• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    295395 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    295395

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 20 Apr 19:06

    Fick äntligen köpt kopparsray idag! Min tanke e att ha 3 olika ljustakar(för vanliga ljus) i 3 olika nivåer o alla ska vara o koppar på varje bord! Så har börjat att köpa på mig nu, kommer behövas minns 50 st.... Testade att spraya o de blev kanon!!! Så roligt!!

  • Äldre 20 Apr 21:43

    Hej allihop!

    Hoppar in här då vi planerar att gifta oss nästa sommar. Nog för att vi har planerat bröllop flera gånger redan haha ;) men vi har alltid lagt pengarna på annat men nu känner vi att ska vi gifta oss så är det dags. Nu är vi dessutom husägare så då kommer vi alltid ha någonstans att lägga pengar!

    Ska försöka läsa igenom tråden så jag hänger med lite.

    Planen än så länge (kan ändras) är att ha två dagars bröllop, fredag och lördag.

  • KoA201­6
    Äldre 21 Apr 11:31
    militärfrun skrev 2015-04-18 19:55:45 följande:

    Hej allihopa! Nu har jag också hittat hit. Superkul att det är fler som ska gifta sig 2016 så man kan få bolla ideer :)

    Jag och min kille gifter oss den 11 juni nästa år. Det blir en borgerlig vigsel utomhus och sen middag och fest i en liten herrgård bredvid. Vi har typ planerat allt angående vigseln redan förutom lite smådetajer. Men det är ju bra att det är lång tid kvar så man hinner ändra sig :) klänning har jag så smått börjat titta på men kommer nog på allvar börja leta efter en i sommar ;)


    Kul att höra att vi blir fler! Glad Det ska bli spännande att följa dig och de andra här i tråden fram till mål. Vårt bröllopsplanerande ligger lite på is just nu, då vi inte känner att vi kan planera så mycket just nu. Dock har vi beslutat oss för en gästlista som vi båda är jättenöjda med, vilket känns jätteskönt. Efter sommaren tänkte vi dra igång planerandet ordentligt. Vi gifter oss också borgerligt, här i vår hemkommun i en lokal med fin utsikt över vattnet.
  • KoA201­6
    Äldre 21 Apr 11:33
    Bruden2016 skrev 2015-04-20 09:44:22 följande:

    Hej alla!

    Planeringen hos oss har stannat av lite för vi fick andra nyheter; vi väntar barn! :D
    Helt överlyckliga över detta och har nu insett att min brudklänning kommer jag inte komma mig i. Blir inte att köpa en ny brudklänning, utan det blir en enklare vit klänning från halèns eller liknande.

    Kommer få hjälp från bekanta med mycket saker kring bröllopet. Känns spännande och superkul med allting som händer just nu. 


    Vad roligt - grattis till barnet, ja då är det inte så konstigt att fokus hamnar på annat. Hur har ni tänkt mer kring dagen? Var ska ni vara? Kyrkligt? Borgerligt? Många gäster? Litet och intimt? Glad
  • KoA201­6
    Äldre 21 Apr 11:35
    Loveit skrev 2015-04-20 21:43:15 följande:

    Hej allihop!

    Hoppar in här då vi planerar att gifta oss nästa sommar. Nog för att vi har planerat bröllop flera gånger redan haha ;) men vi har alltid lagt pengarna på annat men nu känner vi att ska vi gifta oss så är det dags. Nu är vi dessutom husägare så då kommer vi alltid ha någonstans att lägga pengar!

    Ska försöka läsa igenom tråden så jag hänger med lite.

    Planen än så länge (kan ändras) är att ha två dagars bröllop, fredag och lördag.


    Spännande med tvådagars-bröllop! Har ni långväga gäster? Var i Sverige eller utomlands har ni tänkt er? Vilken del av sommaren? Vi satsar på borgerlig vigsel under sensommaren nästa år. Så vi har ett tag kvar, men med tanke på hur fort tiden går så lär tiden swischa förbi i raketfart som vanligt och helt plötsligt står man där kring nyår och säger "I år gifter vi oss!" Skrattande
  • Äldre 21 Apr 11:56
    +1

    Vi har faktiskt inte så långväga gäster, de flesta 20mil bort.

    Vi kommer gifta oss på annan ort i kyrkan, sambons hemkommun.

    På fredagen vill vi ha en grillkväll med olika aktiviteter, bastu och liknande i byn där sambon är uppväxt. Lördagen blir det vigsel och bröllopsfest :)

    Mitt största problem just nu är väl hur man ska undvika att vara bakis på lördagen haha. Vi bor högt upp i landet så blir nog i juli då det åt som varmast här.

    Vad roligt att läsa era planer! Och stort grattis Bruden2016! :)

  • Äldre 21 Apr 20:12
    brud1606 skrev 2015-04-20 18:53:18 följande:

    Ja de har du nog rätt i. Får finurla på det :). Har nu något färgtema? Tycker att det är så mkt att bestämma och jag vet inte riktigt vart jag ska börja någonstans. Hur gjorde ni?


    Eftersom det är mitt i sommaren ni ska gifta er så finns det chans att folk redan har planerat semester till då ungefär Glad

    Vi började prata färgtema och hann avverka ett antal kombinationer tills vi insåg att vi vill ha naturtema. Anledningen till det är att  vi vill ha ett tema som speglar oss som par vilket naturtema verkligen gör! Glad Så fundera på vad som speglar er som par är mitt tips. 

    Vi började redan innan vi hade bestämt att vi skulle gifta oss med att prata om vad vi båda har för tankar/drömmar/idéer kring ett framtida bröllop och på så vis utvecklades tankarna kring bröllopet. När vi sedan verkligen såg på det på samma sätt och vad som var viktigt så bestämde vi datum. Glad Efter det började vi prata om vigselplats och plats för festen och när det var bestämt så berättade vi för våra familjer. 
    Sedan av en slump så hittade vi en fotograf vi verkligen tycker om som just då hade ett så bra erbjudande att vi bokade henne. Ungefär samtidigt började jag även fundera på hur jag vill ha min klänning.

    En liten lista för att komma igång:
    - Vigselplats och kyrkligt/borgligt
    - Budget
    - Festplats och mat (hemma/bygdegård/festsal/restaurang)
    - Vad kan ni få hjälp med och är de villiga att hjälpa till
    - Hur många gäster vill/har ni möjlighet att bjuda och därefter gästlista
    - Köpa/hyra/låna kläder, skor och smycken
    - Dekorationer/blommor/tema
    - Vilken tid på dagen (vigsel först, fest sen/fest först, vigsel efter)
    - Eventuella tärnor och marskalkar samt toastmaster
    - Eventuella brudnäbbar
    - Hur ni går in i kyrkan/vigsellokalen

  • Äldre 22 Apr 10:16
    Bruden2016 skrev 2015-04-20 09:44:22 följande:

    Hej alla!

    Planeringen hos oss har stannat av lite för vi fick andra nyheter; vi väntar barn! :D
    Helt överlyckliga över detta och har nu insett att min brudklänning kommer jag inte komma mig i. Blir inte att köpa en ny brudklänning, utan det blir en enklare vit klänning från halèns eller liknande.

    Kommer få hjälp från bekanta med mycket saker kring bröllopet. Känns spännande och superkul med allting som händer just nu. 


    Grattis, Är det första barnet för er?
  • KoA201­6
    Äldre 22 Apr 13:53
    woho skrev 2015-04-21 20:12:18 följande:

    En liten lista för att komma igång:
    - Vigselplats och kyrkligt/borgligt
    - Budget
    - Festplats och mat (hemma/bygdegård/festsal/restaurang)
    - Vad kan ni få hjälp med och är de villiga att hjälpa till
    - Hur många gäster vill/har ni möjlighet att bjuda och därefter gästlista
    - Köpa/hyra/låna kläder, skor och smycken
    - Dekorationer/blommor/tema
    - Vilken tid på dagen (vigsel först, fest sen/fest först, vigsel efter)
    - Eventuella tärnor och marskalkar samt toastmaster
    - Eventuella brudnäbbar
    - Hur ni går in i kyrkan/vigsellokalen


    Bra tips - framför allt om man är i början av planeringen och inte har så stor koll på hur man vill utforma dagen, etc. Glad
  • Äldre 22 Apr 18:06

    Ang färgtema så har vi bestämt, mörklila, silver och vitt och så kommer det bli mycket bling bling och mycket strasstenar

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)