• Äldre 22 Jan 23:16
    2154 visningar
    3 svar
    3
    2154

    Norrköpings svar på Burtonesque (långt)

    Det har gått några veckor sedan vi gifte oss, den 12e december 2012. Och nu så sitter jag och lyssnar på spellistan som vi hade till middagen. Den börjar fint med Main Titles av Corpse bride soundtracket och fortsätter sedan med Moon Dance av samma skiva, Vitamin string quartets version av This is Halloween och fortsätter sen i samma anda och bli mer och mer blandat av Queen, thin lizzy, Nightmare revisited albumet, kim larsen och adele. Iochmed alla skriverier om just temabröllop så jag känner att ikväll är en bra kväll att låta er nyfikna få veta hur vi fick till vårat Tim burton med corpse bride tema.

    Okej, ärligt talat, vi hade säkert kunna få ihop det med temat mycket bättre än vad det faktiskt blev, men i likhet med så mycket annat så är det en kostnadsfråga. Men det här var vad vi kunde knåpa ihop och mycket är tack till Er här på forumet med era inspirationsbilder och tips.

     





    Var och rensade ut en gammal lokal som tillhör makens familj och hittade en över 100 år gammal bibel. Jag gick och värderade den men den var inte värd någonting så jag bestämde mig för att den får vara med på bröllopet i en annan form. Så jag lärde mig lite origami och vek en massa askar, hittade ett band som matchade killarnas slipsar och tärnornas fjädrar, slängde i lite silvrigt silkespapper och gick och specialbeställde praliner hos en duktig chokladmakare som finns här i norrköping och serverade dessa ihop med kaffe och avec. Pralinerna ovanför är sockerfria varianter som jag fick beställa utifrån.


    Ja, på tal om origami, Dom här vek jag också och hade till bordsdekorationerna.

    Bordsdekorationerna ja, Vi hade en inre bild av ett skruvat dött träd att ha på borden med en blandning av origamiblommor och levande blommor klättrandes/hängandes ifrån dessa träd med ljus nere vid basen. Coola blev dom, men om jag någonsin ska göra om dom så blir det inte gratis.

    Men här kommer en bildserie om hur vi färgade och byggde ihop dessa träd och krukorna. Märk väl att vi hade inte alla delarna när projektet startade, vilket resulterade i att dom föll när dom ställdes på borden kvällen innan dagen D. Men med överblivna dukar, fästningsmaterial och spånplatta så löste det sig tillslut. Så ni som funderar på att göra detta. Tänk på att basen av en sådan hög konstruktion kräver även vidd, inte bara tyngd vilket vi trodde att det bara behövdes. Och låt er inte luras av att dom står stabilt hemma på golvet.... -.-




  • Svar på tråden Norrköpings svar på Burtonesque (långt)
  • Äldre 22 Jan 23:40
    #1

    Fortsättning på inlägget;









    Färdiga träd, ståendes stabilt på borden klockan 12 på natten innan dagen B.

    Då jag är bartender sedan flera år tillbaka så var just dricka viktigt, så hotellet hade en asbra bartendernörd till vårat förfogande där han och jag komponerade ihop en lista och som jag printade ut hemma.



    Vi fixade även svarta dukar, cognacsglas att ha flytljus i, cigarrer, drinkbiljetter, toakorg, fjärilar och bordstavlan. Så här blev det.


    Bordstavlan valde vi att rita av våra bilder på borden istället för siffror, vi har tur som har en konstnär bland vännerna.













    Musiklistan fnulade vi på ett bra tag, just för att folk skulle få den rätta stämningen när dom kom in genom dörrarna. Funkade jättebra, men om ni också använder spotify så glöm inte bort att ändra till offlinemode...Vi glömde det och min mor och andra hittade den och ändrade till melodifestivalhits....Det är skillnad mellan In flames och Herrys.

    Ja just det ja, Vigselplatsen! 1700-tals byggnad med vackra väggmålningar och ljuskronor, gick in till queen find me somebody to love.


    Detta blev mest ett bildinlägg, en vacker dag så berättar jag hur det var genom hela dagen, men visst det var nervöst, incidenter, gråt och bakom kulisserna misstag. Men det spelade ingen roll, vi är numera gifta och kommit tillbaka in i den sköna vardagslunken. Men visst vi hade riktigt kul också.

    Poss Haj
    Marie
  • Alylly­ra
    Äldre 23 Jan 09:22
    #2

    Åh, vad roligt att se!

    Älskar Burton och hans stil, det är så mysigt och lite skrämmande på samma gång tycker jag. Ni har verkligen fått det superfint, mycket små, roliga detaljer som har fått komma med (fjärilarna gillade jag). Grattis, grattis! 

  • Modify
    Äldre 6 Aug 10:19
    #3

    Otroligt snyggt och genomarbetat!

Svar på tråden Norrköpings svar på Burtonesque (långt)