• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    295155 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    295155

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • KoA201­6
    Äldre 22 Dec 10:39
    Rosalee skrev 2014-12-21 12:06:24 följande:
    Vi har bestämt färgtema, kyrka och datum nu, det är ett stort framsteg iaf! FlörtDock så har vi flyttat fram bröllopsdagen till den 26 Augusti 2017 istället för 27 Aug 2016 som vi tänkte först, så att vi kan spara mer och fira längre! Tungan ute

    Men man vet ju aldrig, vi kanske helt enkelt bara kör borgerligt redan nu i sommar och tar festen längre fram Tungan ute som sagt, vi har ett datum, men saker och ting kan ändras med tiden ju ... man får se det som ett "senaste datum" haha.


    Oj, oj, här händer det grejer! Intressant att få följa med på er resa och se hur ni gör i slutändan. Det låter som att ni gärna håller er till slutet av augusti? Är det en årsdag eller på grund av det fina sommarvädret?

    Kul med fler som tänker sig ett borgerligt bröllop - det gör vi nämligen också. Än så länge har vi i alla fall hållit oss till samma datum som vi tidigare kommit överens om. Det ligger bra i tid och är på sensommaren, något senare än ert datum, år 2016.

    Vilka skillnader är det som ni vill uppnå om ni väljer att vänta och spara och ha bröllopet 2017? Är det något ni känner är viktigt att ha med som ni inte har möjlighet till om ni har bröllopet tidigare?

    Oj, det blev många frågor... svara på de du vill. :-P
  • KoA201­6
    Äldre 22 Dec 10:44
    CamillaForsgren skrev 2014-12-21 18:37:09 följande:
    Åh spännande det med ringarna! Du kan väl visa när de kommit?

    Jo just ja! Kanske borde berätta att vi bestämde datum för någon månad sen (eller vad det nu var) och det hela kommer ta plats den 6 augusti 2016.
    Ringarna är inte klara än, men jag tar en bild sen när vi har dem på fingret. :) Men det är enkla, släta guldringar, så de är inte så jättemärvärdiga direkt. (Vi gillar det klassiska tänket kring ringar).

    Kul med ett datum att se fram emot! Vi har vårt datum klart och har även preliminärbokat en lokal (det brukar vara högt tryck på dem här där vi bor). Nästa år någon gång, kanske redan under våren, är tanken att vi ska dit och kika och höra med dem hur de brukar göra vid vigsel och efterföljande middag, etc. Spännande! :D
  • KoA201­6
    Äldre 22 Dec 11:20
    woho skrev 2014-12-21 19:04:24 följande:

    Själv tycker jag det är så himla svårt att veta vad man kan planera redan nu. Vill ha allting klart nu! Men känns som det mesta får lov att vänta tills det är lite närmare och vi har fått se festlokalen och pratat med prästen och så.


    Det låter som att ni ändå kommit en bit på vägen redan nu - om ni har kontakt med en präst och en tilltänkt festlokal. Glad Ett kul så länge-göra är ju att leta inspiartionsbilder på kläder ni kan tänkas bära på den stora dagen, fundera kring en preliminär gästlista, vilka som skulle kunna bli toastmasters/ tärnor eller liknande... Om ni vill ha en fotograf kan det också vara något kul att kika på lite olika så att ni har koll på vad ni är intresserade av och så. Om du gillar att pyssla kan ju en grej vara att göra lite olika varianter på inbjudningskort för att komma fram till vilket som bli snyggast, etc. Ja, du ser, det finns en hel del att fundera kring. Och säkert en hel del annat som jag inte tänkt på i skrivande stund. Skrattande
  • Äldre 22 Dec 21:02

    Själv har jag fastnat i ebay träsket så jag lägger all min tid där, haha. :) 

    Men jag har hittat min drömring iaf! Hoppas bara att den finns när vi tänker köpa dom. *Håller ena tummen stenhårt eftersom det betyder otur att hålla båda enligt ett gammalt bröllopsskrock* 


  • Äldre 22 Dec 21:03

    Oj, glömde lägga in bild på ringen innan jag tryckte. Här kommer bild på skönheten iaf! Solig  Hjärta


  • KoA201­6
    Äldre 22 Dec 22:33
    Marleo skrev 2014-12-22 21:03:47 följande:

    Oj, glömde lägga in bild på ringen innan jag tryckte. Här kommer bild på skönheten iaf! Solig  Hjärta


    Wow! Riktigt fin! Mycket blingbling! Vad har du för typ av ring till den?
  • Äldre 22 Dec 22:44
    Marleo skrev 2014-12-22 21:03:47 följande:

    Oj, glömde lägga in bild på ringen innan jag tryckte. Här kommer bild på skönheten iaf!  


    Jösses, den ringen är verkligen vacker! Om du ska ha den i kombination med ringen du la upp bild på när din blivande friade så kommer det, av vad jag kan föreställa mig, passa helt perfekt. Ska han också ha ytterligare en?

    Det känns som att man varje januari får höra om par som startar sitt nya år med lyckorus efter högtids-förlovningar så det ska bli spännande att se om det trillar in fler 2016-brudar här strax.
  • Äldre 22 Dec 23:29
    KoA2016 skrev 2014-12-22 22:33:47 följande:
    Wow! Riktigt fin! Mycket blingbling! Vad har du för typ av ring till den?
    my.p skrev 2014-12-22 22:44:23 följande:
    Jösses, den ringen är verkligen vacker! Om du ska ha den i kombination med ringen du la upp bild på när din blivande friade så kommer det, av vad jag kan föreställa mig, passa helt perfekt. Ska han också ha ytterligare en?

    Det känns som att man varje januari får höra om par som startar sitt nya år med lyckorus efter högtids-förlovningar så det ska bli spännande att se om det trillar in fler 2016-brudar här strax.
    Oj, men tack! Solig
    Hela 0,55 carat bling är den på så det blir en av de blingigaste ringar jag sett. Flört
    Ja det är den ringen jag la upp efter frieriet som jag ska ha till den. Jag provade min ring ihop med min lillasysters vigselring och det blev underbart vackert ihop. Min ring såg ut som att den var täckt av diamanter den också eftersom det är så mycket bling i hennes.

    Han är sugen på en till så det blir nog så. Och den kommer med största sannorlikhet också ha bling. Vi är två personer som älskar allt som glittrar, haha.
    Våra förlovningsringar. HjärtaMin lillasysters vigselring. Solig

    Det känns som att vi bara blir fler och fler hela tiden. Super roligt! (Även om jag till stor del nästan bara hinner "sitta" på fb sidan för bröllop 2016. Lättare att slänga iväg ett inlägg där än här om man står på jobbet.)
  • Äldre 23 Dec 01:37
    Marleo skrev 2014-12-22 23:29:12 följande:

    Oj, men tack!

    Hela 0,55 carat bling är den på så det blir en av de blingigaste ringar jag sett.

    Ja det är den ringen jag la upp efter frieriet som jag ska ha till den. Jag provade min ring ihop med min lillasysters vigselring och det blev underbart vackert ihop. Min ring såg ut som att den var täckt av diamanter den också eftersom det är så mycket bling i hennes.

    Han är sugen på en till så det blir nog så. Och den kommer med största sannorlikhet också ha bling. Vi är två personer som älskar allt som glittrar, haha.


    Våra förlovningsringar. Min lillasysters vigselring.

    Det känns som att vi bara blir fler och fler hela tiden. Super roligt! (Även om jag till stor del nästan bara hinner "sitta" på fb sidan för bröllop 2016. Lättare att slänga iväg ett inlägg där än här om man står på jobbet.)
    Jag ser fram emot att se dem ihop, när det väl är dags och ni har alla ringar tryggt på era händer. Spännande också att se bild på hans två ihop, särskilt om den också kommer vara diamantklädd. Har förstått att det blir vanligare och vanligare att mannen också inte bara tar en andra vigselring utan även slår till med lite glitter :)

    Du som varit med om att välja ringar och således fått veta att ett frieri kommer ske, även om inte precis vid vilket tillfälle. Kändes det lika emotionellt och fantastiskt som det gjort ifall du inte haft någon aning? Har läst din historia och förstått att kvällen var fantastisk och väldigt känsloladdad men jag sitter i samma båt och är så nyfiken. Vi har köpt ringar som efter lite mycket smygprovande från mitt håll blivit utangömda tills dess att han väljer att fria. Vad jag förstått på honom verkar jag få vänta ett halvår till eller så, haha. Samtidigt som jag vet att det kommer bli helt underbart kan jag inte låta bli att undra hur det kommer kännas utöver.
  • Äldre 23 Dec 01:38

    Nu har jag köpt min första brudklänning!!! Skrattande
    Jag ska ha 3 den dagen som jag skrivit förut och nu har jag köpt min första. Det pirrar i hela kroppen en jag väntar redan otåligt, haha!

    Passade även på att köpa hans manschettknappar. Han har haft en fix idé ända sen vi var till smycka i höstas om att dom ska vara helt i kristall och fyrkantiga i formen. Så jag köpte 2 olika par till honom som han ska få på alla Hjärta-dag. Solig"Estimated delivery between Wednesday, Jan. 7 and Tuesday, Jan. 27"



    Min underbart söta brudklänning till partyt. Kyss
    Älsklingens underbart fina manschettknappar. Flört
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)