• dellel­garin
    Äldre 28 Jan 10:54
    6617 visningar
    22 svar
    22
    6617

    Visa era väskor!

    Jag är ingen väsktjej annars och behöver verkligen hjälp med att hitta något som passar min klänning, kan ni inte bombadera med fina väskor här så vi som behöver kan få lite inspiration?

  • Svar på tråden Visa era väskor!
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 29 Jan 20:01
    #11


    Denna ska jag ha :)
  • Äldre 1 Feb 17:31
    #12

    Den här väskan ska jag ha på vårt bröllop som blir av nu i sommar. Den är från ca 50-talet och i riktigt bra skick. Jag kommer att ha en kortare klänning och de smycken av sötvattenspärlor som jag fick i julklapp av min blivande man.


  • Äldre 4 Feb 13:38
    #13

    Den här hade jag, inköpt i Norge.


  • Äldre 4 Feb 13:56
    #14
    Chicita skrev 2013-01-28 11:07:54 följande:


    Gillar verkligen färgen på din väska.
  • Äldre 4 Feb 19:26
    #15
    Fjärilen skrev 2013-02-04 13:56:09 följande:
    Gillar verkligen färgen på din väska.
    Jag kallade den för "silvergrön" men det var ingen annan som förstod vad jag menade när jag letade saker som kunde matcha i färg Flört
    Men ja jag föll för färgen. Jag hade tänkt mig vitt och silver först. Ingen färg alls. Men så såg jag det där gröna sidentyget och blev kär Solig
  • schmoc­k
    Äldre 4 Feb 19:56
    #16

    Jättefina väskor! Men jag undrar var ni har väskan under vigseln, festen, fotograferingen... Jag har då aldrig sett nån väska på nån brud vare sig irl eller på bilder Drömmer För jag vill ha en väska när jag gifter mig såklart till saker som man behöver, men det praktiska undrar jag över.

  • Äldre 4 Feb 20:06
    #17
    schmock skrev 2013-02-04 19:56:10 följande:
    Jättefina väskor! Men jag undrar var ni har väskan under vigseln, festen, fotograferingen... Jag har då aldrig sett nån väska på nån brud vare sig irl eller på bilder Drömmer För jag vill ha en väska när jag gifter mig såklart till saker som man behöver, men det praktiska undrar jag över.
    Jag hade som sagt min hängande i bältet. 
    Om jag hade haft ett "vanligt" bröllop så skulle jag inte haft en väska. Jag hade fullt upp med att ha koll på buketten annars Flört 
  • Äldre 4 Feb 20:21
    #18
    schmock skrev 2013-02-04 19:56:10 följande:
    Jättefina väskor! Men jag undrar var ni har väskan under vigseln, festen, fotograferingen... Jag har då aldrig sett nån väska på nån brud vare sig irl eller på bilder Drömmer För jag vill ha en väska när jag gifter mig såklart till saker som man behöver, men det praktiska undrar jag över.
    Jag hade ingen väska, ingen brudväska åtminstone. Hade först tänkt ha det, men icket. Kom på att varför ska jag lägga pengar på en sådan sak? Jag kommer ju ändå aldrig hålla i den. Jag använde alltså min vanliga, älskade handväska :P

    Påväg till kyrkan var det ändå ingen som såg den, sedan låg den i brudkammaren under vigseln. Efter vigseln åkte vi, jag och maken, iväg från kyrkan tillsammans och då tog tärnorna med sig min väska till där vi skulle mötas för fotografering. Sedan tog jag väskan och visst, precis när vi kom till festlokalen höll maken i väskan medan vi gick från bilen och den fastnade på en bild. Där tog min syster väskan och la undan den i festlokalen innan vi skålade osv.

    Här är den bilden där väskan var med och enda gången gästerna såg oss/mig med väskan.


    Och hur många gånger jag använde väskan under dagen? Jag tog lypsyl en gång innan vigseln, en gång före fotograferingen och sedan plockade jag upp det ur väskan innan middagen och maken fick ha det i byxfickan resten av kvällen. Sedan la jag ner alla hårnålar i väskan när vi kom upp på hotellrummet efter middagen/festen.
  • Äldre 5 Feb 10:15
    #19

    Jag älskar väskor så det är en viktigt detalj för mig. Jag kommer dessutom att ha min migränmedicin i väskan så att jag alltid har den med mig. Det är den absolut viktigaste funktionen för min väska.

  • dellel­garin
    Äldre 14 Feb 15:26
    #20
    Chicita skrev 2013-01-28 12:34:44 följande:
    Förresten bara en tanke...
    Jag läste lite fort tidigare och tyckte då att det stod att du var en väsktjej. Och jag tänkte då att du ville veta vad andra har för väskor på bröllopet bara eftersom du gillar väskor Tungan ute 

    Men jag ser ju nu att du inte brukar använda väska eller i alla fall inte är så beroende av en.
    Så varför ska du ha en väska på bröllopet?
    Du kommer antagligen inte att ha den under själva vigseln i alla fall (om du inte kör på något liknande min, så att du inte behöver hålla i den). Och under kvällen kan du lika gärna ha en påse på golvet under bordet där du sitter om du vill ha något tillgängligt.

    Är det för att du vill ha någonstans att förvara näsduken under vigseln ifall du skulle behöva den så finns det lite andra trix och tips.

    1- linda näsduken om blommornas skaft eller peta in den i själva buketten mellan blommorna där den inte syns
    2- stoppa ner den i urringningen/ BH'n
    3- Göm den helt enkelt i handen

    Satsa på en fin broderad tygnäsduk så gör det inget om den syns Glad 
    nej det är klart att jag inte måste ha en väska, och det kommer jag inte ha om jag inte hittar någon jag blir kär i :)
  • dellel­garin
    Äldre 14 Feb 15:27
    #21
    jonsar02 skrev 2013-02-01 17:31:24 följande:
    Den här väskan ska jag ha på vårt bröllop som blir av nu i sommar. Den är från ca 50-talet och i riktigt bra skick. Jag kommer att ha en kortare klänning och de smycken av sötvattenspärlor som jag fick i julklapp av min blivande man.


    Fantastisk!
  • Äldre 15 Feb 08:14
    #22
    dellelgarin skrev 2013-02-14 15:27:14 följande:
    Fantastisk!
    Tack. Jag var väldigt glad då jag hittade den på en second hand butik. Kvinnan sa att den var från ca 1950-talet och legat nedpackad på en vind under lång tid. Den kostade 150 kr och var väldigt dammig så jag fick dammsuga den när jag kom hem iofs inga problem eftersom jag blev så glad över den.
Svar på tråden Visa era väskor!