• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    296294 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    296294

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 6 Nov 08:47

    Skor skor skor...beroende om det blir snö, slask eller torrt så har jag lite olika alternativ, men tror ganska bestämt på platta skor på festen, jag vill ju kunna dansa hela natten lång :)

    Converse idén var bra !

    Beställt inbjudningar nu. Kommer nästa vecka, alla som är bjudna vet redan om att det vankas bröllop 30 januari så vi skickar ganska sent, men enligt vett och etikett är en månad i förskott lagom för ett litet bröllop under 30 gäster tydligen, så vi är ändå ute i god tid.

    Var och skulle köpa min ring på kaplans också, men den var så stor att de inte vågade ta in den så mkt som behövdes, så fick beställa en helt ny. Nästan 2000kr dyrare, tråkigt men men, det är inte det värsta.

    Häromdagen gjorde jag en jätte tabbe när jag stod vid handfatet och skulle ta av min förlovningsring, som ramlar ner i handfatet, studsar på väggen och in i hålet där vatten rinner av när det blir för mkt. Tog isär hela handfatet och letade med piprensare och ficklampa men den är helt borta. Åkte nog ner hela vägen i avloppet, så det känns skit ledsamt.

    Skickat iväg hindersprövning och namnbyte och bu måste jag bara hitta någon som kan korta av min klänning snyggt.

    Hur går det för er andra?

  • Anonym (F)
    Äldre 6 Nov 22:12
    Loveit skrev 2015-11-05 21:23:04 följande:

    Jag kommer köra på converse, antingen helvita med rosa skosnören eller rosa converse med vita skosnören. Får se!


    Jag ska också köra på tygskor, dock inte converse. Ett par ljusblåa. Men de tar jag på mig när det blir kallt om fötterna. Innan är jag barfota så länge det är fint väder iaf. Vi ska ju vara utomhus och jag älskar att vara barfota och hatar finskor. :)
  • Äldre 7 Nov 13:33

    Jag håller också på och leta skor. Mitt problem är dock väldigt små fötter, storlek 33. 
    Finns det någon som vet någon butik i Stockholm eller nät-butik som säljer skor med klack i så liten storlek?? =) 

  • Äldre 7 Nov 23:47
    +1

    Bruden här! Min klänning har jag haft enorm tur med, jag ville inte lägga summor som 10.000:- då jag inte vill behöva vara rädd om klänningen utan kunna bära den hela kvällen! Så jag chansade, beställde från ebay! 
    Vet inte om det enbart är jag som har haft tur men klänningen satt som ett smäck! Den är helt underbar, och det bästa jag har enbart betalat 1400:- med tull för den, så ett litet tips mitt i allt klännings sökande är nog ändå att kolla sidor som typ ebay, hittar ni en seriös säljare så går det oftast bra :) 



    Här är en bild på klänningen :) ! Jag är lyckligare än någonsin och så förväntansfull! :D

  • Äldre 8 Nov 11:39

    Sitter och funderar på hur vi ska lägga upp kvällen. Vigseln är kl 15.00 och tar ca 45 minuter. Därefter ska alla ta sig till restaurangen, det är gångavstånd 5-10 min. Det innebär att alla gästerna är på plats på restaurangen och har ett glas skumpa i handen senast 16.15. Vi ska ha ett band som spelar mingellåtar.

    Nu undrar jag, är 1 timme för lång tid för mingel? Vi vill ju inte att gästerna ska bli uttråkade, samtidigt som det är väldigt tidigt att dra igång middagen kl 16.30. Jag funderar på att be gästerna att gå till en hörna som vi gjort i ordning där min morbror fotograferar alla, då får ju gästerna en uppgift under minglet.

  • Ankan
    Äldre 9 Nov 07:46
    Allrakäraste skrev 2015-11-08 11:39:53 följande:

    Sitter och funderar på hur vi ska lägga upp kvällen. Vigseln är kl 15.00 och tar ca 45 minuter. Därefter ska alla ta sig till restaurangen, det är gångavstånd 5-10 min. Det innebär att alla gästerna är på plats på restaurangen och har ett glas skumpa i handen senast 16.15. Vi ska ha ett band som spelar mingellåtar.

    Nu undrar jag, är 1 timme för lång tid för mingel? Vi vill ju inte att gästerna ska bli uttråkade, samtidigt som det är väldigt tidigt att dra igång middagen kl 16.30. Jag funderar på att be gästerna att gå till en hörna som vi gjort i ordning där min morbror fotograferar alla, då får ju gästerna en uppgift under minglet.


    Glöm inte bort att planera in lite tid för gratulationer. Det kan ta längre tid än man tror! Var på ett bröllop med kanske 70-80 gäster och tills alla hade grattat brudparet och fått sig en glas skumpa hade det säkert gått 45 min. Om du tror att det blir får "tråkigt" får gästerna att bara mingla så kan du (eller tärnan etc.) organisera lite skoj under den tiden, en photobooth eller något liknande.
    Var på ett bröllop där någon av gästerna hade organiserat massa ballonger som gästerna fick skicka iväg med ett kort till brudparet, tanken var att den som skulle hitta ballongen skulle skicka kortet till adressen som stod på så att brudparet skulle få lite grattishälsningar när de inte räknade med det. På ett annat bröllop var det någon som fixade en slags "födelsedagskalender" där gästerna fotograferades månadsvis och höll upp siffran för den dagen de fyllde år. Den kalendern fick brudparet sen i present så att de skulle minnas vem som var på bröllopet och dessutom inte kunde glömma deras födelsedagar längre ;)

  • Äldre 9 Nov 08:29

    Å vad kul att se att det går framåt för alla. Känns själv som jag äntligen börjar fatta att nu blir det av. Inbjudningarna gick ut i torsdags och vi har redan fått flera svar Glad Nu är det inte långt kvar till 30 januari!!!

  • Äldre 9 Nov 13:02
    +1

    Kyrka: check. Präst: check. Lokal: check. Och vi har knappt 9 månader kvar!
    Inbjudningarna är påbörjade, vi vet vilka vi ska bjuda, och kuvert och halva inbjudningarna är klara åtminstone :)

  • Äldre 9 Nov 13:46
    Brudpar2016 skrev 2015-11-07 23:47:32 följande:

    Bruden här! Min klänning har jag haft enorm tur med, jag ville inte lägga summor som 10.000:- då jag inte vill behöva vara rädd om klänningen utan kunna bära den hela kvällen! Så jag chansade, beställde från ebay! 
    Vet inte om det enbart är jag som har haft tur men klänningen satt som ett smäck! Den är helt underbar, och det bästa jag har enbart betalat 1400:- med tull för den, så ett litet tips mitt i allt klännings sökande är nog ändå att kolla sidor som typ ebay, hittar ni en seriös säljare så går det oftast bra :) 

    Här är en bild på klänningen :) ! Jag är lyckligare än någonsin och så förväntansfull! :D


    Wow, så himla snygg klänning :)
  • Äldre 9 Nov 16:04
    Ankan skrev 2015-11-09 07:46:52 följande:
    Glöm inte bort att planera in lite tid för gratulationer. Det kan ta längre tid än man tror! Var på ett bröllop med kanske 70-80 gäster och tills alla hade grattat brudparet och fått sig en glas skumpa hade det säkert gått 45 min. Om du tror att det blir får "tråkigt" får gästerna att bara mingla så kan du (eller tärnan etc.) organisera lite skoj under den tiden, en photobooth eller något liknande.
    Var på ett bröllop där någon av gästerna hade organiserat massa ballonger som gästerna fick skicka iväg med ett kort till brudparet, tanken var att den som skulle hitta ballongen skulle skicka kortet till adressen som stod på så att brudparet skulle få lite grattishälsningar när de inte räknade med det. På ett annat bröllop var det någon som fixade en slags "födelsedagskalender" där gästerna fotograferades månadsvis och höll upp siffran för den dagen de fyllde år. Den kalendern fick brudparet sen i present så att de skulle minnas vem som var på bröllopet och dessutom inte kunde glömma deras födelsedagar längre ;)
    Gratulationer hade jag inte ens tänkt på, vad bra att du påpekade det! Nu känns det plötsligt inte som att 1 timme är för lång tid. Vi har en superbra toastmaster, vi kan säkert gemensamt planera någonting som han kan dra igång om det skulle vara så att folk börjar se uttråkade ut. Nu ska vi ju ha ett band om spelar också, så lite trevligt blir det förhoppningsvis Glad
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)