• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    295612 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    295612

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 25 Nov 14:59
    eldima skrev 2015-11-25 13:44:33 följande:

    Här är klänning fixad (ska måttas och beställas i feb), präst och kapell bokad.

    Har börjat designa inbjudningarna så smått, men de ska inte skickas förrän i april så det borde jag hinna :)

    Det som känns svårast just nu är att hitta mannens kläder...

    Han vill ha lite 30-tals stuk och det är väldigt svårt att hitta... :O Så där lutar det åt att få någon att sy upp hans kostym.


    Hm 30 tals kostym? Det låter svårt att hitta. Kanske på second hand eller så?

    Annars kanske han kan ha någon detalj eller så i 30tals tema?
  • Äldre 27 Nov 14:39
    augusti skrev 2015-11-25 14:56:36 följande:
    I know!!! Jag e typ... Avundsjuk på mig själv haha

    Det är hans föräldrars present till oss, vi har haft några svåra år bakom oss så det här lyfter verkligen. Vi älskar musikalen:)
    Men guuud, lyllos!!!! Skrattande
  • Äldre 1 Dec 08:11
    +1

    Puh nu har fotografen äntligen hört av sig och vi ska träffas när vi åker hem över jul Glad

    I helgen åkte vi upp till norr en snabbis. Jag fick för mig att prova klänningen eftersom jag inte testat den alls. Gissa om jag fick panik när vi knappt fick igen dragkedjan! Hjälp! Som tur var skulle jag ändå förbi butiken för att kolla om de hade skor samt en päls att hyra. Tjejen i butiken  lugnade mig direkt med att den här modellen har ganska mycket tyg i sidorna så den ska inte vara några problem att ta ut några centimeter. Vilken lättnad! Så helgen blev riktigt bra efter det. Skor, päls och vigselring = check!

  • Äldre 1 Dec 12:39

    Hej!

    Ny här på forumet :)

    Vi planerar borglig vigsel ngnstans i Lysekil, juni 2016.

    Ngn som har tips om plats, fotograf, hår & makeup sant ngt bra ställe att äta. Blir en intim vigsel med vi & barnen samt 4 vänner.

  • Äldre 1 Dec 15:10

    Så kul att det finns så många som planerar bröllop 2016, jag som känt mig så tidig i min planering Glad


    Vi har alla de stora sakerna bokade som datum, plats, vigselförrättare, catering, fotograf mm. Vi gifter oss borgerligt i Småland, Torsås på min mammas tomt vid vattnet den 20e augusti 2016. "Save the date"-korten skickas på posten idag och min första klänningsprovning är i Januari OskyldigSkrattandeSkrattande SÅ KUL!


    Nu är det småsaker som ska fixas och nästa steg att hitta/boka sminkning och frisör. Jag tycker detta är jättesvårt då jag inte känner folk i Torsås. Jag har googlat men inte hittat något än - skulle uppskatta så mycket om någon kunde tipsa om något!! 


    Jag läser-och hämtar gääärna inspiration från bloggar!!


    Man kan självklart  följa allt kring mitt bröllop i min blogg: alicesdagbok.forme.se/


     


    /Alice, 22år Stockholm

  • Äldre 1 Dec 20:52

    köpte klänningen i helgen, SÅ nöjd! den var inte den jag hade tänkt från början, men den var så fin och satt så bra att jag inte ens ville pröva den andra jag hade valt ut att prova på samma ställe!(klänning nr6, butik nr2)

    ska få hämta min vigselring nästa vecka

    kvar är mat, men det är ett senare problem helt enkelt

    kläder: check, lokal: check, kyrka: check, präst: check, inbjudningar: påbörjade

    och just det, vi ska berätta för mina föräldrar i helgen troligtvis...

  • Äldre 4 Dec 10:25

    Vad kul att se att det trillar in fler med sikte på bröllop nästa år. jag vet att det är några fler än jag som kommer ha det ganska tidigt. Någon som haft/fått sin möhippa än? Jag blev själv överraskad i helgen och det är en dag jag inte kommer glömma i första taget Skrattande

  • Äldre 4 Dec 21:20

    Hejsan! Ny i tråden, medlem sen ett halvår men har varit lite inaktiv och inte kommit in helt i planeringen förrän nu. Vi gifter oss den 17 september 2016 på Rödön utanför Östersund.

    Jag har börjat förbereda dekorationer, favors, köpt min klänning och västar till barnen, beställt skor från Hoga-klackar.com som jag säkert är blåst på ????????, bokat kyrka och lokal. Bara resten kvar ???? Nu ska jag läsa vidare i tråden och se hur långt ni andra kommit och om jag missat något viktigt. Hur långt innan skickar ni ut era inbjudningar? ????

  • Äldre 4 Dec 21:25

    Alla frågetecken var telefonens smiles, men man lär så länge man lever

  • Äldre 6 Dec 15:13

    Har ni planerat någon bröllopsresa? Vi har börjat kolla runt endel. Just nu är New york väldigt lockande! Vi var där förra året med hela familjen + mina föräldrar och syskon.

    Den här gången kommer vi åka själva en vecka medan barnen får ha det mysigt med mormor istället. Det vi tänker på är priset..så dyrt!

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)