• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    294058 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    294058

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 15 Dec 13:59
    Tingeling89 skrev 2015-12-15 11:48:39 följande:
    Det var verkligen smidigt med Skatteverket. Trodde jag aldrig att det skulle vara Glad Fast det gäller förstås att man kommer ihåg att fylla i allt. Vi var smara nog att glömma det i första vända. Tyckte det var uppenbart att vi inte var släkt tydligen Flört
    Haha eller hur? Glad När jag berättade till mamma att vi fått tillbaka hindersprövningen sa jag "Det var ju skönt att få bekräftat att vi inte är släkt eller redan gift med någon annan" Svaret jag fick var: "Är du säker...? Har ni släktforskat?" Tydligen så är mina föräldrar släkt på vääääldigt långt håll Flört 
  • Äldre 15 Dec 19:24

    Har hämtat ut min ring idag, och jag är SÅ nöjd med den! Jag tror jag är mer kär i den än i min sambo just nu :P
    nu dröjer det bara tills september innan jag får ha på mig den...

  • Äldre 15 Dec 20:01

    Hämtade ut min ring i lördags med. 
    SÅ nöjd! Bara 6.5v kvar ca.....

  • Äldre 16 Dec 08:16
    augusti skrev 2015-12-15 20:01:57 följande:

    Hämtade ut min ring i lördags med. 
    SÅ nöjd! Bara 6.5v kvar ca.....


    Min ring ligger hemma hos mamma och pappa och väntar! På lördag får jag äntligen testa den Glad Längtar, längtar!
    Augusti - så fin ring! Är den specialtillverkad eller vilket märke är den?

  • Äldre 16 Dec 09:44
    augusti skrev 2015-12-15 20:01:57 följande:

    Hämtade ut min ring i lördags med. 
    SÅ nöjd! Bara 6.5v kvar ca.....


    Åh vad fin!

    Helt sjukt att det bara är 6, 5 vecka kvar!!! Känns som jag har tretton olika känslor åt alla olika håll Tungan ute tur att vi har julen att distrahera oss med. Plus att ledigheten blir behövlig så man hinner preppa. Ska ägna hela julen åt bordsplacering och festhäfte.
  • Äldre 16 Dec 13:33
    Tingeling89 skrev 2015-12-16 09:44:40 följande:

    Åh vad fin!

    Helt sjukt att det bara är 6, 5 vecka kvar!!! Känns som jag har tretton olika känslor åt alla olika håll tur att vi har julen att distrahera oss med. Plus att ledigheten blir behövlig så man hinner preppa. Ska ägna hela julen åt bordsplacering och festhäfte.


    tack:)

    Ja de 6,5veckorna kommer gå sååå fort.

    Vi har redan gjort bordsplacering. Det gick jätte fort men vi har också bara 31pers med oss själva så :) festhäfte blir det inget för oss. Orkar inte helt enkelt haha

    Sen som du säger e det juloch nyår och sen fyller mamma år och sen fyller jag pr och sen är det bröllop, så jag hinner tänka på massa annat istället ;)

    Snart e vi gifta iaf!
  • Äldre 16 Dec 15:46
    augusti skrev 2015-12-16 13:33:08 följande:
    tack:)

    Ja de 6,5veckorna kommer gå sååå fort.

    Vi har redan gjort bordsplacering. Det gick jätte fort men vi har också bara 31pers med oss själva så :) festhäfte blir det inget för oss. Orkar inte helt enkelt haha

    Sen som du säger e det juloch nyår och sen fyller mamma år och sen fyller jag pr och sen är det bröllop, så jag hinner tänka på massa annat istället ;)

    Snart e vi gifta iaf!
    JAAAA! Så taggad Glad

    Jag har gjort ett väldigt enkelt festhäfte efter en mall jag hittade. Känner mig ganska nöjd. Mest till för de som inte orkar bara sitta och vänta för att vissa alltid ska käka tre portioner.
  • Äldre 18 Dec 12:41

    Nu har vi bara typ 40 dagar kvar. Fick missfall för ca 1.5 vecka sen och veckan innan dess drabbades min blivande av en tia attack o har legat på sjukhuset... nu har han körförbud till precis veckan innan bröllopet.. så just nu har jag tappat all gnista kring bröllopet... min ena syster hoppade av sitt tärnuppdrag i tisdags... varken hon eller hennes barn kommer gå med i brudföljet... känns lagom roligt... dock är min andra syster fortf tärna o min dotter ska vara brudnäbb.. just nu har vi sagt vi inte ska fixa mer kring bröllopet förrän efter nyår..

  • Äldre 18 Dec 12:57
    Strassbruden2016 skrev 2015-12-18 12:41:28 följande:

    Nu har vi bara typ 40 dagar kvar. Fick missfall för ca 1.5 vecka sen och veckan innan dess drabbades min blivande av en tia attack o har legat på sjukhuset... nu har han körförbud till precis veckan innan bröllopet.. så just nu har jag tappat all gnista kring bröllopet... min ena syster hoppade av sitt tärnuppdrag i tisdags... varken hon eller hennes barn kommer gå med i brudföljet... känns lagom roligt... dock är min andra syster fortf tärna o min dotter ska vara brudnäbb.. just nu har vi sagt vi inte ska fixa mer kring bröllopet förrän efter nyår..


    Vad tråkigt! Det var verkligen inte roligt att höra. Hoppas du kan fokusera på det roliga som finns kvar och njuta lite av julen.

    Hoppas det känns bättre snart.
  • Anonym (liona­)
    Äldre 4 Jan 13:37

    Hej jag och min man ska gifta oss i maj! jag har aldrig varit den där tjejen som har drömt om att gift mig och vet inget om bröllop faktiskt. Har läst runt här för att se hur allt fungerar o det hela blev rätt överväldigande! Det är såååå mycket mer än jag trodde i början haha. Så om någon vill ge mig lite tips skulle de uppskattas :). vi ska gifta oss borgligt.

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)