• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    295622 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    295622

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 27 Jul 11:50
    Loveit skrev 2015-07-27 11:41:30 följande:
    Hur många gäster räknar ni med då ni gifter er i Turkiet? Har ni familj där? Kan tänka mig att det är lite bökigare att planera när man inte är i samma land ens! :)
    Vi kommer bara bjuda ner de närmsta vännerna och familjen. Så ungefär 20-40 personer. Sen får vi ju se hur det blir? Vi vet att det är dyrt för folk att komma ner med familjer och allt. Men våra föräldrar och syskon plus mina närmsta två vänner med familjer (de är dessutom mina tärnor) vet vi kommer komma. 

    Vi är båda svenska utan turkiskt ursprung, men mina föräldrar har lägenhet där och vi trivs väldigt bra där!

    Vi ska dit i september och se vad vi kan planera redan då. Lokal för middagen är klar. En god vän till familjen äger en restaurang och den får vi låna utan kostnad (hurra!) så det sänker ju såklart kostnaden endel. Ska prata med honom vad vi kan få för kuvertpris. Men räknar på runt 10-15000 för middagen. Plus dekoration osv...
  • Äldre 27 Jul 17:15

    Idag var vi och tittade på lokal till festen.

    Så mysig och underbar. Lite gammaldags stil med kristallkronor. De ordnar allt.

    Det enda vi ska fixa är alkoholhaltiga drycker, tur man har kontakter :)

    Det kommer bli 615kr /person. Lokalhyra 10,000kr.

    Vi har även bokat in och ska träffa en fotograf som uppfyller våra önskemål. Nu ska vi bara se om kemin stämmer.

    Spännande !

  • madmox­xi1177
    Äldre 27 Jul 18:52
    JonnaAndre skrev 2015-07-27 17:15:58 följande:

    Idag var vi och tittade på lokal till festen.

    Så mysig och underbar. Lite gammaldags stil med kristallkronor. De ordnar allt.

    Det enda vi ska fixa är alkoholhaltiga drycker, tur man har kontakter :)

    Det kommer bli 615kr /person. Lokalhyra 10,000kr.

    Vi har även bokat in och ska träffa en fotograf som uppfyller våra önskemål. Nu ska vi bara se om kemin stämmer.

    Spännande !


    vart blev det? :)
  • Äldre 27 Jul 18:53

    Nja vi bor utanför Halmstad med det är ett populärt ställe. Vi hade tänkt gifta oss på dagen vi träffades för första gången men det ser ut som att vi ringer imorgon igen och kollar om det enda datumet fortfarande är ledigt och sen så tar vi det isåfall. Det datumet är bara två dagar efter att vi vart tillsammans och förlovade oss på :) dom har bara telefontid tre timmar på morgonen så jag hoppas att ingen annan hunnit före.


    Loveit skrev 2015-07-27 11:43:48 följande:

    Typiskt! Bor ni i en större stad? Datumet ni har bestämt, är det ett speciellt datum för er? Annars hade jag nog bytt datum om ni verkligen vill vara i den lokalen. Du kan inte boka redan nu så avbokar ni lokalen om ni väljer en annan?


  • Äldre 27 Jul 20:40
    Emelie88 skrev 2015-07-27 18:53:05 följande:

    Nja vi bor utanför Halmstad med det är ett populärt ställe. Vi hade tänkt gifta oss på dagen vi träffades för första gången men det ser ut som att vi ringer imorgon igen och kollar om det enda datumet fortfarande är ledigt och sen så tar vi det isåfall. Det datumet är bara två dagar efter att vi vart tillsammans och förlovade oss på :) dom har bara telefontid tre timmar på morgonen så jag hoppas att ingen annan hunnit före.


    Håller tummarna för er att det är ledigt! :)
  • Äldre 27 Jul 20:49

    Vi var och kollade festlokalen idag, ställde ut borden och flyttade runt dom. Vi tror att vi vet hur dom ska stå nu.

    Mätte även bord och lite annat så jag vet hur dukningen ska se ut. Funderade på om vi skulle ha löpare som är 30cm eller 15cm bred och det blir helt klart 15cm, borden är 80cm breda. Längtar redan tills vi får börja dekorera och duka!

    Det jag suckar lite över är hur tusan vi ska lägga upp helgen. Vi får tillgång till lokalen fredag kl 12.00, kl 18.00 börjar grillfesten hemma. Vi får kolla med vänner och släkt om några kan hjälpa till här hemma inför grillfesten och några åker med oss till lokalen, svettigt!

  • Äldre 29 Jul 10:19

    Hej!

    Nu vill även jag vara med i tråden, planerar bröllop till sommaren 2016 och kommer då ha varit förlovade i 1 år och tillsammans i 9. Bröllop och lokal är preliminärbokade, men vi vill ändå kolla runt lite för att bestämma om vi vill köra drömmen eller mer budget. Pengarna finns till drömmen, men vi har inte helt bestämt om vi vill lägga så mycket pengar på en enda dag. Åh, det är så roligt att planera och drömma om bröllop, speciellt när det är jag som ska få gifta mig Skrattande

  • Äldre 30 Jul 12:35

    Igår bokade vi lokalen, de stället vi ville ha så istället fick vi byta dag men det gör inget. Då får vi bröllopsdag bara två dagar efter vi vart tillsammans. Och sen idag fick jag reda på attmin pappa vill betala alltihopa :) jätte snällt av honom men lite vill jag betala själv så jag får gömma det för honom, haha! Men så härligt det känns med en bestämd dag nu :D

  • Äldre 2 Aug 19:25

    Hej!
    Vi har nu äntligen börjat planera mer och mer. Lokal till festen bokade vi i våras då vi verkligen ville ha den. Kyrkan som vi helst vill ha ska renoveras nästa sommar så vi letar efter en annan fin kyrka. Vi ska gifta oss den 9 juli vilket är mitt i då alla har semester så vi funderar på om vi ska skicka ut save-the-date kort. Men är osäkra på när vi bör skicka ut dem? Hur ska ni andra göra som gifter er i juli nästa år göra ?

  • Äldre 2 Aug 20:57

    Vi meddelar alla muntligt, tänkte skicka inbjudningar ganska tidigt. Vi resonerar som så att det fungerar för oss, det är viktigast tycker jag, vår magkänsla

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)