• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    294086 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    294086

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • madmox­xi1177
    Äldre 7 May 16:03
    Alltsa skrev 2015-05-07 13:27:22 följande:

    Jag blev glad när jag såg den här tråden och när jag såg dess start (och sträckläste nästan allt) blev jag ännu lyckligare och kände mig plötsligt inte alls ute i för god tid. ;)

    I fredags, 1/5 gick mitt livs kärlek ner på knä och nu sitter vi plötsligt, hur overkligt det än känns, och planerar bröllop i början av juni 2016. Fick tips om den här sidan och jag kommer ha timmar av plöjande framför mig. :)

    Ser fram emot tips, inspiration och att följa er på vägen!


    gratulerar! :D det känns rätt overkligt även 3 år senare ;)
  • KoA201­6
    Äldre 7 May 21:21
    Alltsa skrev 2015-05-07 13:27:22 följande:

    Jag blev glad när jag såg den här tråden och när jag såg dess start (och sträckläste nästan allt) blev jag ännu lyckligare och kände mig plötsligt inte alls ute i för god tid. ;)

    I fredags, 1/5 gick mitt livs kärlek ner på knä och nu sitter vi plötsligt, hur overkligt det än känns, och planerar bröllop i början av juni 2016. Fick tips om den här sidan och jag kommer ha timmar av plöjande framför mig. :)

    Ser fram emot tips, inspiration och att följa er på vägen!


    Grattis - och vad roligt att vi blir flera! (Det är ju många som gått över till att ha den här tråden på Facebook istället... och då är det ju lätt hänt att det mesta av informationsutbytet sker där).

    Välkomna Alltsa, Sarcor16 och Madmoxxi1177 - hur går era tankar kring bröllop? Var, när och hur planerar ni? Planerar ni tillsammans eller är det någon av er som drar det största lasset? Vad ser ni mest fram emot under själva bröllopsdagen? Glad

    Vi planerar ett borgerligt bröllop under sensommaren nästa år, i en fin lokal med utsikt över vattnet. Hjärta
  • madmox­xi1177
    Äldre 7 May 22:13
    KoA2016 skrev 2015-05-07 21:21:14 följande:
    Välkomna Alltsa, Sarcor16 och Madmoxxi1177 - hur går era tankar kring bröllop? Var, när och hur planerar ni? Planerar ni tillsammans eller är det någon av er som drar det största lasset? Vad ser ni mest fram emot under själva bröllopsdagen? Glad
    Borgerligt, hösten, vit klänning och honeymoon på island. typ så långt har vi kommit.
    jag drar mest i det. men det är för att jag är den mest organiserande personen.
    jag längtar efter att bara ha ett efternamn på vår dörr och att kyssa honom första gången som gifta.
  • Äldre 7 May 22:25

    Vad är det för grupp på facebook?

  • Äldre 8 May 10:39
    KoA2016 skrev 2015-05-07 21:21:14 följande:
    Välkomna Alltsa, Sarcor16 och Madmoxxi1177 - hur går era tankar kring bröllop? Var, när och hur planerar ni? Planerar ni tillsammans eller är det någon av er som drar det största lasset? Vad ser ni mest fram emot under själva bröllopsdagen? Glad

    Vi planerar ett borgerligt bröllop under sensommaren nästa år, i en fin lokal med utsikt över vattnet. Hjärta
    Tack! Vi är två brudar vilket jag misstänker kommer innebära två starka viljor och väldigt mycket kompromissande ;) Men också att vi kommer vara lika involverade båda två och dra lasset tillsammans, bortsett från att jag kommer laga all mat :)

    Vi gifter oss i kyrkan och hoppas kunna ha festen i en jättefin lokal vid vattnet där det finns stora gräsytor och bryggor. Försöker få tag i dem för att sambon ska få komma dit och titta (jag har varit där innan) så vi kan bestämma datum och boka! Gissar att det kommer kännas ännu mer på riktigt när datum är satt! :D

    Undrar också över den här Facebook-gruppen, hittade den inte när jag följde nån länk...
  • Äldre 8 May 22:05

    Idag kom min slöa, specialbeställd 4 meter lång med massa strasstenar,, har inte tagit upp hela och kollat, då jag jobbar natt och vill ta upp den ordentligt på ett ny städat golv Men det jag har sett än så länge så är den jättefin, stenarna sitter hårt och lagom bredd på strasskanten

    Nu känns det verkligen som mer på riktigt

  • Äldre 8 May 22:06

    Ska givetvis stå slöja

  • Äldre 10 May 23:17
    KoA2016 skrev 2015-05-07 21:21:14 följande:
    Välkomna Alltsa, Sarcor16 och Madmoxxi1177 - hur går era tankar kring bröllop? Var, när och hur planerar ni? Planerar ni tillsammans eller är det någon av er som drar det största lasset? Vad ser ni mest fram emot under själva bröllopsdagen? Glad
    Vi har ikväll suttit med gästlistan och funderat på var vi ska dra gränsen, och hur stort vi vill ha det, det var svårare än vi trodde Tungan ute 

    Vi ska ha kyrkligt vi funderar på Angelstas kyrka en stenkyrka från 11-1200-talet, troligen i Juli (då det är störst chans till bra väder ) Den festlokalen vi vill ha just nu (innan vi kollar priser m.m.) Ligger i sundet i Dörarp, ett halvstort hus precis vid en sjö med brygga helt gudomligt.
    Vidare har jag bestämt bukett och blommor och klännings tittandet är i fullgång Skrattande
    För tillfället är det jag som driver och tittar och mest samlar in idéer. Jag försöker få in sambon så mycket som det går och frågar mycket om vad han tycker m.m. men tror det är jag som tycker det är kul och jag har en tendens att bli överengagerad när jag verkligen vill något och tycker det är kul (men i detta fallet tror jag inte att jag är ensam om detFlört )   
  • KoA201­6
    Äldre 12 May 17:37
    madmoxxi1177 skrev 2015-05-07 22:13:19 följande:
    Borgerligt, hösten, vit klänning och honeymoon på island. typ så långt har vi kommit.
    jag drar mest i det. men det är för att jag är den mest organiserande personen.
    jag längtar efter att bara ha ett efternamn på vår dörr och att kyssa honom första gången som gifta.
    Aha, spännande med bröllopsresa på Island! Vad har ni för planer att göra på resan? Rida islandshäst, vandra? Det låter i vilket fall som helst inte helt fel! Skrattande
    När på hösten har ni tänkt ha bröllopet? Haha, kul det där med namnen! Flört
  • KoA201­6
    Äldre 12 May 17:42
    Alltsa skrev 2015-05-08 10:39:21 följande:
    Tack! Vi är två brudar vilket jag misstänker kommer innebära två starka viljor och väldigt mycket kompromissande ;) Men också att vi kommer vara lika involverade båda två och dra lasset tillsammans, bortsett från att jag kommer laga all mat :)

    Vi gifter oss i kyrkan och hoppas kunna ha festen i en jättefin lokal vid vattnet där det finns stora gräsytor och bryggor. Försöker få tag i dem för att sambon ska få komma dit och titta (jag har varit där innan) så vi kan bestämma datum och boka! Gissar att det kommer kännas ännu mer på riktigt när datum är satt! :D

    Undrar också över den här Facebook-gruppen, hittade den inte när jag följde nån länk...
    Haha, jag kan tänka mig att ni får kompromissa en del för att få till båda era viljor. Det låter som att du är duktig på att laga mat? Är det ditt yrke? Vad har ni tänkt er för typ av mat? Buffé?

    Det låter underbart med en fin lokal vid vattnet - hoppas att vi alla har tur med vädret och slipper regn och rusk. Glad Vad kul att sätta datum, för vår del kändes det så, även om det "bara" var vi två som visste det då vi bokade datum innan vi var officiellt förlovade (vi ville inte bli av med lokalen eller mista datumet vi önskat gifta oss på då det är en rätt populär lokal).
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)