• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    294015 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    294015

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 2 Aug 08:44

    Vilken fin klänning Ankan! & grattis till er som redan gift er! Glad

    Har beställt brudbukett nu. Det här blev min inspirationsbild (förutom att den gräddfärgade småblommiga saken längt upp till höger inte finns nu men hon skulle ta nåt annat istället). Enda bilden jag hittade som passar mig, klänningen och smycken. Glad att jag hittade den.


    På lördag är det dags, allt runtomkring är klart nu (provsminkning idag). Har dock åkt på en rejäl sommarförkylning som jag hoppas ska hinna lugna sig innan dess (vore trevligt att kunna stå upp och även kunna prata). Men den som lever får se. Cool

  • Äldre 2 Aug 08:52

    Ska inte hålla tal, och det tror jag inte heller nån annan kommer göra. Fast vi har ett litet borgerligt bröllop men tre vänner som vittnen. Picknick i en park och restaurang på kvällen, så jag tror inte de kommer hitta på nåt sånt.

    Funderar dock på att läsa upp texten till Brobergs "Båtlåt", alternativt spela den (beroende på om förkylningen släpper så pass att jag kan börja prata igen).

  • Äldre 2 Aug 16:58
    JonnaAndre skrev 2016-08-01 10:43:35 följande:

    Sitter och filar på mitt tal till min blivande man.

    Hur många av er ska hålla tal till er blivande eller har gjort det?

    Vad skriver ni?  Hur mycket ska man säga? (Tycker det är jobbigt att prata inför måna människor)


    Jag gav min man secret box foto som en kompis som är hobby fotograf tog på mig. En del lättklädda men många med lite finare kläder

    Skrev ett brev på ca 2 a 4 om vad han betyder för mig blev mkt mer personligt och bättre än att hålla tal

    Av fotona beställede jag en fotobok o på insidan skrev jag ner mina löfte till han. Vi skrev egna

    Sen så sa jag mer än det jag skrev
  • Äldre 2 Aug 17:07

    Jag har lagt upp ngr av bilderna från secret box i ett inlägg för flera månader sen men här kommer ngr igen.. det är något jag verkligen rekommenderar alla att göra. Och man behöver ju inte visa mer än det man är bekväm med

  • Ankan
    Äldre 5 Aug 08:17

    imorgon är det dags! Vi fick tillträde till lokalen igår och har redan börjat sätta upp bord och lite av dekorationen, men det mesta görs idag, jag hoppas vi hinner med allt utan att stressa. Vädret ser tyvärr inte alls bra ut just nu, känns som om vår önskan att hålla det mesta utomhus inte riktigt blir av. men vi får se imorgon :)

    Jag kommer inte hålla ett tal till min kille, vi känner att vi säger det viktiga till varandra privat. Vi kommer dock tillsammans hålla ett litet välkomsttal där vi kör en liten presentationsrunda.
    Lycka till alla andra som gifter sig imorgon!

  • Äldre 5 Aug 17:37
    Ankan skrev 2016-08-05 08:17:46 följande:

    imorgon är det dags! Vi fick tillträde till lokalen igår och har redan börjat sätta upp bord och lite av dekorationen, men det mesta görs idag, jag hoppas vi hinner med allt utan att stressa. Vädret ser tyvärr inte alls bra ut just nu, känns som om vår önskan att hålla det mesta utomhus inte riktigt blir av. men vi får se imorgon :)

    Jag kommer inte hålla ett tal till min kille, vi känner att vi säger det viktiga till varandra privat. Vi kommer dock tillsammans hålla ett litet välkomsttal där vi kör en liten presentationsrunda.
    Lycka till alla andra som gifter sig imorgon!


    Precis, imorgon! Solig Allt som kan förberedas är klart (bara småsaker kvar, som att packa picknicksaker och sånt som vi ska ha med). Vädret verkar samarbeta här i Skåne, dock verkar det bli lite kyligt (men hellre det än ösregn eller ännu värre: 30 grader och gassande sol). Snart, snart, snart. Skrattande
  • Äldre 5 Aug 21:15

    Lycka till imorgon och njuuuiut varje sekund av dagen. Stressa inte upp er över små detaljer och låt andra sköta allt det praktiska. Snart är ni gifta

    Stoooort lycka till

  • Äldre 8 Aug 09:38
    Strassbruden2016 skrev 2016-08-05 21:15:46 följande:

    Lycka till imorgon och njuuuiut varje sekund av dagen. Stressa inte upp er över små detaljer och låt andra sköta allt det praktiska. Snart är ni gifta

    Stoooort lycka till


    Tack! {#emotions_dlg.flower}

    Hade en helt fantastisk dag. Solig På det stora hela så gick allt som planerat. Lite regn men det gjorde inget, för då kunde vi sitta inne och ha picknick där istället (varmare och mer avskilt). Tiden gick så fort men åh vad underbart det var. Nu får jag ha vigselringen på och håller på att göra i ordning "vi-har-gift-oss-kort" som ska skickas till de närmaste innan det blir helt offentligt överallt.
  • Anonym (Liten­)
    Äldre 8 Aug 12:50

    Gick hastigt och lustigt från att vara brud 2018 till brud 2016. I helgen bestämde vi oss för att slopa alla förväntningar och en fest vi enbart skulle ha för våra familjers skull till förmån för något som passar oss bättre. Så på nyårsafton i år gifter vi oss i stadshuset med två nära vänner som vittnen innan vi tar en kväll på tu man hand och firar.

    Någon annan som gifter sig under hösten/vintern eller kommer tråden att dö ut efter sommaren?

  • Anonym (Nyårs­tjej)
    Äldre 14 Aug 09:30
    Anonym (Liten) skrev 2016-08-08 12:50:41 följande:

    Gick hastigt och lustigt från att vara brud 2018 till brud 2016. I helgen bestämde vi oss för att slopa alla förväntningar och en fest vi enbart skulle ha för våra familjers skull till förmån för något som passar oss bättre. Så på nyårsafton i år gifter vi oss i stadshuset med två nära vänner som vittnen innan vi tar en kväll på tu man hand och firar.

    Någon annan som gifter sig under hösten/vintern eller kommer tråden att dö ut efter sommaren?


    Häärligt! Vi ska gifta oss på ny år också! Så nu börjar det verkligen bli dags att bocka av lite mer på TO DO listan ;) bröllopsresa, hotellnatt hemma i samband med festen, festlokalen och kapell är bokat. Och i veckan provade jag klänningar med min mamma. Nästa vecka ska jag prova om favoriterna med min ena tärna. Hur går det för er med planeringen?

    Ni som redan gift er. Kan ni inte lägga upp bilder på era dukningar?
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)