• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    296278 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    296278

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • KoA201­6
    Äldre 18 Jan 17:03
    Rosalee skrev 2015-01-18 08:09:09 följande:

    haha, ja, vi lägger bud på huset nu till våren tänkte vi, men det är mycket nu med nytt plugg också, men jag är färdigutbildad i Maj 2016, så det hade varit perfekt att gifta oss i Aug 2016 ;)


    Jag har även bestämt mig för att ha 2 tärnor som kan hjälpa till lite grann. Min kusin som är 5 barnsmamma och gift i snart 8 år och min svägerska som är värsta fixaren och planeraren. 
    Min m2b har redan frågat sin BM, det gjorde han på nyårsafton...


    När ska man fråga sina tärnor och hur ska man göra det på ett kul sätt?


    Tänker, om vigseln inte blir av förens i 2017 så kan man kanske vänta tills nästa år? 


    Kul, då har vi tänkt lite lika. Jag tar också min examen där i krokarna, närmare bestämt i början av juni 2016. Och vi har tänkt oss bröllopet under sensommaren (tidig september) samma år.

    Oj... det där med tärnor har jag inte funderat alls på, faktiskt. Jag är inte ens säker på om vi kommer ha några tärnor/ bestmen. Det vi snarare tänkt lite kring är vilka som skulle kunna passa bra som toastmaster/ toastmadamme.

    Du kan ju fråga genom att bjuda in dem till en fika/ något annat trevligt som ni brukar hitta på tillsammans och ha fixat i ordning någon liten gullig presentask med ett litet smycke där du skrivit frågan: 'Vill du vara min tärna den XX juli 2016?'.

    Typ: www.etsy.com/search/handmade/jewelry/necklace%20gift&order=most_relevant&ref=auto2&explicit_scope=1

    Eller om du är pysslig av dig så skulle du kunna göra något mer eget till dem, som ett litet minne från dig till dem. Glad

    När det gäller bästa tiden för att fråga så skulle jag personligen fråga tidigast ett år innan pga att om de inte är tok-intresserade av bröllop så kanske det känns alldeles för långt innan. Är de intresserade är det däremot kul om du vill ha dem involverade i planerandet. En annan risk med att fråga allt för lång tid i förväg är att de kanske inte tar det så seriöst då det 'ändå är så långt dit'...

    När jag nämnde för några av mina närmsta vänner att vi planerade att förlova oss och gifta oss så var intresset ganska svalt. Kanske för att det fortfarande är en bra bit kvar till september 2016, eller för att jag ligger lite före dem... En av tjejerna är singel och den andra har en lite osäker framtid med sin kille då hon kommer plugga på annan ort ett år (efter att ha varit sambo i tre år...). Så jag tror att hon tyckte det till och med var jobbigt att höra att vi har sådana planer (kanske för att det för hennes del är ett tag kvar innan de kan börja tänka i bröllopsbanor). Lite tråkigt för min del, men jag får helt enkelt prata bröllop med andra vänner som är intresserade när vi väl förlovat oss.

    Hoppas att du fick igång lite tankar kring tärne-frågan. (Den lilla gåvan eller liknande kan du ju börja fundera kring redan nu, och hur du vill lägga fram det på ett sätt som känns naturligt för dig/ er.) Lycka till och berätta gärna hur du gör eller om du vill bolla fler idéer - det är ju alltid roligt. Solig
  • Äldre 18 Jan 19:36
    joxiepoxie skrev 2015-01-06 18:26:54 följande:

    hej.

    jag är ny här

    jag och sambon pratar lite bröllop vi är förlovade men han är lite rädd för det där med bröllop. jag tänker mig att han snart vaknar till liv och planerar det jag kan förbereda redan nu. 2016 är vi liksom lite överens om men han vågar nog inte trycka på GO riktigt ännu.

    har pratat om 4 juni. har inte hunnit läsa alla era ännu, när gifter ni er och varför just då?

    såå kul att följa er alla!! 


    Hej och välkommen.

    Vi ska också gifta oss nästa år. Vi kollade på lokal i fredags så nu känns det verkligt. Vi har tänkt att gifta oss i april eller maj men blir troligtvis maj för ceremonin ska vara utomhus vid en fors. Vi hade tänkt gifta oss i aug i år men pga ekonomin så sköt vi på det. Så blir våren, orkar inte vänta ett helt år Har ni planerat vart ni ska vara osv?
  • Äldre 18 Jan 19:40
    Rosalee skrev 2015-01-18 08:09:09 följande:

    haha, ja, vi lägger bud på huset nu till våren tänkte vi, men det är mycket nu med nytt plugg också, men jag är färdigutbildad i Maj 2016, så det hade varit perfekt att gifta oss i Aug 2016 ;) 

    Jag har även bestämt mig för att ha 2 tärnor som kan hjälpa till lite grann. Min kusin som är 5 barnsmamma och gift i snart 8 år och min svägerska som är värsta fixaren och planeraren. 

    Min m2b har redan frågat sin BM, det gjorde han på nyårsafton... 

    När ska man fråga sina tärnor och hur ska man göra det på ett kul sätt?

    Tänker, om vigseln inte blir av förens i 2017 så kan man kanske vänta tills nästa år? 


    Ska ni gifta er kyrkligt? Vi ska gifta oss borgerligt och vet inte alls hur man brukar göra med bestman och tärnor då. Man ska ju ha vittnen i allafall
  • Äldre 18 Jan 19:57

    Tack för tipsen Koa! :) 


    Hinner inte skriva så mkt nu, jag ska kolla in länken sen :) Pysslig som tusan är jag! ;) 
    idag, det blir kyrkligt, fast hemma... spelar inte så stor roll egentligen om vi skulle ta borgerligt i slutändan, huvudsaken är ju att vi blir gifta :) 

  • Äldre 18 Jan 20:11
    KoA2016 skrev 2015-01-18 16:24:03 följande:

    Välkommen in i gänget! Kul att vi blir flera här! Du och jag är nog lite i samma sits, min blivande man och jag är heller inte förlovade än, men snart så!

    Hur har du/ ni tänkt kring vigsel? I kyrka? Borgerlig vigsel? Plats? Antal gäster... etc.

    Vi ska gifta oss borgerligt i en fin lokal i kommunen. Han har en stor släkt med många syskon och deras familjer och ett gäng kusiner, så det blir till att fundera kring inbjudningslistan, om vi kan skära ner den något. Vi blir så många annars och vi hoppas nog snarare på att försöka få dagen något intimare med lite färre gäster, men vi får se hur vi gör.


    Tack. :) Vi har bestämt oss för Stora Tuna kyrka som vi båda har koppling till sedan tidigare. Än så länge är det mest jag som tänker och planerar kring bröllopet. Gästlistan är inte klar men blir nog inte mer än 55 personer, vi har tänkt juli med grillbuffé och fest efter.

    Däremot har jag börjat lite olika bordsdekorationer mm, gillar att pyssla. Vi ska på bröllopsmässa i början av februari, ska bli så roligt!

    Det är ju så mycket kring allt men det är svårt att ta faktiska beslut när det känns så långt bort ännu.

    När har ni tänkt er och hur långt har planeringen kommit?
  • Äldre 18 Jan 22:16

    Jag tar också examen Juni 2016 så Augusti är nog bäst att planera till.
    Annars står vi nu helt still i planringen då typ allt är teoretiskt klart.
    Det blir i sommar det blir dags att börja verkställa allt med att åka och titta på lokal, göra inbjudningslista och specificera budgeten lite mer.
    Känns lite konstigt men bröllopet är både som helhet och i många detaljer klart.

  • Äldre 19 Jan 09:49

    Jag skulle egentligen tagit examen i Juni, men jag ska läsa 1 kurs mindre (psykologi) Än alla andra så jag får sluta en månad tidigare, för jag ska ändå läsa 100% hela tiden. :) 

  • Äldre 19 Jan 09:56
    KoA2016 skrev 2015-01-12 15:54:46 följande:
    Oh, snart är det dags att ansluta dig till den förlovade skaran! Flört

    Var ringarna fina?
    6:e Augusti 2016
  • KoA201­6
    Äldre 20 Jan 10:42
    Marleo skrev 2015-01-19 09:56:59 följande:
    Oh, snart är det dags att ansluta dig till den förlovade skaran! Flört

    Var ringarna fina?
    Japp, det närmar sig! Absolut var de det, men de var båda två vanliga, enkla, släta ringar (som jag i mitt fall sen tänkte kombinera med en halvalliansring eller liknande i samma material). Jag bad sambon gömma ringarna i lägenheten så att jag inte skulle kunna smygprova dem. Mycket effektivt - det enda jag vet är att "de ligger i en låda". Flört Än så länge har jag hållit mig ifrån att leta igenom lägenhetens alla lådor (det skulle bli så mycket att städa i efterhand... Tungan ute)

    Ser fram emot att växla ringarna och få känna mig förlovad 'på riktigt'. Förlovad har jag känt mig ett tag (typ sen i höstas, trots att vi ännu inte växlat ringar). Vi har ju pratat om bröllop och börjat planera, så det är kanske inte så konstigt.
  • KoA201­6
    Äldre 20 Jan 10:43
    Rosalee skrev 2015-01-18 19:57:30 följande:

    Tack för tipsen Koa! :) 


    Hinner inte skriva så mkt nu, jag ska kolla in länken sen :) Pysslig som tusan är jag! ;) idag, det blir kyrkligt, fast hemma... spelar inte så stor roll egentligen om vi skulle ta borgerligt i slutändan, huvudsaken är ju att vi blir gifta :) 
    Spännande - det ska bli kul att höra dina funderingar kring hur du tänkt fråga dem etc.
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)