• MoM130­713
    Äldre 4 Feb 12:51
    17670 visningar
    87 svar
    87
    17670

    Vart ska ni/åkte ni på smekmånad?

    hej hopp alla glada brudar,

    Vart åkte ni/ ska ni åka på smekmånad? Vi letar förfullt och är lite kluvna. Har ni några bra tips?

  • Svar på tråden Vart ska ni/åkte ni på smekmånad?
  • Äldre 4 Feb 13:51
    #1

    Hejsan! Jag och min blivande man har bokat en resa till Amalfi-kusten (Italien). Vi ska bo på ett lyxigt spa-hotell och bara mysa med varandra.


    Valde Italien för att dom har världens godaste mat vilket jag tycker är väldigt viktigt på smekmånaden, samt att flygresan dit inte är allt för lång och att klimatet är bra när vi åker (juni).

  • Äldre 4 Feb 14:11
    #2

    Vi har tänkt oss en mysig liten grekisk ö. Ett lagom stort hotell, kanske med pool men inte all inclusive för vi vill gärna gå ut och äta på olika restauranger. Inget superfancy ställe, vi vill mest bada i Medelhavet, äta gott och åka på små utflykter. Glad

    Tänker lite som Ritak här ovan också att flygresan inte ska vara för lång (=det blir också dyrare) och att det ska var bra klimat under sommarmånaderna.

  • MoM130­713
    Äldre 4 Feb 14:42
    #3

    Låter super härligt, vi letar för fullt, vill ha ännu mer inspiration av alla som kan Glad

  • Äldre 4 Feb 15:01
    #4

    Vi funderar på att åka till Filippinerna! Det finns nog ingen vackrare plats på jorden. Det är ett paradis. 

  • Äldre 4 Feb 15:23
    #5

    Vi åkte till Stockholm 2 dagar :)

  • Äldre 4 Feb 15:33
    #6

    Vi har två förslag. Antingen västindien (dock har vi en son som är för liten att lämna så länge)
    så det lutar åt Italen, sorrento och Capri. Har aldrig varit där men verkar vara supermysigt.
    Tänkte unna oss lyxhotell och god mat och bara njuta =) just Capri verkar vara ett toppenställe!

  • Äldre 4 Feb 15:36
    #7

    Vi är väldigt förtjusta i Italien så vi funderar på en kryssning längs med Amalfi-kusten. Vi har tittat på några olika företag som har de stopp som vi önskar. Vi har dock inte bestämt något än.

  • August­i13
    Äldre 4 Feb 16:19
    #8

    Vi kommer åka till Kreta en vecka, precis efter bröllopet i augusti. Har bokat ett hotellrum med egen pool, känns så himla romantiskt:) Vi älskar Grekland, så det blir perfekt! Sen tänker vi faktiskt ta en lite längre bröllopsresa till Thaliand eller liknande i januari/februari nästa år, när vi hunnit spara upp lite pengar igen. Känns som man kan få mycket lyx för pengarna där, och härligt att få åka bort mitt under kalla vintern!

  • Äldre 4 Feb 17:53
    #9

    Vi åkte till Tanzania och Zanzibar i tre vecker efter vigseln (kombinerat äventyr med safari och sol och bad), rekomenderar! Vill man åt det absoluta ultimata paradiset så är Maldiverna oslagbart enligt min åsikt :)

  • Äldre 4 Feb 19:08
    #10

    Vi har bokat en esa till Aruba i slutet av oktober i 2 veckor. Vi gifter oss i juni men väntar lite med bröllopsresan...åker när det är höstrusk här hemma istället :)

Svar på tråden Vart ska ni/åkte ni på smekmånad?