• Äldre 23 Jan 13:03
    2305 visningar
    8 svar
    8
    2305

    Det närmar sig

    Hej,


    Det spritter i kroppen på mig av glädje och jag kunde inte komma på något bättre ställe än här att dela med mig av. Vi har planerat bröllopet till och från sedan januari 2012. Vi gifter oss nu i sommar. Visst har jag vetat hela tiden att det är verklighet att vi ska gifta oss men igår kom våra beställda trycksaker hem och på fredag lägger vi inbjudningarna på lådan, så nu känner det verkligen på riktigt!


    Det här känns så himla häftigt! Nu är det inte långt kvar, bara några månader! När slog det er att ni faktiskt ska gifta er?

  • Svar på tråden Det närmar sig
  • PMB
    Äldre 23 Jan 13:37
    #1

    Det var lite samma känsla för mig. Ska gifta mig till sommaren och vi började med planering och bokning från våren 2012. Förra veckan skickade vi våra inbjudningskort och dagen efter började det med en facebook-status som pratade om kuvert med hjärtan med riktning mot min blivande. Då började jag känna av pirret av att folk hade fått inbjudningskorten och sen kom det ett sms från min syster och då blev allt på riktigt. Jag hade tänkt att jag skulle gå och lägga mig tidigt den kvällen eftersom jag behövde sömnen men det blev inte så. Hela jag var glad och lycklig över att jag skulle gifta mig och det var så verkligt inte bara något som kommer ske i framtiden. Älskar den känslan!

  • Annamo­lly
    Äldre 23 Jan 13:46
    #2

    Usch jag tycker det kanns sa galet langt kvar, fast det egentligen inte ar det! (22 Juni) Vi kan inte planera allt forran vi har varit en svang till Grekland i Februari igen och spikat allt. Sa det star valdigt stilla just nu med planeringen, det ar val darfor det kanns lite overkligt. Sedan ar inte min klanning klar heller sa jag har inte fatt hem den. Kanske nar jag far det kommer det kannas lite mer pa riktigt. Men hittills har vi knappt gjort nagot alls, kanns det som. Inte ens skickat ut inbjudningskort! 


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Äldre 23 Jan 15:26
    #3

    Jag kunde inte sova alls igår! Gick runt och bara pysslade och tittade på sakerna till bröllopet. Kände mig som ett barn den 23 december.


    Första gången jag satte på mig min klänning hemma var jag dö trött med maskara i halva ansiktet och håret på ända, men jag kände mig så vacker! Annamolly du kommer älska när den väl kommer! Ska ni gifta i er Grekland?

  • soderp­ling
    Äldre 23 Jan 15:44
    #4

     Jag vet det börjar närma sig.
    Denna vecka har jag fixat med inbjudningarna och idag la jag de sista på lådan. 

    Jag måste fortfarande hitta en lokal/resturang att ha bröllopsmiddagen på men känner mig nu mycket lugnare när jag vet att inbjudningarna ligger på brevlådan. 

    Jag gifter mig den 24/8 borligt i Sverige men det jag kallar bröllopet är 31/8 i Svenska kyrkan i Paris.

  • Annamo­lly
    Äldre 23 Jan 16:55
    #5
    jimmyojennifer skrev 2013-01-23 15:26:10 följande:

    Jag kunde inte sova alls igår! Gick runt och bara pysslade och tittade på sakerna till bröllopet. Kände mig som ett barn den 23 december.


    Första gången jag satte på mig min klänning hemma var jag dö trött med maskara i halva ansiktet och håret på ända, men jag kände mig så vacker! Annamolly du kommer älska när den väl kommer! Ska ni gifta i er Grekland?


    Ja min blivande har hela sin familj och slakt dar sa det ar enklast sa. Sedan gillar jag det grekiska vadret! Jag har provat klanningen redan, fast en 'sample' version, men dom haller pa att sy upp en efter mina matt nu. Sa jag vet att jag alskar den, men jag har den inte hemma an, sa det kanns anda lite overkligt! Glad Ikvall ska vi designa invites. Min fastman textade och sa att vi borde ta tag i det idag. Han verkar ha last mina tankar! 
    2013.06.22 Samos, Grekland
  • PiaB
    Äldre 23 Jan 17:06
    #6

    För mig gick det nog upp på riktigt efter nyår. När jag kunde tänka "vi ska gifta oss i år". Och jag har en nedräknare och när det blev under 200 dagar kvar kändes det stort


  • Doofie
    Äldre 23 Jan 17:36
    #7

    Jag tror vi både insåg det på nyårsafton. Ganska sent.. med tanke på att vi gifter oss om EXAKT en månad idag ;) Men det blev verkligen: SHIT! det är ju på riktigt!
    Går hela tiden runt med en viss otålighet i kroppen nu för tiden ;) En typ av rastlöshet och frustration som jag inte riktigt kan sätta fingert på :P Men då har jag ju bara EN månad kvar också.. (det är verkligen helt galet!)


  • Äldre 24 Jan 07:53
    #8
    Doofie skrev 2013-01-23 17:36:11 följande:
    Jag tror vi både insåg det på nyårsafton. Ganska sent.. med tanke på att vi gifter oss om EXAKT en månad idag ;) Men det blev verkligen: SHIT! det är ju på riktigt!
    Går hela tiden runt med en viss otålighet i kroppen nu för tiden ;) En typ av rastlöshet och frustration som jag inte riktigt kan sätta fingert på :P Men då har jag ju bara EN månad kvar också.. (det är verkligen helt galet!)
    Bara en månad kvar? Åh så härligt! Jag hoppas ni får en underbar dag!
Svar på tråden Det närmar sig