• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    295557 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    295557

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 12 Jul 17:29

    Hej! Jag har sett i tidigare meddelanden här på bröllopstorget att några har haft sin bröllopsfest på Ölsboda herrgård. Hur har ni kommit i kontakt med ägarna för att boka? Jag hittar inget nr någonstans så vore tacksam för om ni kunde dela med er om ni har det. :)

    Mvh

    S

  • Äldre 14 Jul 01:09
    Tiiko skrev 2016-07-05 23:06:07 följande:

    A

    Har oxå köpt en jäkla massa pompoms och sen också en massa ljuslyktor i glas som jag ska lägga batteriljus i som ska hänga över mitten på lokalen.

    Kom oxå att tänka på upphängningen. Vi funderar på att dra fiskelinor (eftersom dom inte syns) lite kors och tvärs några meter upp och sen hänga ner pompomsen och lyktorna från linorna i satinband som jag beställt på nätet :)


    Haha, vad bra! För det var exakt vad jag kom på direkt efter att jag postat. :D Sitter och gör egna pompoms så jag knyter dom också med fiskelina. Köpte 200 meter fiskelina och några slags små sugproppar med krok på som man kan sätta fast på väggen.

    Men jag tror jag blev lite överambitiös i hur många pompoms vi behöver, och det tar ju dessutom år och dar att göra.. Har dryga veckan på mig, gifter oss nästa fredag och är bara ledig nu på fredag och på tisdag nästa vecka.. Jobbar man dessutom så konstiga tider som jag gör så blir det inte så mycket tid över men jag kämpar på och svär över mina idéer under tiden. ;D
  • Äldre 19 Jul 09:06

    18 dagar kvar nu för oss! Solig

    Hur går det för er i planeringen? Själv velar jag lite angående bukett men det ska jag nog försöka beställa idag. En vit enklare variant lutar det åt (så det passar med klänning och smycken). Hur har ni tänkt när ni bestämt blommor?

  • Ankan
    Äldre 19 Jul 09:29
    Ayla skrev 2016-07-19 09:06:07 följande:

    18 dagar kvar nu för oss! Solig

    Hur går det för er i planeringen? Själv velar jag lite angående bukett men det ska jag nog försöka beställa idag. En vit enklare variant lutar det åt (så det passar med klänning och smycken). Hur har ni tänkt när ni bestämt blommor?


    18 dager för oss också :) har också beställt blombukett häromdagen. Min ska innehålla våra bröllopsfärger (blått, grönt och orange) samt vita blommor, den ska inte vara för stor och lite spretig. Tror det blir bra! Har även haft provuppsättning igår och det blir riktigt snyggt.
    Nu är det några små detaljer kvar att fixa, men det mesta är klart.
  • Äldre 19 Jul 11:24
    Ayla skrev 2016-07-19 09:06:07 följande:

    18 dagar kvar nu för oss!

    Hur går det för er i planeringen? Själv velar jag lite angående bukett men det ska jag nog försöka beställa idag. En vit enklare variant lutar det åt (så det passar med klänning och smycken). Hur har ni tänkt när ni bestämt blommor?


    Jag älskar nejlikor och ville ha det i min brudbukett trots att många hade synpunkter på att det enligt de är begravningsblommor men då påpeka min man som är präst som haft många begravningar att rosor är vanligare i sorgebuketter.

    Hade lite olika idéer hur jag ville ha den men när jag hitta de vita strutsfjädrarna så föll allt på plats

    Tärnas bukett o brudnäbben var bara nejlikor o fjädrar

    Vad jag lärde mig under planeringen var att inte lyssna på allas sk goda råd utan köra på det som jag ville ha

  • Äldre 19 Jul 12:54
    Ayla skrev 2016-07-19 09:06:07 följande:

    18 dagar kvar nu för oss! Solig

    Hur går det för er i planeringen? Själv velar jag lite angående bukett men det ska jag nog försöka beställa idag. En vit enklare variant lutar det åt (så det passar med klänning och smycken). Hur har ni tänkt när ni bestämt blommor?


    18 dagar kvar för oss med! Då har jag och blivande mannen varit ihop i 5 år, på dagen, så vi tyckte det var ett perfekt tillfälle att slå till! 
    Vi har lite praktiska saker kvar, skriva ut lite saker, och planera det sista. 
    Jag kommer ha en bukett med vita rosor, och lite grönt i, då vi har färgtemat grönt. 
    Längtar så otroligt mycket!Skrattande
  • Äldre 21 Jul 21:11

    hindersprövningsintyget och vigselintyget kom idag :D
    nästa vecka väntar vigselsamtal med vår fantastiska präst

  • Äldre 23 Jul 00:48

    Imorgon är det dags! Har satt ihop alla blombuketter och dukat borden. Maten är klar. Det mesta är klart!! Pirrigt!

  • Äldre 23 Jul 00:53
    Virvlande skrev 2016-07-23 00:48:39 följande:

    Imorgon är det dags! Har satt ihop alla blombuketter och dukat borden. Maten är klar. Det mesta är klart!! Pirrigt!


    Lycka till och njuuut,, dagen går för fort
  • Ankan
    Äldre 25 Jul 07:30
    Virvlande skrev 2016-07-23 00:48:39 följande:

    Imorgon är det dags! Har satt ihop alla blombuketter och dukat borden. Maten är klar. Det mesta är klart!! Pirrigt!


    Grattis! Då är du gift nu! Hoppas du hade en fantastisk dag!
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)