• aggabr­uno
    Äldre 30 Jan 13:33
    10476 visningar
    14 svar
    14
    10476

    Hemsida för bröllopspresent

    Hej. I USA finns en massa sidor (tex www.ourwishingwell.com/Pages/registryPreview) där man kan göra upp en önskelista som inte är kopplad till en specifik present eller affär. Vet ni om det finns motsvarande svenska sidor? Vi vill nämligen bara önska oss en liten donation till vår bröllopsresa.
     

  • Svar på tråden Hemsida för bröllopspresent
  • Grodpr­insens brud
    Äldre 30 Jan 13:38
    #1

    Varför inte skriva det i inbjudan då?


  • aggabr­uno
    Äldre 30 Jan 13:44
    #2

    Det tänkte jag att vi kan göra som sista utväg om det inte finns sidor som tex denna: www.honeymoonwishes.com/Honeymoon-Registry-48514.html
    Någon som vet?
     

  • Äldre 31 Jan 10:39
    #3

    Den här finns, kanske inte så snygg dock...
    presentlistan.com/

  • Äldre 31 Jan 10:47
    #4

    Med en önskelista så tänker jag ju mig att det ska finnas mer än en sak där om jag surfar dit.
    Jag vet inte hur du hade tänkt lägga upp det? Men såna där önskelistor brukar ju bestå i att man kan pricka av "det har någon köpt" och "det också".
    Hade du tänkt ha olika summor där som dom kan pricka av?

    Jag hade mycket hellre skrivit i inbjudan:
    Om du vill ge oss en gåva så blir vi väldigt glada för ett bidrag till bröllopsresan.

    (eller så skulle jag hänvisat vidare frågor till toastmastern, värden eller någons föräldrar som då också kan berätta om vad man önskar sig) 

  • aggabr­uno
    Äldre 1 Feb 11:42
    #5

    Tack för tipset!

  • Akjson
    Äldre 1 Feb 12:18
    #6

    Om ni "bara" önskar er en sak så är det ju onödigt att folk ska behöva gå in på internet för att se det. I dom inbjudningar vi fått dom senaste åren har det stått typ att vi har det mesta men vill ni ändå ge något önskar vi oss pengar till vår kommande bröllopsresa...

  • kimmyw­immy
    Äldre 2 Feb 09:25
    #7

    Vi önskar oss också "bara" bidrag till vår bröllopsresa, men har valt att speca upp hela resan så att man kan ge bidrag till en specifik del. Här finns saker som kostar mellan 70 och 1000 kr, t ex Tågbiljett till Kastrup 350 kr, Lunch i Fishermans wharf 250 kr, Hotell i Vancouver 900 kr.... Min mamma hjälper oss sedan genom att ta emot bokningar, lämna information om var man sätter in pengar, och sedan lämna över all info om vem som gett vad i samband med bröllopet. Jag tänker att man kan göra roliga och väldigt personliga tack-kort av detta sedan. Får gärna gå in och titta på: http://kimberleyochtomas.skagiftasig.se, "Önskelista". Vi var på ett bröllop där de gjorde något liknande, och som gäst var det ett kul sätt att få ge en uppskattad gåva, och samtidigt känna att man var en del av bröllopsresan.

  • Äldre 2 Feb 18:15
    #8
    kimmywimmy skrev 2013-02-02 09:25:38 följande:

    Vi önskar oss också "bara" bidrag till vår bröllopsresa, men har valt att speca upp hela resan så att man kan ge bidrag till en specifik del. Här finns saker som kostar mellan 70 och 1000 kr, t ex Tågbiljett till Kastrup 350 kr, Lunch i Fishermans wharf 250 kr, Hotell i Vancouver 900 kr.... Min mamma hjälper oss sedan genom att ta emot bokningar, lämna information om var man sätter in pengar, och sedan lämna över all info om vem som gett vad i samband med bröllopet. Jag tänker att man kan göra roliga och väldigt personliga tack-kort av detta sedan. Får gärna gå in och titta på: kimberleyochtomas.skagiftasig.se, "Önskelista". Vi var på ett bröllop där de gjorde något liknande, och som gäst var det ett kul sätt att få ge en uppskattad gåva, och samtidigt känna att man var en del av bröllopsresan.


    Superbra idé! Den vill jag nästan sno men jag undrar lite hur man kan lägga upp det. Tar din mamma emot anmälningar till bröllopet också? Vi tänkte göra det själva och hade inte riktigt tänkt att folk ska behöva sätta in pengar på konto utan om man vill ge går det bra i kuvert eller nåt. Tror du att det skulle funka? Det är supersvårt! 

    Såg att ni även hade lite saker överstrukna i listan. Gör ni det själva efterhand som folk talar om? 
  • Akjson
    Äldre 2 Feb 18:45
    #9

    Vilken bra idé ....hade oxå gärna snott den om vi visste vart vi ska resa sn men vi har inte bestämt oss...

  • Äldre 2 Feb 19:05
    #10
    kimmywimmy skrev 2013-02-02 09:25:38 följande:

    Vi önskar oss också "bara" bidrag till vår bröllopsresa, men har valt att speca upp hela resan så att man kan ge bidrag till en specifik del. Här finns saker som kostar mellan 70 och 1000 kr, t ex Tågbiljett till Kastrup 350 kr, Lunch i Fishermans wharf 250 kr, Hotell i Vancouver 900 kr.... Min mamma hjälper oss sedan genom att ta emot bokningar, lämna information om var man sätter in pengar, och sedan lämna över all info om vem som gett vad i samband med bröllopet. Jag tänker att man kan göra roliga och väldigt personliga tack-kort av detta sedan. Får gärna gå in och titta på: kimberleyochtomas.skagiftasig.se, "Önskelista". Vi var på ett bröllop där de gjorde något liknande, och som gäst var det ett kul sätt att få ge en uppskattad gåva, och samtidigt känna att man var en del av bröllopsresan.


    Måste bara säga: Vilken fin bröllopshemsida ni har! :)
  • Marjas­inus
    Äldre 3 Feb 21:47
    #11
    kimmywimmy skrev 2013-02-02 09:25:38 följande:

    Får gärna gå in och titta på: kimberleyochtomas.skagiftasig.se, "Önskelista". Vi var på ett bröllop där de gjorde något liknande, och som gäst var det ett kul sätt att få ge en uppskattad gåva, och samtidigt känna att man var en del av bröllopsresan.


    Fullständigt briljant idé. Synd bara att vi köpte resan i klumppris, all inclusive. 
  • kimmyw­immy
    Äldre 6 Feb 19:34
    #12

    Pimpim83: tack! :)


    lurigmumin: Det är klart att man kan lägga upp det utan konto! Vi tyckte bara att det blev enklast för både oss och gästerna att sätta in pengar. Jag tror säkert att en del kommer att lämna över ett kuvert med ett kort, för att ändå lämna något, men då behöver det inte vara en massa kontanter som flyter runt på själva festen. Sidan har inte varit uppe så länge, men min mamma kommer att meddela lite då och då vad som är bokat och så uppdaterar vi det efterhand på sidan. Men hon tar inte emot anmälningar till själva bröllopet, utan det gör vi själva.


    Kan förresten tipsa om minbrollopssajt.se, tyckte det var riktigt smidigt att lägga upp sidan.


     

  • Äldre 28 May 23:00
    #13

    Ytligt. Känns svårt att komma på bröllopet utan att ge något på listan, tänk om gästen har tänkt något helt annat? Tycker inte att brudparet behöver veta på kronor och ören vad gåvan kostar, känns ju bara obekvämt, precis som det gör att välja något som inte står på brudparets lusta. Jag tänker mig att man bjuder gästerna för att man vill fira dagen tillsammans med dem, inte för att de ska ge gåvor som duger för brudparet. Konstigt beteende

  • iso
    Äldre 28 May 23:10
    #14
    Anna Ingvarsson skrev 2014-05-28 23:00:02 följande:

    Ytligt. Känns svårt att komma på bröllopet utan att ge något på listan, tänk om gästen har tänkt något helt annat? Tycker inte att brudparet behöver veta på kronor och ören vad gåvan kostar, känns ju bara obekvämt, precis som det gör att välja något som inte står på brudparets lusta. Jag tänker mig att man bjuder gästerna för att man vill fira dagen tillsammans med dem, inte för att de ska ge gåvor som duger för brudparet. Konstigt beteende


    Vaddå ytligt? Vad är alternativet då? Att gästerna köper presenter som brudparet inte önskar sig och lämnar tillbaka eller aldrig använder? Självklart är det inget tvång att ha med sig present till bröllop men om man nu vill göra det så hade jag föredragit att köpa något som jag visste att brudparet faktiskt behövde och önskade sig. Jag tycker det är ett konstigt beteende att förutsätta att alla brudpar som lägger upp önskelistor gör det för att veta kostnaden på de presenter som lämnas. 
Svar på tråden Hemsida för bröllopspresent