• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    294100 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    294100

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 28 Dec 12:45
    KoA2016 skrev 2014-12-22 10:39:33 följande:
    Oj, oj, här händer det grejer! Intressant att få följa med på er resa och se hur ni gör i slutändan. Det låter som att ni gärna håller er till slutet av augusti? Är det en årsdag eller på grund av det fina sommarvädret?

    Kul med fler som tänker sig ett borgerligt bröllop - det gör vi nämligen också. Än så länge har vi i alla fall hållit oss till samma datum som vi tidigare kommit överens om. Det ligger bra i tid och är på sensommaren, något senare än ert datum, år 2016.

    Vilka skillnader är det som ni vill uppnå om ni väljer att vänta och spara och ha bröllopet 2017? Är det något ni känner är viktigt att ha med som ni inte har möjlighet till om ni har bröllopet tidigare?

    Oj, det blev många frågor... svara på de du vill. :-P

    Ja, vi vill ha ett sommarbröllop, men det kan likväl bli i Juli :) 


    Skillnaderna vi vill uppnå är så att vi verkligen har råd då vi även ska köpa huset som vi just nu hyr så vi får ett lån på 1.4 mille 2016, så det är en anledning till varför vi tar bröllopet året efter. 
    Jag har dock börjat att fundera på att vi kanske ska gifta oss 2016 ändå och sedan dra ner på kostnader med mat o fest genom att minska inbjudningarna. Men min m2b vill hellre "spara" på bröllopet till 2017, vi får se om jag kan jobba fram min vilja under 2015 :P hehe

  • KoA201­6
    Äldre 28 Dec 15:00
    Rosalee skrev 2014-12-28 12:45:33 följande:
    Skillnaderna vi vill uppnå är så att vi verkligen har råd då vi även ska köpa huset som vi just nu hyr
    Spännande! Det blir som sagt kul att få höra vad som händer under året - oavsett om det blir bröllop 2016 eller 2017. Glad Lycka till med husköpet! Vi är själva i sluttampen av en renovering som pågått nästan hela året så nu ska det bli skönt att så sakteliga återgå till ett mer lugnt och avslappnat liv, utan att känna att man borde ägna sig åt renoveringar och liknande var enda lediga stund.
  • KoA201­6
    Äldre 1 Jan 22:22

    Gott nytt 2015 - år 2016 närmar sig med stormsteg! Hoppas att ni har haft en härlig jul och nyår! Skål

  • Äldre 2 Jan 18:14
    KoA2016 skrev 2014-12-27 21:29:05 följande:

    Det håller jag verkligen med om - men snart är det också vår tur! (Synd bara att tålamodet är så dåligt ibland...) 


    Med det nya året och allt känns det inte alls lika långt bort längre. Lite avlägset är det väl fortfarande men det känns mer som verklighet på något vis. Rent krasst gifter vi oss nästa år. Nästa år. Trots att förlovning och frieri inte skett är det som du säger, snart vår tur :)

    Gott nytt år allihop!
  • Äldre 4 Jan 17:21

    Hej!

    Nu dyker jag upp lite sent i denna tråd men blev precis medlem och ska också gifta mig 2016 i Göteborg i april eller maj. Exakt datum är inte satt.

    Har blivit väldigt engagerad i all planering inför bröllopet redan

  • KoA201­6
    Äldre 4 Jan 20:39
    idag skrev 2015-01-04 17:21:41 följande:

    Hej!

    Nu dyker jag upp lite sent i denna tråd men blev precis medlem och ska också gifta mig 2016 i Göteborg i april eller maj. Exakt datum är inte satt.

    Har blivit väldigt engagerad i all planering inför bröllopet redan


    Välkommen! Inte är du sen, inte. Det är du om du börjar skriva här år 2017, möjligtvis. Flört Kul att vi blir flera! Det vore kul att höra mer om dina/ era tankar kring bröllopet. I kyrkan/ borgerligt? Antal gäster? Typ av fest - stort och pampigt, litet och intimt, etc.? Har ni förlovat er redan? (Vi är ett gäng här i tråden som inte kommit så långt ännu.) Ja, kort och gott - hur går tankarna hos er? Glad
  • Äldre 4 Jan 23:03
    KoA2016 skrev 2015-01-04 20:39:46 följande:

    Välkommen! Inte är du sen, inte. Det är du om du börjar skriva här år 2017, möjligtvis. Kul att vi blir flera! Det vore kul att höra mer om dina/ era tankar kring bröllopet. I kyrkan/ borgerligt? Antal gäster? Typ av fest - stort och pampigt, litet och intimt, etc.? Har ni förlovat er redan? (Vi är ett gäng här i tråden som inte kommit så långt ännu.) Ja, kort och gott - hur går tankarna hos er?


    Vad bra! Jag får gå tillbaka och läsa vad alla berättat om sina bröllopsplaner. Min fästman friade i somras när vi var på Kreta så vi är förlovade redan. Vi hade tänkt ha bröllopet denna sommaren men på grund av att vi behöver spara ihop pengar så har vi skjutit på det till våren 2016.

    Jag har väldigt stor släkt så vi ska bjuda sammanlagt 120 gäster. Vi hoppas dock att några tackar nej ????

    Vi kommer ha borgerlig vigsel eftersom min fästman och har olika religiösa tillhörigheter.

    Vi kommer ha bröllopet i en lokal där man kan ta med mat och dryck själva. Vi har hittat Tölö Bygdegård i Kungsbacka så ska gå dit och kolla. Väldigt svårt att hitta en som tar 120 gäster. Vi kommer antagligen ha tapasbuffé för det blir billigt och gott. Men har ni andra tips så är jag glad om ni har tips?

    Själva vigseln hade vi gärna haft vid havet men just nu känns det bökigt att få 120 gäster till havet på ett smidigt sätt ????
  • Äldre 4 Jan 23:06

    Opps ignorera alla frågetecken i förra inlägget de var smileys från början

  • KoA201­6
    Äldre 5 Jan 16:47
    idag skrev 2015-01-04 23:03:26 följande:
    Vad bra! Jag får gå tillbaka och läsa vad alla berättat om sina bröllopsplaner. Min fästman friade i somras när vi var på Kreta så vi är förlovade redan. Vi hade tänkt ha bröllopet denna sommaren men på grund av att vi behöver spara ihop pengar så har vi skjutit på det till våren 2016.

    Jag har väldigt stor släkt så vi ska bjuda sammanlagt 120 gäster. Vi hoppas dock att några tackar nej

    Vi kommer ha borgerlig vigsel eftersom min fästman och har olika religiösa tillhörigheter.

    Vi kommer ha bröllopet i en lokal där man kan ta med mat och dryck själva. Vi har hittat Tölö Bygdegård i Kungsbacka så ska gå dit och kolla. Väldigt svårt att hitta en som tar 120 gäster. Vi kommer antagligen ha tapasbuffé för det blir billigt och gott. Men har ni andra tips så är jag glad om ni har tips?

    Själva vigseln hade vi gärna haft vid havet men just nu känns det bökigt att få 120 gäster till havet på ett smidigt sätt
    Spännande - vad kul att för följa dig/ er på resan mot bröllopet. Glad Vi har inte förlovat oss än men har redan börjat planera lite i smyg. Vi lär bli under 100 gäster och förhoppningsvis kan vi skära ner antalet så att vi hamnar på ca. 70 i slutändan. Kruxet är ju bara att försöka sätta sig in i hur många som kan tänkas att utebli. För säg att man skulle skära ner antalet gäster till 70 och så är det bara 50 som kommer, då känns det ju helt plötsligt som att man är ganska få... Hur många kan tänkas tacka nej till inbjudan? Vi har möjligtvis 10 gäster från Europa, för dessa innebär ju resan till Sverige en något större kostnad än för de andra gästerna. Det är ju möjligt att dessa gäster tackar nej på grund av ekonomin. Hm... Hur ska man tänka?

    Då jag själv bor i Stockholmstrakten har jag tyvärr lite svårt att komma med idéer till lokaler att vara i. Vi gifter oss också borgerligt dock. Jag tror inte att det är omöjligt att hitta en fin plats vid havet - det gäller bara att leta ordentligt. Kanske även på platser ni tidigare inte tänkt er. Kanske kan någon annan här i tråden hjälpa till?

    När det häller buffé så finns det ju en hel del olika sorters mat att välja mellan, italiensk, grekisk, traditionell svensk, etc. Men jag tror ärligt talat att maten är god oavsett vilket land som är ursprunget till den. Det gäller bara att hitta en firma som man litar på och som är duktig. Vi råkar ha den lyxen att lokalen vi har tänkt oss har färdiga menyer att välja mellan som verkar riktigt goda så vi har det enkelt på det sättet - hoppas bara att maten är god också. det hoppas vi dock få prova innan det är dags. Lycka till! Glad
  • Äldre 5 Jan 20:39
    KoA2016 skrev 2015-01-05 16:47:41 följande:
    Spännande - vad kul att för följa dig/ er på resan mot bröllopet. Glad Vi har inte förlovat oss än men har redan börjat planera lite i smyg. Vi lär bli under 100 gäster och förhoppningsvis kan vi skära ner antalet så att vi hamnar på ca. 70 i slutändan. Kruxet är ju bara att försöka sätta sig in i hur många som kan tänkas att utebli. För säg att man skulle skära ner antalet gäster till 70 och så är det bara 50 som kommer, då känns det ju helt plötsligt som att man är ganska få... Hur många kan tänkas tacka nej till inbjudan? Vi har möjligtvis 10 gäster från Europa, för dessa innebär ju resan till Sverige en något större kostnad än för de andra gästerna. Det är ju möjligt att dessa gäster tackar nej på grund av ekonomin. Hm... Hur ska man tänka?

    Då jag själv bor i Stockholmstrakten har jag tyvärr lite svårt att komma med idéer till lokaler att vara i. Vi gifter oss också borgerligt dock. Jag tror inte att det är omöjligt att hitta en fin plats vid havet - det gäller bara att leta ordentligt. Kanske även på platser ni tidigare inte tänkt er. Kanske kan någon annan här i tråden hjälpa till?

    När det häller buffé så finns det ju en hel del olika sorters mat att välja mellan, italiensk, grekisk, traditionell svensk, etc. Men jag tror ärligt talat att maten är god oavsett vilket land som är ursprunget till den. Det gäller bara att hitta en firma som man litar på och som är duktig. Vi råkar ha den lyxen att lokalen vi har tänkt oss har färdiga menyer att välja mellan som verkar riktigt goda så vi har det enkelt på det sättet - hoppas bara att maten är god också. det hoppas vi dock få prova innan det är dags. Lycka till! Glad
    Vad kul men då är ju ni också på gång med bröllopsplanerna. Glad
    Ja vi får nästan åka runt i trakten och leta efter fina platser. Denna årstid är kanske inte bästa tiden för det iof.
     Vi ska faktiskt laga maten själva men eftersom det förmodligen blir tapas så är det mesta kall mat. Det funkar ju om det är en varmare månad. Vi vill främst att alla vänner ska komma och det ska vara en riktig fest. Inte så viktigt med lyx. 
    Förutom att man vill vara fin och ha en fin klänning. Har du/ni funderat på vad ni vill ha på er? Jag är liten så har svårt med storlekar så min faster ska sy min klänning.

    Jag håller med dig. Det är svårt att veta hur många som kommer. Vi räknar med ett bortfall på minst 20 personer. Men om dina gäster reser långt så är det kanske fler som inte kommer. Eller så kommer alla långväga gäster med om du har tur Glad
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)