• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    294024 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    294024

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 4 Jul 05:14

    Jag har ju haft en vision av ett skaplig gäng med pompoms hängandes från taket i lokalen för att få lite najsigare känsla. Men nu inser jag att jag inte funderat på hur sjutton jag ska hänga upp dom, det sitter ju inte direkt ett gäng krokar i taket.. Någon annan som har haft pompoms och hur har ni löst det isf?

  • Äldre 4 Jul 11:08
    Hej! 

    På lördag är det dags för min tur att bli fru. Vi har planerat bröllopet sedan förra sommaren och äntligen är det dags för oss! Vi knåpade ihop vårt kyrkoprogram igårkväll, klänningen hänger hemma, jag panikbeställde en ny förlovningsring till mig igår 5 min innan butiken stängde (som thank god skulle komma på fredag - vi hade bestämt att vi bara skulle ha våra nya vigselringar men jag ångrade mig, 6 dagar innan) och på onsdag får vi komma till lokalen som är Ölsboda herrgård i Värmland och börja göra iordning. Nu börjar det bli pirrigt. Min blombukett ska gå i alla möjliga färger, bland annat olika nyanser av rosa, vinrött, grönt, vitt och pastell-lila ev, oklart exakt vad det blir, jag gav floristen lite fria händer och visade egentligen bara en inspirationbild. Ett krav hade jag, att den skulle innehålla eukalyptus. Nu håller vi tummarna för fint väder på lördag! 
  • Äldre 4 Jul 12:42
    LinaJo skrev 2016-07-04 11:08:16 följande:

    Hej! På lördag är det dags för min tur att bli fru. Vi har planerat bröllopet sedan förra sommaren och äntligen är det dags för oss! Vi knåpade ihop vårt kyrkoprogram igårkväll, klänningen hänger hemma, jag panikbeställde en ny förlovningsring till mig igår 5 min innan butiken stängde (som thank god skulle komma på fredag - vi hade bestämt att vi bara skulle ha våra nya vigselringar men jag ångrade mig, 6 dagar innan) och på onsdag får vi komma till lokalen som är Ölsboda herrgård i Värmland och börja göra iordning. Nu börjar det bli pirrigt. Min blombukett ska gå i alla möjliga färger, bland annat olika nyanser av rosa, vinrött, grönt, vitt och pastell-lila ev, oklart exakt vad det blir, jag gav floristen lite fria händer och visade egentligen bara en inspirationbild. Ett krav hade jag, att den skulle innehålla eukalyptus. Nu håller vi tummarna för fint väder på lördag! 


    Åhh underbar,, se nu till att inte stressa ihjäl er kvällen innan vi satte en sluttid med när vi skulle vara klara med allt, allt som ej var klart då fick vi helt enkelt strunta i... Vi höll det ganska bra drog bara över en halvtimme men vi hade ändå ett mål när vi börja med alla dekorationer osv Lycka till o njut varje mi,, tiden går sååå fort
  • Äldre 4 Jul 15:56
    Strassbruden2016 skrev 2016-07-04 12:42:49 följande:
    Åhh underbar,, se nu till att inte stressa ihjäl er kvällen innan vi satte en sluttid med när vi skulle vara klara med allt, allt som ej var klart då fick vi helt enkelt strunta i... Vi höll det ganska bra drog bara över en halvtimme men vi hade ändå ett mål när vi börja med alla dekorationer osv Lycka till o njut varje mi,, tiden går sååå fort
    Tack för tipset! Vi tänkte försöka göra klart allt på torsdagen faktiskt och i stort sett bara åka dit med blommor på fredagen, hoppas vi kan klara oss på det. Vi har tänkt hitta på något ihop på fredag, käka lunch, åka och ta ett dopp eller så, bara ta det lugnt och njuta lite :) ja jag kan tänka mig att tiden bara swischar förbi!
  • Äldre 5 Jul 23:06

    A


    Annahoj90 skrev 2016-07-04 05:14:28 följande:

    Jag har ju haft en vision av ett skaplig gäng med pompoms hängandes från taket i lokalen för att få lite najsigare känsla. Men nu inser jag att jag inte funderat på hur sjutton jag ska hänga upp dom, det sitter ju inte direkt ett gäng krokar i taket.. Någon annan som har haft pompoms och hur har ni löst det isf?


    Har oxå köpt en jäkla massa pompoms och sen också en massa ljuslyktor i glas som jag ska lägga batteriljus i som ska hänga över mitten på lokalen.

    Kom oxå att tänka på upphängningen. Vi funderar på att dra fiskelinor (eftersom dom inte syns) lite kors och tvärs några meter upp och sen hänga ner pompomsen och lyktorna från linorna i satinband som jag beställt på nätet :)
  • Äldre 6 Jul 11:11

    Jag sitter och gör vigselprogram och har valt ingångsmusik, psalmer och vad vår sångerska ska sjunga. Men jag vet inte vad jag ska ha för sång/låt när vi går ut.

    Vad har ni andra för utgångsmusik?

  • Äldre 6 Jul 11:39
    Tiiko skrev 2016-07-05 23:06:07 följande:

    A


    Har oxå köpt en jäkla massa pompoms och sen också en massa ljuslyktor i glas som jag ska lägga batteriljus i som ska hänga över mitten på lokalen.

    Kom oxå att tänka på upphängningen. Vi funderar på att dra fiskelinor (eftersom dom inte syns) lite kors och tvärs några meter upp och sen hänga ner pompomsen och lyktorna från linorna i satinband som jag beställt på nätet :)
    Ett tips är att kolla branskyddsreglerna som gäller för lokalen. Är inte överallt man får hänga upp brandfaliga saker i taken just för att det ökar riskerna om det skulle börja brinna.

    (Jag hoppas självklart att ingen ska behöva råka ut för något sådant.)
  • Äldre 6 Jul 12:51
    JonnaAndre skrev 2016-07-06 11:11:20 följande:

    Jag sitter och gör vigselprogram och har valt ingångsmusik, psalmer och vad vår sångerska ska sjunga. Men jag vet inte vad jag ska ha för sång/låt när vi går ut.

    Vad har ni andra för utgångsmusik?


    Vi gick in till frost let it go och ut till over the rainbow.

    Kolla med den som ska spela vad den kan spela, inte alla som har tiden att lära sig ngt nytt, eller vill de veta det i god tid . och ibland kan de har bra tips o idéer
  • Ankan
    Äldre 6 Jul 12:59
    JonnaAndre skrev 2016-07-06 11:11:20 följande:

    Jag sitter och gör vigselprogram och har valt ingångsmusik, psalmer och vad vår sångerska ska sjunga. Men jag vet inte vad jag ska ha för sång/låt när vi går ut.

    Vad har ni andra för utgångsmusik?


    Vi vet inte heller än vad det blir exakt, en vän till oss spelar de låtarna och vi har inte fått tag på honom nu när vi vill bestämma det. Vi själv har faktiskt inga speciella önskemål (vi har däremot bestämt två låtar som min moster sjunger under vigseln) så vi låter honom föreslå något och hoppas att vi gillar det. Lycka till!
  • Äldre 6 Jul 20:08

    Vi tänker gå ut till Rid över skog från Ronja Rövardotter. Ett tips är att gå in på kyrkomusik.se, där kan man lyssna på många olika låtar på orgel.

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)