• LindaB­rud201­3
    Äldre 30 Jan 15:21
    8616 visningar
    19 svar
    19
    8616

    Riktiga blommor eller silkesblommor?

    Hejsan.
    Jag ska gifta mig i sommar och har börjat fundera på blommor.
    Eftersom det kan vara rätt varmt så blir ju blommarna fula ganska snabbt, så jag funderar nu fram och tillbaka mellan riktiga eller silkes blommor?

    Vad ska ni ha eller vad hade ni?

    Någon som köpt silkesblommor? Var de enligt förväntningarna?
     

  • Svar på tråden Riktiga blommor eller silkesblommor?
  • Larsdo­tterM
    Äldre 21 Feb 17:31
    #1

    Hej!


    Jag och min blivande man har diskuterat fram och tillbaka angåeende detta med blommor. Vi båda är överrens om att ifall jag ska ha en blombukett så blir det antagligtvis fuskblommor :) Har funderat på att sätta ihop min egna lilla bukett efter min egna smak!.. Annars har jag tittat runt mycket på Etsy.com, där finns det jättemycket fina färdiga "fuskbuketter" att köpa!  :)


     


    www.etsy.com/listing/113080041/silk-bride-bouquet-peony-pink-cream


    www.etsy.com/listing/88185547/black-white-champagne-ivory-wood-bouquet


    www.etsy.com/listing/60133622/white-wedding-bouquet-roses-pearls


    www.etsy.com/listing/102160152/large-lilac-lavender-silk-bridal-wedding

  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 22 Feb 19:42
    #2

    Jag kommer ha fuskblommor köpta från Ebay och sen har jag köpt en hjärtformad oasis med handtag som jag smyckat och sen ska sätta blommorna i =)

  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 22 Feb 19:44
    #3
  • Lena53­3
    Äldre 8 Apr 10:15
    #4

    Jag kommer att köpa härifrån eftersom det är en uk-sida så slipper man importavgiften har inte hittat någon annan som skickar internationellt och buketterna i Sverige är svindyra.


    http://www.silkblooms.co.uk/

  • stormh­elen
    Äldre 8 Apr 10:37
    #5

    Riktiga blommor!!!!!


    Inget slår den äkta varan. Personligen så skulle jag aldrig kunna tänka mig något annat än riktiga blommor. Men det är ju jag det. Flört


    Men alla är vi olika och man får göra som man vill. Solig

  • Lena53­3
    Äldre 8 Apr 10:44
    #6
    stormhelen skrev 2013-04-08 10:37:52 följande:

    Riktiga blommor!!!!!


    Inget slår den äkta varan. Personligen så skulle jag aldrig kunna tänka mig något annat än riktiga blommor. Men det är ju jag det. Flört


    Men alla är vi olika och man får göra som man vill. Solig


    självklart blir det en annan doft och känsla men så finns det svåra allergier som sätter stopp :) jag kommer att sätta silkesrosor på borden och brudbuketten tror jag att jag skippar helt är inte så traditionell av mig....
  • stormh­elen
    Äldre 8 Apr 10:57
    #7
    Lena533 skrev 2013-04-08 10:44:28 följande:
      men så finns det svåra allergier som sätter stopp :) jag kommer att sätta silkesrosor på borden och brudbuketten tror jag att jag skippar helt är inte så traditionell av mig....

    Det där med allergi har jag inte tänkt på... Tungan ute (antagligen för att jag inte är det själv). Det kanske är något man ska fundera lite på.


    Men det finns väll blommor som är lite "snällare" mot allergiker (eftersom vi ska ha riktiga på borden osv så kanske man kan anpassa det)? Eller så kanske jag är ute och cyklar?!


     

  • Lena53­3
    Äldre 8 Apr 11:17
    #8

    Det finns snittblommor som är nästan doftlösa men annars får man undvika starka dofter och blommor med pollen... Just för borddekorationerna så är jag nöjd med detta det kommer att bli bollformade täta buketter utan blad som sitter i silvervaser. Eftersom jag skall ha väldigt många så är det även billigare med dessa.


    typ den här http://www.silkblooms.co.uk/large-silver-ivory-bridesmaids-bouquet-crystal-ivory-roses-p-1450.html?cPath=1_339

  • stormh­elen
    Äldre 8 Apr 11:22
    #9

    Dom ser jätte fina ut. Det kommer att bli jäät fint tror jag.


    Idag finns det ju "fuskblommor" som är riktigt bra gjorda, där man inte kan se alls om de är riktiga eller inte. Å´ de där som du ska ha ser riktigt bra och realistiska ut tycker jag.


    Skönt att det inte är som förr då man verkligen såg att de inte är riktiga, då det var väldigt "plastiga".

  • Lena53­3
    Äldre 8 Apr 11:24
    #10

    Haha ja dagens fuskblommor är långt ifrån farmors gamla plastväxter i sommarstugan tack och lov )

  • annika­03
    Äldre 8 Apr 21:35
    #11

    Jag kommer köra med sidenblommor. Vi gifter oss på Mallorca och det känns skönt att inte behöva leta blomsteraffär när vi kommer dit, utan allt är redan färdigt..



     
  • Äldre 8 Apr 22:02
    #12

    Jag har gjort en massa fullständigt galna pappersblommor till buketten och ska vira ormhassel från trädgården runt om.

  • Äldre 19 Apr 11:28
    #13

    Jag köpte silkesrosor och murgröna, satinband och gjorde en egen bukett. Prislappan landade sammanlagt på ca 300 kr. Tyvärr har jag ingen bra bild på den, men jag kan försöka ta en med min kassa mobilkamera.. :)

  • Äldre 19 Apr 11:30
    #14


    Inte världens bästa bild, men hoppas ni kan se ändå. Lämnade skaften ganska långa.
  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 21 Jul 17:33
    #15




    Våra tygblommor.
  • Modify
    Äldre 10 Aug 09:56
    #16
    SingingFantacia skrev 2013-07-21 17:33:06 följande:


     


     


    Helt fantastisk! :)


  • Äldre 10 Aug 10:20
    #17

    Vi köpte från Silkblooms, jättenöjd =)

  • Äldre 10 Aug 11:19
    #18

    joe2012: Vi funderar också på att beställa från Silkblooms, har du någon egentagen bild man kan få se? Hur tycker du att det fungerade med frakt och så, hur lång tid tog det innan blommorna kom? =)

  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 22 Aug 18:33
    #19

    Modify: Tack vi köpte blommorna från Ebay och gjorde buketten själva. ♡


Svar på tråden Riktiga blommor eller silkesblommor?