• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    293917 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    293917

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Ankan
    Äldre 10 Jul 08:10
    Loveit skrev 2015-07-09 19:02:16 följande:

    Har ni funderat på brudtärnor eller kanske redan bestämt?

    Jag vet att min syster ska vara brudtärna men sen vet jag inte, har svårt att bestämma mig.

    En nära vän som jag träffar mycket och bor på samma gata. Tyvärr kan man inte lita på henne till 100%. Hon avbokar eller "glömmer" saker i sista minuten så jag vet inte om det känns rätt till bröllopet.

    Sedan har jag 5 barndomskompisar. Träffar en av dem ganska ofta och skulle kunna lita på henne till 110%. Men känns elakt att då bara välja henne, som att jag ger handen åt resten av tjejerna.. Svårt!


    Jag har bestämt mig för två tärnor, en är min äldsta barndomskompis, mer som en syster egentligen och den andra är en "nyare" kompis som har blivit väldigt viktigt för mig (jag har även varit tärna på hennes bröllop). Litar till 100% på båda och vet att de kommer att hålla mig ryggen fritt den stora dagen.
    Min kille har två marskalker, sin bror och sin bästa kompis. Han hade först tänkt på bara en, men när jag sa att jag skulle ha två vid min sida, ville han också ha två.
    För mig var det inget svårt val trots att jag har fler bra kompisar. Tycker du ska välja den du litar mest på och som du faktiskt VILL ha vid din sida den dagen. Jag tror alla förstår att inte alltihopa kan få hederstjänster. Men om du är orolig att de känner sig utanför, ger de egna små roliga uppdrag på bröllopet (organisera en tävling till barnen/gäster osv).
  • Äldre 10 Jul 09:16

    Tack för era tips! Ska ta mig en riktig funderare.

    Kul och intressant att höra hur ni andra tänker kring val av tärnor! :)

  • Äldre 10 Jul 10:31

    Jag kommer ha min närmaste bästa kompis som bo i samma stad och ställer upp. Men två av min kompisar sedan 20år tillbaka vill vara det. Men de bor på annan ort och en utomlands och vi har inte träffats så mycket senaste åren. Och knappt pratat i telefon endast över sms eller facebook. Därför känns det konstigt att välja någon av dem.
    Sen gifte sig hon precis som borutomlands och då valde ho sin syster och inte mig.

  • Äldre 11 Jul 19:32

    Är någon här med i en hemlig Facebook grupp för blivande brudar 2016? Den ska vara hemlig så kan själv inte hitta den. Om DU är det får ni gärna lägga till mig! :)

  • Äldre 17 Jul 13:46

    Ingen som är med i gruppen på Facebook?

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 19 Jul 11:13

    Hallå där

    Här är en som ska gifta sig 2016. Haha skönt och se att fler faktiskt redan nu planerar. Min blivande tyckte eh ok men är ju över 1 år kvar (Tror inte de riktigt förstår hur mycket planering som ligger bakom)
    Vi planerar att gifta oss i augusti nästa år eller jag sköter väl planerandet nu och han inflikar med ett ok,bra, javisst ibland. Fler som upplever så?
    Iallafall rolig tråd och intressant med många inlägg här. :)
    Apropå tärnor har jag tänkte två av mina närmre vänner och skulle även vilja att mina syskon barn som kommer vara 4 och 5 då är näbbar. Är det för mycket med både tärnor och näbbar?

  • madmox­xi1177
    Äldre 19 Jul 11:17
    +1
    Anonym (Anonym) skrev 2015-07-19 11:13:18 följande:

    Hallå där

    Här är en som ska gifta sig 2016. Haha skönt och se att fler faktiskt redan nu planerar. Min blivande tyckte eh ok men är ju över 1 år kvar (Tror inte de riktigt förstår hur mycket planering som ligger bakom)
    Vi planerar att gifta oss i augusti nästa år eller jag sköter väl planerandet nu och han inflikar med ett ok,bra, javisst ibland. Fler som upplever så?
    Iallafall rolig tråd och intressant med många inlägg här. :)
    Apropå tärnor har jag tänkte två av mina närmre vänner och skulle även vilja att mina syskon barn som kommer vara 4 och 5 då är näbbar. Är det för mycket med både tärnor och näbbar?


    Inga brudnäbbar eller sån mojs här. Men ja jag har en blivande som säger lite samma sak, ibland så får jag ett förslag och då får man anama det :p
  • Äldre 19 Jul 19:36

    Håller på att leta upp kyrka nu att gifta oss i i Stockholm innerstad. Har bokat en festlokal nu, så vi börjar med kyrkorna i närheten, så det kanske kan bli promenad avstånd Ska maila den församling som kyrka nr 1 på våran lista tillhör. Det är inte den församling vi tillhör, men m2b bodde i det området när han var liten så då vore det kul att ha vigseln där

  • Äldre 20 Jul 08:47
    Anonym (Anonym) skrev 2015-07-19 11:13:18 följande:

    Hallå där

    Här är en som ska gifta sig 2016. Haha skönt och se att fler faktiskt redan nu planerar. Min blivande tyckte eh ok men är ju över 1 år kvar (Tror inte de riktigt förstår hur mycket planering som ligger bakom)

    Vi planerar att gifta oss i augusti nästa år eller jag sköter väl planerandet nu och han inflikar med ett ok,bra, javisst ibland. Fler som upplever så?

    Iallafall rolig tråd och intressant med många inlägg här. :)

    Apropå tärnor har jag tänkte två av mina närmre vänner och skulle även vilja att mina syskon barn som kommer vara 4 och 5 då är näbbar. Är det för mycket med både tärnor och näbbar?


    Vi ska ha både marsalk/tärna och brudnäbbar. Jag tycker absolut inte att det blir för mycket. Vi ska till och med ha 6 st brudnäbbar. De är alla mina syskonbarn. :)
  • Äldre 20 Jul 22:42

    När min bäste vän gifte sig hade dem 6 näbbar och en tärna (jag).

    Vi kommer ha två näbbar och två tärnor. :)

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)