mycket är det tänkt att man ska spendera på en sån sak?
  • Pilla8­4
    Äldre 5 Feb 22:03
    #6

    Jag tycker att man ska ge dom en present. Dom ställer upp på en otroligt stor uppgift..:) D e däremot inte lätt å komma på vad man ska köpa...:/

  • PoS
    Äldre 5 Feb 23:11
    #7

    Jag har varit toastmadame på två bröllop. Jag förväntade mig kansle ingen present men ett redigt tack för hjälpen i alla fall. I det ena fallet fick jag en platta öl som blivit över från bröllopet o det kändes helt OK. I det andra fallet fick jag bara ett "vanligt" tack-kort som alla andra. Jag tycker att de kunde skrivit ngt personligt åtminstone. Det svider faktiskt lite än idag. Toastmadame är ju oerhört viktig för middagens flyt o jag fick uppskattning från andra gäster så jag tror inte att jag var så kass att de inte var nöjda. När jag nu planerar mitt eget bröllop kommer jag självklart att ge något litet (det behöver ju inte vara så så dyrt tycker jag, det är ju mest en symbol för vår tacksamhet) till alla de som kommer hjälpa till på något vis. Vi har inte bestämt nåt än men räknat med det som en post i budgeten.

  • Äldre 5 Feb 23:19
    #8

    Klart man ska ge något som tack! Bara att jag tänkt på allt annat så den tanken hade inte ens slagit mig.

    Jag tror vi ska köpa ett halsband och gravera in hennes barns namn, ska man även skriva hennes mans namn då? Glad

  • MiaMin­iMe
    Äldre 6 Feb 20:02
    #9

    Känner mig nästan lite dum nu. Min toastmadame är min bästa vän, klart hon ska ha en present! Men i all bröllopshast har jag inte tängt så långt! Tur jag läste denna tråden. Blir något personligt smycke såklart :)

  • Aug 2013
    Äldre 6 Feb 22:22
    #10

    Jag tycker du ska skriva det du länner för Ritak, olika storlekar på smycket och olika modeller får ju plats med olika mycket text. Jag brukar även stansa på baksidan utav tex budskapsringen också tec TAck för allt du gjorde för oss, eller liknande :D

    Såg nu att min länk inte fungerade i förra inlägget spana in på  www.smahjartegryndesign.se

Svar på tråden Vad köpte ni till toastmadame i present?